AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:46 #1 Del Skrevet tirsdag kl 18:46 Jeg har tatt online IQ testen på mensa Norge og Danmark. Vet at denne ikke er helt nøyaktig, men den skal gi en indikasjon på hvor IQ ditt ligger. Første gang jeg tok den fikk jeg 118 IQ på Norge sin, og 124 på Danmark. Tok den to ganger til med noen uker i mellom de, da fikk jeg 121 og så 132. Jeg legger merke til at jo mer jeg gjør IQ tester jo bedre resultater får jeg (ikke bare på de samme jeg har tatt, men også andre) Jeg opplever det blir enklere etterhvert å vite hvordan man skal tenke og se mønstre når jeg har tatt flere, men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis har blitt smartere. Det er en veldig stor forskjell mellom 118 og 132 og tviler på at IQ min kan øke så mye på noen måneder. Man kan få bedre resultater på IQ tester uten å bli noe smartere. Anonymkode: 7348d...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:49 #2 Del Skrevet tirsdag kl 18:49 Jeg tenker at slike som ligger åpent ute på nettet er verdiløse. Anonymkode: 56d9f...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:50 #3 Del Skrevet tirsdag kl 18:50 Jeg tok denne for noen år siden, ble lei halvveis og gjetta resten. Fikk 97. Anonymkode: f6c09...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:53 #4 Del Skrevet tirsdag kl 18:53 Det er litt ute av kurs dette med IQ-tester i dag, og de du finner på nettet er uansett ikke fullgode tester. Det er dessuten poengløst å ha høy IQ i seg selv, det eneste spørsmålet som er interessant er hva du bruker den til. Derfor blir Mensa etc nokså latterliggjort i dag, fordi det er en samling mennesker som er veldig opptatt av sin egen IQ, men som ikke bidrar med noe spesielt i samfunnet. De smarteste menneskene finner du utenfor Mensa. Anonymkode: 35be8...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:58 #5 Del Skrevet tirsdag kl 18:58 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tok denne for noen år siden, ble lei halvveis og gjetta resten. Fikk 97. Anonymkode: f6c09...90c Huffda Anonymkode: 6e34e...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:00 #6 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 IQ-tester har absolutt en verdi. Det er en grunn til at det brukes såpass i blant annet PP-tjenesten og rettspsykiatrien. Så er det veldig mye man finner på nett som kalles "IQ-tester" uten egentlig å være noe i nærheten av en IQ-test. De på Mensa sine nettsider gir en bedre indikasjon enn de fleste, men en kontrollert test i regi av en testpsykolog e.l. er et bedre verktøy hvis du virkelig ønsker en nøyaktig score. Så lenge man løser 30-40-50 oppgaver vil det nå uansett være risiko for litt ujevne resultater. Og ja, man kan absolutt trene seg på både testsituasjoner som sådan og på den type oppgaver som gjerne er del av IQ-tester. De fleste ordentlige IQ-tester i dag er figurtester, fordi de skal være så kulturnøytrale som mulig (uten at man noen gang nok vil klare det helt), men man kan nå trene seg opp på det å se mønstre. Derfor mener jeg bestemt at man hos Mensa, for eksempel, får en annen test enn første gang hvis man melder seg opp til test på nytt. Det betyr selvfølgelig ikke at trening er verdiløst, men det viser nå at dette med trening er en svakhet man er obs på. Anonymkode: c805e...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:16 #7 Del Skrevet onsdag kl 14:16 Jeg fikk 140 på mensas test. Anonymkode: 7f7a7...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå