Kakao Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Noen som har en idiotsikker ( ) måte å steke kyllingfileter i stekeovnen på? Hadde vært supert å fått til saftige fileter, som samtidig var gjennomstekt.. De blir så tørre i panna. Smart å ha folie rundt, kanskje? Hva med temp og tid.
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Du steker de sikkert for lenge. Jeg har alltid plata midt mellom hakk 1 og 2 og setter den ned til under 1 etterhvert.. har ikke noen spesiell tid. Blir alltid saftige (hvis jeg ikke har stresset rundt og glemt de).
Arkana Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Jeg steker aldri kyllingfilet ferdig i panne, synes de blir saftigst og best om jeg bare bruner dem raskt først og så ettersteker i ovn ved 200 grader i 8-9 minutter. Trenger ikke folie.
Amanlis Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Bruner dem i panna og setter dem i micoovnen jeg. Da blir de fine
Gjest 1111 Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Bruner dem i panna og setter dem i micoovnen jeg. Da blir de fine ← På hvor mye og hvor lenge?
Amanlis Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 Full effekt et par minutter først med lokk eller plastfolie over. Det varierer fra ovn til ovn, så det er lurt å prøve seg fram. La de stå litt så varmen sprer seg.
Gjest Gjesta Skrevet 27. februar 2006 #7 Skrevet 27. februar 2006 Jeg bruker sauttèpanne, lav varme og lokk, godt med margarin og en diger oppskåret løk (oppi samtidig) det blir saftig og godt!
Plym Skrevet 27. februar 2006 #8 Skrevet 27. februar 2006 Det er veldig godt å steke kyllingfiletene i foliepakker også. Da blir de supersaftige. Jeg synes ellers at kyllingfilet kan være litt tørr og kjedelig mat. Jeg pakker inn brunede fileter sammen med litt hvitvin, sopp (tørket steinsopp er nydelig, men det må man nesten ha plukket selv), urter og de grønnsakene man liker. For eksempel squash, sherrytomater og løk. Ca 30 min i ovnen på 200 grader.
Gjest Gamle Alex Skrevet 27. februar 2006 #9 Skrevet 27. februar 2006 mariner dem først også stek dem i pannen og så i ildfastform i 20 min på 150 grader da blir de saftige
Kakao Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2006 Jeg steker aldri kyllingfilet ferdig i panne, synes de blir saftigst og best om jeg bare bruner dem raskt først og så ettersteker i ovn ved 200 grader i 8-9 minutter. Trenger ikke folie. ← Tror jeg skal forsøke denne varianten først. På onsdag kanskje, for i morgen er det fiskedag. Vi har blitt helt helfrelst på torsk og eggesmør, vi. Takk for tipsene, alle sammen!
Gjest Fruktfat Skrevet 27. februar 2006 #11 Skrevet 27. februar 2006 eller brune de i panna og legge de i stekepose i ovnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå