AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #1 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg er gift med en mann som jeg har 2 barn med. Vi fungerer veldig fint sammen, har et godt sexliv og krangler aldri. Han pleier å kommentere at få kan ha det så flott som oss, så han virker fornøyd. MEN jeg har det ikke alltid like flott.. han har nemlig sagt for lenge siden at han aldri har vær forelsket i meg. Dette tærer på selvtilliten min og det dukker opp i hodet mitt av og til. Da blir jeg veldig lei meg og føler på at jeg var det behagelige valget og ikke den han egentlig ville ha. Er jeg helt teit som fortsatt tenker på dette? Hva skal jeg gjøre for å komme over det? Anonymkode: dae14...7ca 1 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #2 Skrevet 29. oktober 2024 Du går flere år senere å tenker på en enkelt kommentar, enda han gjentatte ganger sier at deres forhold overgår de fleste? Følelsen av å være forelsket er også noe man oppfatter ulikt. For meg så er forelskelse mer følelser som hører hjemme i tenårene. Jeg vil ikke si jeg er forelsket i typen min, mine følelser er så inderlig mye dypere enn som så, og siden vi møttes har det aldri vært noen andre for meg. For meg er det tusen ganger viktigere at jeg har funnet min sjelevenn, enn hvorvidt vi hadde sommerfugler i magen i starten. Anonymkode: ea94a...0a2 16
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Skrevet 29. oktober 2024 Har han sagt at det var en annen dame han ville ha, sånn konkret? Du får prøve å tenke at dette er en veldig vanlig situasjon for begge kjønn. To mennesker møtes, liker hverandre, og blir et par. Den ene har kanskje aldri kjent forelskelse, annet enn som følelser på avstand, og den man aldri fikk. I det øyeblikket det er noen som faktisk vil være sammen med deg, så forsvinner spenningsmomentet, og det blir kanskje aldri den samme følelsen av sommerfugler. Dere har tydeligvis kommet til steget etter forelskelse, på en veldig god måte. Det han sa, burde nok ha vært usagt, men nå må du bare prøve å tenke at det forhåpentligvis var mer fornuftige tanker bak det, enn at han var kåt og svimmel av forelskelse. Anonymkode: 5e6ae...66a 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #4 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du går flere år senere å tenker på en enkelt kommentar, enda han gjentatte ganger sier at deres forhold overgår de fleste? Følelsen av å være forelsket er også noe man oppfatter ulikt. For meg så er forelskelse mer følelser som hører hjemme i tenårene. Jeg vil ikke si jeg er forelsket i typen min, mine følelser er så inderlig mye dypere enn som så, og siden vi møttes har det aldri vært noen andre for meg. For meg er det tusen ganger viktigere at jeg har funnet min sjelevenn, enn hvorvidt vi hadde sommerfugler i magen i starten. Anonymkode: ea94a...0a2 Det er akkurat det som gjør at jeg blir så frustrert over meg selv! Jeg har ikke klart å ristet av meg den tanken selv om jeg burde! Vi har det jo virkelig flott sammen. Anonymkode: dae14...7ca 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har han sagt at det var en annen dame han ville ha, sånn konkret? Du får prøve å tenke at dette er en veldig vanlig situasjon for begge kjønn. To mennesker møtes, liker hverandre, og blir et par. Den ene har kanskje aldri kjent forelskelse, annet enn som følelser på avstand, og den man aldri fikk. I det øyeblikket det er noen som faktisk vil være sammen med deg, så forsvinner spenningsmomentet, og det blir kanskje aldri den samme følelsen av sommerfugler. Dere har tydeligvis kommet til steget etter forelskelse, på en veldig god måte. Det han sa, burde nok ha vært usagt, men nå må du bare prøve å tenke at det forhåpentligvis var mer fornuftige tanker bak det, enn at han var kåt og svimmel av forelskelse. Anonymkode: 5e6ae...66a Nei, da hadde vi ikke vært gift lengre 😅 Jeg får prøve å tenke på det du sier. Men jeg tenker jo at forelskelse er noe som må komme først.. Vi er nok ulike. Anonymkode: dae14...7ca
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men jeg tenker jo at forelskelse er noe som må komme først.. Vi er nok ulike. Som den andre her sier, så oppleves det forskjellig. Hvis noen presenterer sin oppfatning av forelskelse, på typisk altoppslukende måte, så må jeg jo bare innrømme å ikke ha hatt det slik, siden jeg var 14. Jeg kjenner savn, og glede, men det mangler noe i cocktailen for å få rushet. Anonymkode: 5e6ae...66a 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg var veldig forelsket i begynnelsen og det har egentlig aldri sluttet, selvom jeg nå også er veldig glad i han. Anonymkode: adc63...e96
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #8 Skrevet 29. oktober 2024 Kjærlighet og det å velge hverandre er noe dypere forankret enn en forelskelse som er en overfladisk beruselse basert på en glorifisert utgave av din utkårede. Med andre ord - det dere to har er ekte og varig. Dere kjenner hverandre og har valgt hverandre. Noe som er uendelig mye viktigere enn en kortvarig følelse av forelskelse! Anonymkode: 1d982...7f0 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #9 Skrevet 29. oktober 2024 Kanskje han ikke er typen som forelsker seg, men gikk rett på dypere kjærlighet og tilhørighet. Hvis han behandler deg som en han elsker og har mye omtanke for, så er da alt vel? Ikke la eget tankekjør få ripe opp noe bra. Anonymkode: 1675a...868 2 1
Gregarious Skrevet 29. oktober 2024 #10 Skrevet 29. oktober 2024 Den eneste forskjellen er nivå av melatonin, setratonin og dopamin i hjernen i en relativt kort periode. Om dere har det bra nå så har det ingen relevansen bortsett fra den følelsen du har. Det uendelig bedre med et forhold som er bra selv om en ikke hadde optimal "forelskelse", en verdens best forelskelse og ett suboptimalt forhold. De ene er kortvarig kjemisk blaff det andre skal en leve med kanskje resten av livet. 1 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #11 Skrevet 29. oktober 2024 Mitt inntrykk er at de færreste menn er genuint forelsket i dama si, men at de enten; a. Vil ha forutsigbar tilgang til sex, litt som en levende fleshlight (jeg vet, æsj) b. Vil ha barn (mest vanlig grunn etter fylt 30 tror jeg) c). Sosiale forventninger fra familie, venner, etc. om at man skal finne seg en partner Punkt a). er heeeelt klart utbrett blant de i 20-årene. Det er jeg faktisk ikke i tvil om engang. Uttrykket "practice girlfriend" ble ofte brukt når jeg tok master på NHH. Anonymkode: 32ca1...7f4 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #12 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje han ikke er typen som forelsker seg, men gikk rett på dypere kjærlighet og tilhørighet. Hvis han behandler deg som en han elsker og har mye omtanke for, så er da alt vel? Ikke la eget tankekjør få ripe opp noe bra. Anonymkode: 1675a...868 Han er sikkert ikke den typen.. Men jeg sitter igjen med følelsen av at jeg ikke var bra nok til å bli forelsket i. Jeg prøver virkelig å ikke la de tankene komme fram, men de gjør det likevel. Kanskje spesielt nå, hormonene mine er overalt etter fødsel for 3 uker siden. Føler meg tjukk, sårbar og trøtt! Anonymkode: dae14...7ca
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mitt inntrykk er at de færreste menn er genuint forelsket i dama si, Anonymkode: 32ca1...7f4 Man kan spørre seg filosofisk om noen som helst noensinne «egentlig» er forelsket, eller om hjernen vår bare doper oss med litt kjemikalier for at vi skal få ut fingeren og lage barn. Hvis man legger til grunn en slik kynisk forståelse så tror jeg at man bør være forberedt på at det gjelder menn og kvinner. Romantiker som jeg er så vil jeg gjerne tro at det er noe mer… Anonymkode: 6f1d8...d48 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #14 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mitt inntrykk er at de færreste menn er genuint forelsket i dama si, men at de enten; a. Vil ha forutsigbar tilgang til sex, litt som en levende fleshlight (jeg vet, æsj) b. Vil ha barn (mest vanlig grunn etter fylt 30 tror jeg) c). Sosiale forventninger fra familie, venner, etc. om at man skal finne seg en partner Punkt a). er heeeelt klart utbrett blant de i 20-årene. Det er jeg faktisk ikke i tvil om engang. Uttrykket "practice girlfriend" ble ofte brukt når jeg tok master på NHH. Anonymkode: 32ca1...7f4 Ikke i mitt tilfelle. Er fortsatt forelsket etter +10 år og får aldri nok av henne. Blir like mye tent på henne seksuelt og den første natta vi hadde sex. Dyp kjærlighet med familieliv og andre utfordringer ❤️ Mann 40+ Anonymkode: fb849...629 1 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #15 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke i mitt tilfelle. Er fortsatt forelsket etter +10 år og får aldri nok av henne. Blir like mye tent på henne seksuelt og den første natta vi hadde sex. Dyp kjærlighet med familieliv og andre utfordringer ❤️ Mann 40+ Anonymkode: fb849...629 Neimen så fryktelig nusselig da. Anonymkode: 7d755...b2d 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #16 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke i mitt tilfelle. Er fortsatt forelsket etter +10 år og får aldri nok av henne. Blir like mye tent på henne seksuelt og den første natta vi hadde sex. Dyp kjærlighet med familieliv og andre utfordringer ❤️ Mann 40+ Anonymkode: fb849...629 Er akkurat det jeg vil han skal si om meg 🤭 Jeg blir dårlig av alle de primitive beskrivelsene av menn! Men skal sies at han gjør alt for meg. Han tar baby ofte om natta, han står opp først, han koker alltid kaffe til jeg står opp, han kjøper ting han vet jeg liker godt, han prioriterer alltid tid sammen med meg, osv.. Så jeg vet jo at han elsker meg og at han vil være med meg. Og det samme gjelder mottatt, jeg gjør også alt jeg kan for at han skal ha det fint. Anonymkode: dae14...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #17 Skrevet 29. oktober 2024 Ble aldri forelsket i mannen, og ikke han i meg. Vi ble kjent, og bare mer og mer glad i hverandre etterhvert. Anonymkode: 8fe2f...34f 1
Carrot Skrevet 29. oktober 2024 #18 Skrevet 29. oktober 2024 Forelskelse er en flyktig følelse, kjærlighet, omsorg, og ikke minst respekt er varig. En forelskelse bygger ikke et solid fundament - det gjør alt det andre. En forelskelse holder ikke ut en skikkelig vinternatt eller en storm men den varmen kjærlighet og omsorg gir kan utholde det fæleste uvær i et forhold og bringe ro i stormen fordi man vet at den andre står last og brast i relasjonen på samme måte som man selv. Jeg tar de trygge og solide følelsene over en forelskelse hver dag som helst TS ❤️
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #19 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er akkurat det jeg vil han skal si om meg 🤭 Jeg blir dårlig av alle de primitive beskrivelsene av menn! Men skal sies at han gjør alt for meg. Han tar baby ofte om natta, han står opp først, han koker alltid kaffe til jeg står opp, han kjøper ting han vet jeg liker godt, han prioriterer alltid tid sammen med meg, osv.. Så jeg vet jo at han elsker meg og at han vil være med meg. Og det samme gjelder mottatt, jeg gjør også alt jeg kan for at han skal ha det fint. Anonymkode: dae14...7ca Jeg firstår tankegangen din godt, og jeg valgte å gå fra en fyr for å prøve å finne lidenskapen og romantikken jeg savnet. Det er nå ti år siden og siden den gang har jeg funnet én fyr med den lidenskapen jeg håpte på... Men der manglet den gode kommunikasjonen, pluss han er en notorisk utro kar, så jeg valgte ikke noe videre. De andre har tikket av på langt færre punkter enn han jeg gikk fra, pluss romantikken de andre viste i starten, alltid falmet straks de hadde meg på kroken. Angrer på at jeg ikke var klar for å jobbe med min egen innstilling i stedet for å gi opp en så bra fyr. Anonymkode: dda30...1cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #20 Skrevet 29. oktober 2024 Kjæresten min har et annet følelsesrepertoar enn meg og er ikke helt sikker på hva det vil si å være forelsket. Han vet han elsker meg, bryr seg om meg, og at jeg er den eneste for ham. Det holder for meg, selv om jeg iblant skulle ønske vi kunne matche hverandre helt på følelsesaspektet og kjenne på sommerfugler i magen sammen 🤗 Anonymkode: 46ed0...5be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå