Gjest Jus-student-snart Skrevet 26. februar 2006 #1 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Hei, Er i utlandet får dermed ikke fulgt med på forelesninger og seminar, må dermed lese for meg selv. Har nå fått den første oppgaven jeg skal skrive i kjøpsrett. Har aldri skrevet en slik oppgave tidligere og trenger derfor synspunkter og hjelp! Oppgaven er som følger(NB: lang!) Kari Holm i Stavanger drev et solarium. Hun ønsket å selge en solseng hun ikke lenger hadde bruk for, og averterte den til salgs. Peder Ås fra Haugesund tilbød: 30 000 kr for solsengen. Kari synes dette var lite. Etter en del forhandlinger frem og tilbake foreslo Kari at Peder skulle betale 40 000 kr.- mot at hun fikk en venn av seg i Haugesund, elektriker Lars Berg til å besørge de nødvendige snekker og eletrikerarbeider hos Peder. Dette skulle ikke koste Peder noe ekstra. Levering skulle skje i midten av juni, med kontant betaling når sengen var montert. Dette forslaget godtok Peder, og det var enighet om at avtale var sluttet på disse vilkårene. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi tekster og annet materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. Orakel - moderator Er virkelig forvirret og aner ikke hvor jeg skal begynne. Er jo sånn at jeg skal sette opp for/imot sider..ta tak i poeng og drøfte..men akkura tnå har hjernen låst seg helt fast!! Endret 27. februar 2006 av orakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Intri Skrevet 26. februar 2006 #2 Del Skrevet 26. februar 2006 Ta en titt her du. Oppgaven ble gitt til eksamen i privatrett grunnfag våren 1998 ved UiO. Dette er sensorveiledningen. God for å vite hvor du skal starte og hva som er viktig, selv om sensorveiledninger ikke må brukes som mal for hvordan den ferdige oppgaven skal se ut. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. februar 2006 #3 Del Skrevet 26. februar 2006 Visste egentlig at en sånn fantes..men av frykt for å henge meg opp i den....har jeg ikke sett på den...! men takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma mø Skrevet 26. februar 2006 #4 Del Skrevet 26. februar 2006 Sensorveiledninger er fine saker Men hvis du vil prøve selv først- ta ett og ett spørsmål, og strek under de viktige ordene. Så skummer du oppgaven og ser etter nøkkelord der også. Du må kunne formulere problemstillingene før du tar fatt på drøftelsen- ER det et sendekjøp, eller er det ikke- og da følger drøftelsen av seg selv. Slike oppgaver, særlig til gamle privatrett, virker ofte overveldende. men hvis du klarer å ta ett spørsmål av gangen, og dele det i mindre deler, er det faktisk ikke så ille som det virker som. Og svarene står garantert i læreboka *kremt*, jeg mener loven Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LindaG Skrevet 27. februar 2006 #5 Del Skrevet 27. februar 2006 Prøver å løse den nå! :-)))))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå