Gå til innhold

Jeg vil gjøre noe sykt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så lei av livet mitt for tiden. Er 27 år, ny-singel, har ikke så mange venner og de vennene jeg har er opptatt av mann og barn. Jeg er ferdig utdannet til sommeren (lege), så fokuset blir på eksamener frem til juni, men etter det har jeg lyst til å bare finne på noe sprøtt. Gjøre noe kult og uventet. Trenger noe å se frem til! Har tenkt på å melde med på et realityshow, dra på backpacking alene, kjøpe et oppussingsobjekt jeg kan pusse opp osv. Dessverre tror jeg ikke noe av det passer meg siden jeg er alt for stille og kjedelig til å vær med på Reality, for innadvendt til å dra på backpacking alene og har omtrent aldri tatt i en hammer. Tips til noe annet «sykt» jeg kan gjør? Kanskje noe du selv har drømt om eller gjort?

Anonymkode: 8d2a8...8d8

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tungekysse med sin egen bestemor hadde vært ganske sjukt.

Anonymkode: 7bbca...176

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise alene funker fint selv om man er introvert. Kommer seg ut av komfortsonen. Jeg dro til Mellom-Amerika for lenge siden, innadvendt som få, det var både gøy og bra for meg. 

Anonymkode: c7c28...79c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert å jobbe frivillig i et afrikansk/asiatisk land😍 Da får du erfaringer og opplevelser som du har glede av resten av livet, du er til stor hjelp og det er lettere å bli kjent med folk når man gjør noe felles. 

Anonymkode: d8342...434

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som lege kan du jobbe i Leger uten grenser. Du kan dra til et sted du aldri kommer til å reise som turist og virkelig gjøre en forskjell for dem du hjelper der. Og når du kommer hjem igjen vil slike som meg tenke at du er en ekte superhelt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av det du nevner er "sykt", da. Men ganske vanlige ting folk gjør hele tiden. Skulle det liksom være "sykt" å kjøpe en bolig som trenger oppussing, et renoveringsobjekt? Folk gjør det hele tiden, det er vanlig.

Noe sier meg at du har ikke gjort noe særlig i livet ditt utenom å studere, når du kan kalle sånne ting "noe sykt".

Dersom du er ute etter noe uvanlig eller noe som vil merke deg for livet, gjør som et par foreslår i tråden her; ta legeutdannelsen din i bruk i utlandet og gjør en innsats i et land som virkelig trenger det. Afrika, for eksempel. Leger uten grenser. 

Anonymkode: bf386...665

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk utdannelsen din til noe. Tenker her å være frivillig eller jobbe veldig billig et eller annet sted. Kan være igjennom leger uten grenser, men vet ikke om det er aktuelt med nyutdannede, men det er andre organisasjoner som trenger frivillige/arbeidere, hvor det at du er lege vil være et stort pluss. 

Sykle Norge på langs, gå over Hardangervidda, hoppe i fallskjerm, 3 måneders surfekurs i Sør-Amerika, sommervikar på betjent hytte til Dnt. Tenker det kanskje kan være noe aktivt også. Får litt adrenalin, og det er noe å selge inn når du vil videre karrieremessig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Reise alene funker fint selv om man er introvert. Kommer seg ut av komfortsonen. Jeg dro til Mellom-Amerika for lenge siden, innadvendt som få, det var både gøy og bra for meg. 

Anonymkode: c7c28...79c

Så kult og inspirerende! Skal sette reising høyere på prioriteringslista, elsker jo virkelig å reise og trenger å komme meg ut av komfortsonen! Eneste som er dumt er at det er så ekstremt dyrt…

strilamann skrev (1 minutt siden):

Som lege kan du jobbe i Leger uten grenser. Du kan dra til et sted du aldri kommer til å reise som turist og virkelig gjøre en forskjell for dem du hjelper der. Og når du kommer hjem igjen vil slike som meg tenke at du er en ekte superhelt.

Det høres veldig kult og givende ut, og har faktisk vurdert det. Er nok veldig givende å hjelpe folk i trengende land, i tillegg til at jeg ser for meg at man lærer ekstremt mye med tanke på at man kommer til å få ekstremt mye mer tillit og ansvar som nyutdannet lege i slike land fremfor f.eks på akuttmottaket på St. Olavs

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ut og reis, det er den beste avgjørelsen jeg noensinne har tatt, du kommer ikke til å angre, det lover jeg deg.

Anonymkode: 3d2b5...6db

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe bra, som du kjenner er «deg» innerst inne og som du kommer til å huske tilbake på med glede. Livet går fort, særlig i jobben du kommer til å ha, så velg med omhu. Reiser til steder du ellers ikke ville ha reist til er alltid givende. Eller frivillig arbeid. Leger uten grenser søker ofte erfarne folk, så ikke sikkert det er så lett - dessuten skal du sannsynligvis jobbe som lege i mange tiår fremover, så jeg ville valgt en annen type opplevelse. Du kommer til å få jobbet nok som lege i årene som kommer.

Jeg tror ikke du får så mye ut av å være med på reality, og det er mange auditions og ikke så enkelt å bli plukket ut heller.

Anonymkode: ecbfd...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei!

Jeg er så lei av livet mitt for tiden. Er 27 år, ny-singel, har ikke så mange venner og de vennene jeg har er opptatt av mann og barn. Jeg er ferdig utdannet til sommeren (lege), så fokuset blir på eksamener frem til juni, men etter det har jeg lyst til å bare finne på noe sprøtt. Gjøre noe kult og uventet. Trenger noe å se frem til! Har tenkt på å melde med på et realityshow, dra på backpacking alene, kjøpe et oppussingsobjekt jeg kan pusse opp osv. Dessverre tror jeg ikke noe av det passer meg siden jeg er alt for stille og kjedelig til å vær med på Reality, for innadvendt til å dra på backpacking alene og har omtrent aldri tatt i en hammer. Tips til noe annet «sykt» jeg kan gjør? Kanskje noe du selv har drømt om eller gjort?

Ville ikke hatt en lege som har vært med på reality.

Kan du gjøre noe som ikke innebærer at du blir sett av en haug av mennesker?

Blir litt nysgjerrig på om du har behov for å bevise noe. Det er jo greit, men når du snart er lege ville jeg hatt i bakhodet at du er på god vei til å klare noe veldig få får til allerede!

Du har med andre ord god grunn til å være stolt. God grunn til å ha ‘’gitt en finger’’ mentalt.

Kjøp et oppussingsprosjekt eller dra på backpacking men for gud skyld ikke involver deg i en produksjon som går på bekostning av deg selv. Da er det bedre å satse på teater. Du er i produksjonsselskapets hender om du melder deg på og sånne show skal levere det folket vil ha: drama!

Har ikke noe å si hvem du innbiller deg at du er da. Det legges opp til at du skal drite deg ut og de klippene (med folkets meninger) eksisterer for alltid.

Anonymkode: ae6c3...ab8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fallskjermhopping for eksempel, om ikke så er jo en helgetur til et spa-hotell med følgende behandlinger rimlig sykt. Først voksing av bikinilinjen, dernest akupunktur, før det hele avsluttes med en ordentlig tarmskylling,

Nei altså, jeg ville foreslått å sette deg noen målsetninger, for eksempel friluftsopplevelser som å gå over Besseggen, ta turen til Trolltunga, etc. (begge de to turene er en utfordring for mange), og du kan sette deg mål om flere fine turer. Slike mål bedrer jo din fysiske form også, så hvorfor ikke? Og du kan jo kombinere med spennende aktiviteter som rafting, klatring etc.

I så fall vil det ikke koste all verden, du får opplevd mye og ikke minst vil enhver ha godt av aktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil komme med et forslag til, nemlig lege i førstegangstjeneste. Du får offiserskurs og kan tjenestegjøre mange spennende steder. For eksempel på fregatt. Det tror jeg også kan være et veldig spennende år. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (44 minutter siden):

Fallskjermhopping for eksempel, om ikke så er jo en helgetur til et spa-hotell med følgende behandlinger rimlig sykt. Først voksing av bikinilinjen, dernest akupunktur, før det hele avsluttes med en ordentlig tarmskylling,

Nei altså, jeg ville foreslått å sette deg noen målsetninger, for eksempel friluftsopplevelser som å gå over Besseggen, ta turen til Trolltunga, etc. (begge de to turene er en utfordring for mange), og du kan sette deg mål om flere fine turer. Slike mål bedrer jo din fysiske form også, så hvorfor ikke? Og du kan jo kombinere med spennende aktiviteter som rafting, klatring etc.

I så fall vil det ikke koste all verden, du får opplevd mye og ikke minst vil enhver ha godt av aktiviteten.

Friluftsopplevelser er ikke dumt, det er flott å få oppleve vakker natur og er ikke dyrt, så det skal absolutt komme på lista!

strilamann skrev (33 minutter siden):

Jeg vil komme med et forslag til, nemlig lege i førstegangstjeneste. Du får offiserskurs og kan tjenestegjøre mange spennende steder. For eksempel på fregatt. Det tror jeg også kan være et veldig spennende år. 

Takk for veldig kult tips! Det skal undersøkes nærmere:)

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...