Gå til innhold

Kan det bli slutt på jul i fremtiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du det blir sånn? Og hva hadde du syntes om det?

Foreksempel om 40-,50 år.

Bare forestiller meg at siden det tydeligvis er så mange som misliker julen nå så nå blir den mer og mer utvannet og til slutt så er det ikke noe som heter jul lenger. Selvfølgelig kan de som vil feire men det kommer ikke til å bli det samme om det ikke er noe rundt oss som gir Julestemning. Folk er forskjellige, men jeg hadde syns det hadde vært trist. Men jeg er snart 90 om 50 år, så ikke sikkert jeg lever lenger da. 

Anonymkode: f04c3...378

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som misliker julen? Vel, for hver eneste som misliker julen så finner du 99 andre som enten liker eller elsker julen, så det er ingen fare for at julen dør ut. Trenden er motsatt, julen blir bare bredere og større for hvert år som går. Snart feirer vi jul fra 1. oktober av, slik noen land gjør ;) 

Dessuten er julen en gedigen kommersiell tid, og er det noe som presser for framdrift så er det nettopp det kommersielle.

Endret av Bombasi
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Jeg synes det bare blir mer og mer jul. Hele juletiden er forlenget og forsterket. Med mindre vi blir invadert av antijulnasjon så tror ikke jeg julen forsvinner

Anonymkode: 50481...882

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul har jo vært feiret i mange hundre år, den kommer selvfølgelig ikke til å forsvinne. Dessuten er gruppen av de som misliker julen for liten til å ha noen påvirkning på de mange mange som elsker julen. Det fine med høytider er at alle kan gjøre akkurat som de vil. De som vil ha full jul i månedsvis kan gjøre det og de som bare skal ha jul fra lille julaften kan gjøre det og de som ikke vil ha jul i det hele tatt kan gjøre det også. Det er rom for alle. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Mange som misliker julen? Vel, for hver eneste som misliker julen så finner du 99 andre som enten liker eller elsker julen, så det er ingen fare for at julen dør ut. Trenden er motsatt, julen blir bare bredere og større for hvert år som går. Snart feirer vi jul fra 1. oktober av, slik noen land gjør ;) 

Ok. Har bare fått inntrykk av det. Men det er vel bare de få man hører det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Har bare fått inntrykk av det. Men det er vel bare de få man hører det fra.

Det er jo fordi det er de sure som roper høyest og har voldsomt behov for å klage over at andre feirer jul på en annen måte enn de selv gjør. De som elsker julen bare pynter og baker og handler julegaver tidlig og koser seg og har ingen behov for å kritisere andre eller sutre over at ikke alle er som dem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt tar slutt, folk som lever om 200 år kommer til å se på oss som lever nå som noen «degenerates» 

Anonymkode: 6e0c1...1d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul fantes før kristendommen kom, så den vil nok bestå.

Endret av DelvisPresley
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen blir ikke borte 😱 

Tilogmed her i Asia feires det jul!  Tror ikke jeg kjenner noen i Norge som ikke liker julen, annet enn et par fedre som hater å shoppe til jul.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hope so!

Men frykter det motsatte, jul fra 1.1 til 31.12, med andre ord jul året rundt: det er jo dit vi er på vei dessverre. 

Folk får gjøre hva de vil for min del men jeg synes det er kvalmt og det er en slik konsumering og grådighets samfunn som er koko. Spiser julemasipan i august, ha juletreet ferdig pyntet i september, drikke julebrus i 4 måneder og spise julemat like lenge. Ekkelt. Men det gir vist en slik enorm glede for disse menneskene at en må for all del ikke mene noe om det. 

Anonymkode: e4d27...537

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I hope so!

Men frykter det motsatte, jul fra 1.1 til 31.12, med andre ord jul året rundt: det er jo dit vi er på vei dessverre. 

Folk får gjøre hva de vil for min del men jeg synes det er kvalmt og det er en slik konsumering og grådighets samfunn som er koko. Spiser julemasipan i august, ha juletreet ferdig pyntet i september, drikke julebrus i 4 måneder og spise julemat like lenge. Ekkelt. Men det gir vist en slik enorm glede for disse menneskene at en må for all del ikke mene noe om det. 

Julen trenger jo ikke å handle kun om gaver og om å handle mest mulig og spise mest mulig. Jeg har ikke mest fokus på disse tingene, men jeg syns julen er koselig med alle lysene, gode dufter, julefilmer osv... Men liker man ikke julen er det også greit. Man er forskjellige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I hope so!

Overdriver du ikke en smule nå? Har aldri sett julemarsipan i August, eller pyntet juletreet i september kjenner jeg heller ingen som gjør. Heller ikke drikke julebrus eller spise julemat i 4 måneder.Men om noen gjør det,hvorfor bryr du deg. Finnes vel verre ting å irritere seg over.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tror du det blir sånn? Og hva hadde du syntes om det?

Foreksempel om 40-,50 år.

Bare forestiller meg at siden det tydeligvis er så mange som misliker julen nå så nå blir den mer og mer utvannet og til slutt så er det ikke noe som heter jul lenger. Selvfølgelig kan de som vil feire men det kommer ikke til å bli det samme om det ikke er noe rundt oss som gir Julestemning. Folk er forskjellige, men jeg hadde syns det hadde vært trist. Men jeg er snart 90 om 50 år, så ikke sikkert jeg lever lenger da. 

Nei, eneste som kan true julen i fremtiden er den uansvarlige innvandringspolitikken til Ap.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett noen ekstreme humanetikere som vil ha vekk alt sånt, så jeg tror julen er trygg. Heldigvis. 

Anonymkode: e5bfc...890

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Julen trenger jo ikke å handle kun om gaver og om å handle mest mulig og spise mest mulig. Jeg har ikke mest fokus på disse tingene, men jeg syns julen er koselig med alle lysene, gode dufter, julefilmer osv... Men liker man ikke julen er det også greit. Man er forskjellige.

Jeg liker ferier nettopp fordi jeg ikke er uføretrygdet. Hadde jeg hatt fri hver dag hadde jeg ikke nødvendigvis satt like stor pris på... ferier, det ligger i konseptet. Slik er det med julen også. Jeg har ikke skrevet at jeg misliker julen, men jeg ønsker ikke å ha den hele året rundt nei. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har feiret jul siden vikinge tiden,  så tviler på det blir slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker ferier nettopp fordi jeg ikke er uføretrygdet. Hadde jeg hatt fri hver dag hadde jeg ikke nødvendigvis satt like stor pris på... ferier, det ligger i konseptet. Slik er det med julen også. Jeg har ikke skrevet at jeg misliker julen, men jeg ønsker ikke å ha den hele året rundt nei. 

Ok. Jeg har ikke sett jul hele året i butikkene og sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje. Julen er jo ødelagt av at den varer 2 - 3 mnd nå. Trist 😞

Anonymkode: 0de64...a68

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I hope so!

Du understreker bare poenget mitt lenger opp. Dette behovet for å klage på at andre velger annerledes, som om du har fasiten på hva som er korrekt måte å leve på. Hvorfor i all verden skulle det plage deg at de som bor i nabohuset har juletreet sitt ferdig pyntet i september? Og hva er kvalmere eller mer ekkelt med å spise ribbe til lørdagsmiddag og så marsipan og julebrus til lørdagsgodt i stedet for taco til middag og sjokolade og cola til lørdagsgodt? Ingenting som helst. Du bare liker ikke at andre ikke lever akkurat slik du gjør. 

Endret av Arkana
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jul er veldig koselig om man ser bort fra gavestyret 🌲❄️.

For meg dreier julen seg om glede, julelukter, lys, varme og god mat 💕. Sette pris på de man er glad i 💕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...