AnonymBruker Skrevet 29. oktober #1 Del Skrevet 29. oktober Før den blir dårlig? Eventuelt tom? Anonymkode: cc00d...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #2 Del Skrevet 29. oktober Lenge.. Og den blir jo dårligere på smak. Tror jeg bare noen få ganger har smakt at den er helt ødelagt, men etter 2-3 uker er den ikke så god mer. Kjøleskap hjelper. Det er litt vanskelig med vin. En flaske blir for mye for meg. Og selv om jeg vet det er teit, så drikker jeg den heller enn å helle ut. Mens papp igjen er for mye. Anonymkode: 17f73...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #3 Del Skrevet 29. oktober Aner egentlig ikke hvor lenge de holder seg. Den siste jeg hadde åpnet jeg i fjor sommer og tømte ut resten rundt påske. Var vel drukket 2 glass av den. Så jeg kjøper heller halvflasker hvis jeg får tak i det. Anonymkode: 6cddb...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. oktober #4 Del Skrevet 29. oktober (endret) Her i huset: toppen to dager😅. Ellers er regelen at åpnet kartongvin holder seg i 4–6 uker. Endret 29. oktober av Pawn Hearts 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #5 Del Skrevet 29. oktober Stort ett tomt etter ca 2 uker. De få gangene kartonger blir stående 4-5 uker, så planlegger jeg mat for å få brukt opp restene. Anonymkode: 4f226...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #6 Del Skrevet 29. oktober Kjøpte en kartong hvitvin for noen år siden. Den stod i et år og bare kastet den da. Hvis vi åpner en flaske må vi stort sett hive ut halve innholdet etter den har stått en uke i kjøleskapet, fordi vi drikker bare en halv flaske fordelt på to personer en kveld. Anonymkode: 70786...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #7 Del Skrevet 29. oktober De står i mange måneder her🤣 så kaster jeg Anonymkode: c6060...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #8 Del Skrevet 29. oktober Ser ut på svarene som at jeg ikke er alene. 😭 En flaske tømmer jeg på toppen to dager, men helst samme kveld. Elsker hvitvin men synes de blir sure/gjæraktige så kort tid etter åpning! Kjøpte meg en kartong nå da. Får se om jeg får kvittet meg med den uten å kaste bort. Sist jeg kjøpte kartong drakk jeg vel tre glass før det ble kastet noen uker senere… Anonymkode: cc00d...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #9 Del Skrevet 29. oktober Nå kjøper ikke vi kartongvin uten at vi vet at det ligger til rette for at den blir drukket opp før den blir dårlig.. Så, innimellom ei helg, innimellom en måned, alt ettersom hvor mye og ofte vi drikker, og hvor mange folk som evt er innom på besøk. Og er vi på hytta, går kartongen fortere enn om vi er hjemme. Anonymkode: 1b7de...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #10 Del Skrevet 29. oktober Tja...kommer an på hvor mange som drikker. Kjøper som regel kartong kun hvis jeg har gjester. Ellers, dere trenger ikke kaste den. Dere kan fryse den som isbiter og bruke den i maten. Det gjør jeg med vin jeg ikke liker. Anonymkode: cc502...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. oktober #11 Del Skrevet 29. oktober Jeg har heldigvis funnet en rødvin jeg liker som kommer på 2 liters kartong. Hvis jeg kjøper den så varer den 3-4 uker og smaker godt hele veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 29. oktober #12 Del Skrevet 29. oktober Jeg kjøpte en del bag in box før, men har måttet tappe ut mange påbegynte kartonger gjennom årene pga for lavt forbruk. Etter en måneds tid synes jeg ikke at de smaker bra lenger. 🍷 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #13 Del Skrevet 29. oktober Hvorfor kjøper dere kartongvin hvis dere bare drikker et par glass? Det er jo sløseri av både vin og penger. Anonymkode: 77ee5...01d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. oktober #14 Del Skrevet 29. oktober Jeg drikker aldri i uka så den kan stå lenge hvis det ikke skjer noe i helgene. Hender at det blir hevet ut vin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 29. oktober #15 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor kjøper dere kartongvin hvis dere bare drikker et par glass? Det er jo sløseri av både vin og penger. Anonymkode: 77ee5...01d Jeg har sluttet med det nå, og kan bare svare for meg selv, men det har typisk blitt innkjøpt i forbindelse med ferier (jul, påske, sommer) eller hvis vi skal ha gjester. Så har det i etterkant vist seg at vi har drukket mindre enn jeg trodde på forhånd. Etter å ha gjort denne erfaringen en del ganger 🤪 har jeg gått over til å heller kjøpe flasker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #16 Del Skrevet 29. oktober Tror det lengste jeg holdt en var i 14 dagers tid, jeg var den eneste i huset som drakk hvitvin den gangen. Idag: Holder max noen dager før den er tom for å si det sånn! Anonymkode: ab176...2ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 29. oktober #17 Del Skrevet 29. oktober Hos meg står de 1-3 måneder hvis jeg ikke har hjelp til drikking 😁 Hvor godt de holder seg varierer mellom typene. Synes så og si alle holder seg like fine ca en måned, derfra går det noe utforbakke med smaken. Enkelte drikker jeg fortsatt greit etter 3-4 måneder selv om smaken er tydelig både surere og tammere. Mens andre er kun dugende til å ha i maten da. Men har aldri kastet rød boksvin, kan enten drikkes eller brukes i mat. Hvitvin drikker jeg såpass lite av at jeg kjøper bare flaske. Må ha vennegjengen på besøk for å ha boks der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #18 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Før den blir dårlig? Eventuelt tom? Anonymkode: cc00d...d95 Synes pappvin er ekkelt. Drikker særdeles lite vin, og når jeg drikker det kjøper jeg flasker, så tømmer jeg ut det som evt ikke blir drukket. Ser ikke for meg at pappvin blir annet enn sur etter noen dager. Pappvin passer vel best til fest og sammenkomster der flere drikker av den samme kartongen slik at den blir tømt. Pappvin assosierer jeg faktisk litt med kvinner rundt 50 som lider av et alkoholproblem de ikke vet de har, som super vin daglig av kartongen på benken… Anonymkode: 90237...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #19 Del Skrevet 30. oktober Maks to-tre helger, drikker sjeldent/aldri i ukedagene. Jeg og mannen tar oss gjerne litt vin på fredag og lørdag, spesielt til god mat. Anonymkode: 9229d...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #20 Del Skrevet 30. oktober Sjeldent jeg kjøper kartong, og kun om det er flere enn jeg som skal ha. Om den ikke er tom når gjestene går, så blir den nok tom dagen etter. Men kjøper kun rødvin på kartong, aldri hvit eller rosé. Ellers så kjøper jeg flasker. Anonymkode: e9bfb...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå