AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #1 Del Skrevet 29. oktober 2024 Noen gode råd for hvordan jeg kan legge det fram? Det kommer nok litt ut av det blå for leder. Jeg trives i jobben jeg har, men den nye jobben har bedre lønn og bedre turnus. Har bare jobbet her i et år, så får litt dårlig samvittighet for å forsvinne så raskt.. Anonymkode: cc1bc...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #2 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ville tatt med meg oppsigelsesbrevet og bare sagt det rett ut at jeg har fått ny jobb og skal slutte. Det finnes ikke noen måte å si det på som gjør det bedre eller verre, så lenge du bare er normalt høflig. Hvis leder spør hvorfor kan du bare si det som det er, du trives godt men du har fått tilbud om bedre lønn og turnus. Dårlig samvittighet trenger du selvfølgelig ikke å ha! Du skal jo jobbe ut oppsigelsestiden din. Anonymkode: 3eddb...6ca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, du har fått lønn og de har fått din innsats i bytte. Dette er en risiko de må ta når de ansetter folk. Det er ingen som tjener på at du skal gå der lenger enn du må. Send en skriftlig oppsigelse og kall inn sjefen til et møte samtidig, og så må du gjøre det klart at valget er endelig. Alternativt kan du ta med oppsigelsen i møtet, men jeg tenker vel at det er greit at leder skjønner hva slags møte det er, og er noenlunde forberedt. Og forhold deg saklig selv om leder er fustrert/sint over dette. https://advokatulset.no/arbeidsrett/oppsigelse/slik-sier-du-opp-jobben-din Anonymkode: 3da95...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #4 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): men den nye jobben har bedre lønn og bedre turnus. Du kan jo prøve å forhandle med nåværende leder, og spørre om de kan matche tilbudet du har fått. Anonymkode: 8d2c9...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå