AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #1 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg ønsker å høre litt erfaringer. Min yngste (av 2) er 6 måneder og jeg føler kroppen har endret seg en god del ift med førstemann. Jeg lurer på om det henger mest sammen med fullamming eller er det noen som ikke ammer og opplever det samme? Er alt dette hormonelt og vil det kunne roe seg ved ammeslutt? Dette opplever jeg: - Sterk ammetåke. Hadde dette også med nr. 1 - varte vel 1,5 år. Glemte alt mulig. Navn på folk jeg kjente, passord, avtaler og hvor jeg la ting. Bedre denne gangen men jeg merker det godt. - Ingen vektnedgang. Jeg sluttet ikke å amme nr 1 før jeg var gravid med nr 2, men føler 10 kg sitter som lim. Er aktiv, spiser sunt og ammer masse, men ingen endring. Puppene veier sikkert 2 kg hver da 😂 - Håravfall (som er normalt). Men også blitt endel tørrere og livløst. Det ble lysere i gravidteten og nå er det mye mørkere. Frisøren spurte om jeg hadde farget håret fordi det så ut som 2 forskjellige ettervekster etter hverandre. - Bryna mine ble kjempelyse i graviditeten. Mye mørkere nå, så trenger ikke å farge lengre. Men de er mer uregjerlige og vanskelige å fikse. Ser helt bustete ut 🫠 - Vanskelige vipper. De virker tørre og er vanskelige å påføre maskara enn før. Virker som de bøyer seg mer nedover og tåler maskara dårlig. Ser bare rart ut. - Fått 3 svarte hår som vokser på haka. Ikke det verste men det er nytt. - Ser konstant grå og sliten ut i huden. - Neglene brekker lett. - Veldig lav sexlyst. Føler meg alltid så "out touched". - Vonde ledd. Føler meg oftere støl. - Lukter mer svette 🫠 Men svetter endel mer og. - Hetetokter. Mest på kveldstid. - Generelt tørrere hud. Spesielt på hender og legger. - Angstfølelser. Uten noen spesiell grunn, men spesielt på de dagene ved lite søvn. Føles litt som at man går rundt og venter på en muntlig eksamen. - Mye oppblåst og uregjerlig mage. - Dårlig søvnkvalitet, urolige drømmer selv om barna sover godt. Sliter med å sovne igjen ved oppvåkning på natta. - Fått 3 hull i tenna under graviditeten. Fikk også hull under første. Men skjer sjeldent ellers. Merker dog at det iser oftere i tennene enn før og har mer sensitivt tannkjøtt 🥲 Skal begynne på jobb om 2 måneder og føler meg enda som ett vrak 🫠 Tar vitaminer, trener og spiser godt med proteiner. Blodprøver er fine. Men føler at hele kroppen går halveis.. Noen med andre eller lignende erfaringer? Anonymkode: 0e513...ef4
Lisegikkpåskolen Skrevet 29. oktober 2024 #2 Skrevet 29. oktober 2024 Føler jeg kjenner meg igjen i nesten alt du skriver om. Nå har bare jeg en på ett år, men føler jeg ser ut som 10 år eldre enn jeg er. Lurer på hvordan jeg kan få litt mer livsgnist i ansiktet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Skrevet 29. oktober 2024 Ikke umulig at det har med det å gjøre, for jeg kunne ikke amme, og kjenner meg ikke igjen i noe av det du beskriver. Anonymkode: 7e6b8...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #4 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ønsker å høre litt erfaringer. Min yngste (av 2) er 6 måneder og jeg føler kroppen har endret seg en god del ift med førstemann. Jeg lurer på om det henger mest sammen med fullamming eller er det noen som ikke ammer og opplever det samme? Er alt dette hormonelt og vil det kunne roe seg ved ammeslutt? Dette opplever jeg: - Sterk ammetåke. Hadde dette også med nr. 1 - varte vel 1,5 år. Glemte alt mulig. Navn på folk jeg kjente, passord, avtaler og hvor jeg la ting. Bedre denne gangen men jeg merker det godt. - Ingen vektnedgang. Jeg sluttet ikke å amme nr 1 før jeg var gravid med nr 2, men føler 10 kg sitter som lim. Er aktiv, spiser sunt og ammer masse, men ingen endring. Puppene veier sikkert 2 kg hver da 😂 - Håravfall (som er normalt). Men også blitt endel tørrere og livløst. Det ble lysere i gravidteten og nå er det mye mørkere. Frisøren spurte om jeg hadde farget håret fordi det så ut som 2 forskjellige ettervekster etter hverandre. - Bryna mine ble kjempelyse i graviditeten. Mye mørkere nå, så trenger ikke å farge lengre. Men de er mer uregjerlige og vanskelige å fikse. Ser helt bustete ut 🫠 - Vanskelige vipper. De virker tørre og er vanskelige å påføre maskara enn før. Virker som de bøyer seg mer nedover og tåler maskara dårlig. Ser bare rart ut. - Fått 3 svarte hår som vokser på haka. Ikke det verste men det er nytt. - Ser konstant grå og sliten ut i huden. - Neglene brekker lett. - Veldig lav sexlyst. Føler meg alltid så "out touched". - Vonde ledd. Føler meg oftere støl. - Lukter mer svette 🫠 Men svetter endel mer og. - Hetetokter. Mest på kveldstid. - Generelt tørrere hud. Spesielt på hender og legger. - Angstfølelser. Uten noen spesiell grunn, men spesielt på de dagene ved lite søvn. Føles litt som at man går rundt og venter på en muntlig eksamen. - Mye oppblåst og uregjerlig mage. - Dårlig søvnkvalitet, urolige drømmer selv om barna sover godt. Sliter med å sovne igjen ved oppvåkning på natta. - Fått 3 hull i tenna under graviditeten. Fikk også hull under første. Men skjer sjeldent ellers. Merker dog at det iser oftere i tennene enn før og har mer sensitivt tannkjøtt 🥲 Skal begynne på jobb om 2 måneder og føler meg enda som ett vrak 🫠 Tar vitaminer, trener og spiser godt med proteiner. Blodprøver er fine. Men føler at hele kroppen går halveis.. Noen med andre eller lignende erfaringer? Anonymkode: 0e513...ef4 Helt normal tilstand for gravide, ammede og kvinner generelt. Unntatt ammetåke har jeg hatt alt drt andre i flere tiår. Anonymkode: e8794...66d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #5 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt normal tilstand for gravide, ammede og kvinner generelt. Unntatt ammetåke har jeg hatt alt drt andre i flere tiår. Anonymkode: e8794...66d Deprimerende å høre 🫠🥲 Føler meg veldig mye eldre enn "bare" 33 år. Anonymkode: 0e513...ef4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #6 Skrevet 30. oktober 2024 Har hørt at man kommer i en slags flask overgangsalder når man ammer. Synes det meste du nevner høres veldig kjent ut. Ammet storesøster frem til jeg var 3 mnd gravid med nestemann så har enten vært gravid eller ammet de siste 3 årene. Spent på hvordan kroppen blir når jeg er ferdig med å amme lillesøster 😅 Føler meg ganske ufresh, og hjelper jo ikke at det ikke funker å sminke seg for øyevippene mine lever helt sitt eget liv. De skal i hvertfall ikke bøye seg oppover. Anonymkode: 4d249...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå