Gå til innhold

Trist nyhet..

bobz

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har prøvd å bli gravide en stund. Men det klaffet aldri. Begge sjekket seg, og det viser seg at mannen ikke har sædceller. Nå har han tatt microtese for å se om de fant noe, men der var det absolutt ingenting. Det vil si at vi må bruke donorsæd.. så lurte på om noen har vært borti sånn behandling før? Vi er allerede 35 år gamle, og redd for at sjansene er veldig små. Har bare en oppfatning om at sånne behandlinger tar veldig lang tid..noen som vet?

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bobz skrev (29 minutter siden):

Jeg og mannen har prøvd å bli gravide en stund. Men det klaffet aldri. Begge sjekket seg, og det viser seg at mannen ikke har sædceller. Nå har han tatt microtese for å se om de fant noe, men der var det absolutt ingenting. Det vil si at vi må bruke donorsæd.. så lurte på om noen har vært borti sånn behandling før? Vi er allerede 35 år gamle, og redd for at sjansene er veldig små. Har bare en oppfatning om at sånne behandlinger tar veldig lang tid..noen som vet?

Tråden din blir nok slettet pga mangelfull tittel.

Donor går kjempefort, det bestilles på dagen omtrent, det som tar tid er stimuleringen av deg.

Anonymkode: 51240...f41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vennepar som nettopp har gått gjennom nøyaktig det samme. Fra microtese ble gjennomført og til donor var på plass tok det vel max 1 mnd. Og etter 2 mnd hadde de første innsett. De har valgt å gå privat da, tar vel mye lengre tid offentlig

Anonymkode: f1fd3...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere velger donor kan det gå temmelig raskt. Men gå privat. 

Når du leser om at det tar lang tid handler det om at de fleste velger bort donor, og finner alterative måter å bli foreldre på. Da miks av egne gener og en annen mann (eller kvinne) føles veldig feil. 

Anonymkode: 01cfe...0e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde oss også. Tok oss en mnd fra sjekk før jeg var i gang med medisiner. Dette var privat. Så uttak og innsett tre uker etter dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisegikkpåskolen skrev (8 minutter siden):

Dette skjedde oss også. Tok oss en mnd fra sjekk før jeg var i gang med medisiner. Dette var privat. Så uttak og innsett tre uker etter dette. 

Hvor mye kostet alt dette? Gikk dere ikke offentlig pga ventetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke det er noe galt med deg ville jeg nok tatt noen forsøk med inseminasjon privat mens jeg sto i kø for ivf med donor offentlig. Ikke så dyrt, og om det går slipper man hormoner. Veninne som gjorde det da hun var 33, tok 3 ganger også var hun gravid.

Anonymkode: 77b44...fbc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme alder selv. 

Anbefaler dere å sette i gang.

Lykke til.

❤️ ❤️ ❤️

Anonymkode: a2cee...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne hadde innsett (prøvde inseminering først, det gikk ikke) og ble gravid på første forsøk begge gangene. 

Anonymkode: f4146...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å velge en som er veldig lik mannen din da. Stakkars mannen, han tar det sikkert tungt

Anonymkode: 76474...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinikken dere bruker prøver alltid å finne en donor som er mest mulig lik din mann. Så der er de gode. Og det trenger ikke ta så mye tid før dere er i gang, ihvertfall ikke hvis dere går privat.

Anonymkode: 70aa1...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber han med? Hvilket kosthold har han? 
Vet om en mann som har gått fra null produksjon til produksjon.

Anonymkode: aa111...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bobz skrev (15 timer siden):

Hvor mye kostet alt dette? Gikk dere ikke offentlig pga ventetid?

Vi valgte 3-pakk så ble ca. 100.000, men trengte ikke bruke alle forsøkene. Gikk vel litt fort når vi bestemte oss for 3-pakk, men jeg var vel redd for at det kunne ta tid. Hadde kanskje valgt ett forsøk om jeg kunne gjort det igjen, men samtidig så visste jeg at da hadde vi flere forsøk og slappet litt mer av. Grunnen til privat var pga. de ikke hadde donortilbud på nærmeste offentlige sykehus. Da hadde det blitt lang reisevei toppen av alt. Men vi fikk raskt tilbud i det offentlige da, bare synd de ikke kunne hjelpe med vårt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...