Gå til innhold

Briller/linser - anbefal en kjede 🙏

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått dårligere syn (alder), ser det er litt forskjell på priser på synstester hos de forskjellige. Håper på å kunne ha linser, pluss briller dager jeg ikke ønsker linser.

Hvilken kjede er du fornøyd med, prismessig og service?

🤓😁

Anonymkode: 365c1...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Specsavers! Ser ikke så aller værst men trenger briller for å ikke få hodepine, alle steder jeg tittet var minimumsprisen på helt "vanlige" briller 5000kr. Glass og tilpassing og ditten og datten, plutselig ble alt veldig dyrt og det føltes meningsløst når jeg jo ikke ser SÅ dårlig. Så dro jeg på Specsavers som har tilbud nå og da fikk jeg to par briller med best glass til 2800kr👍🏼 ett til hverdags og ett ekstra lett og stødig til trening.  

Anonymkode: 6cdb9...987

• Liker 1
Skrevet

Spør deg heller rundt lokalt hvem som er fornøyd med optikeren sin, hvor de er flinke.

Hvilken kjede har lite å si, det er relativt likt. Kvaliteten står på den enkelte optikeren. Noen er flinkere enn andre, som med alt annet. 

Anonymkode: 1aa91...928

• Liker 1
Skrevet

Og de var de eneste som ikke prøvde prakke på meg et svindyrt brille-abonnement hvor de krever at du leier minst TRE briller 😂😂 

Ta synsprøver på Synsam - de er billigst nå 295kr. Da får seddel du kan bruke hvor du vil. 

• Liker 1
Skrevet

Alle optikere har samme utdannelse så det er optikeren det står på ikke sted. Du kan ta synsprøve hvor du har lyst, det betyr ikke at du må kjøpe brillene der, det er bare å få med brille seddel så kan du kjøpe briller der du vil.

Anonymkode: cd47e...c4f

• Liker 1
Skrevet

Ikke fornøyd med Specsavers…

Anonymkode: d53ad...866

• Liker 3
Skrevet

Hatt briller/linser i 35år. Siste 10 årene har jeg brukt Specsavers, og veldig fornøyd. Utmerket service, aldri opplevd annet enn at de strekker seg langt for kundene. De har også gode priser, og god kvalitet på deres egne briller som er rimeligere enn merkevare. 

Kan ikke huske noe negativt med synsam, byttet pga jeg kjente noen som jobbet der og husker jeg la merke til bedre service 

Anonymkode: df1c4...532

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og de var de eneste som ikke prøvde prakke på meg et svindyrt brille-abonnement hvor de krever at du leier minst TRE briller 😂😂 

Ta synsprøver på Synsam - de er billigst nå 295kr. Da får seddel du kan bruke hvor du vil. 

Takk for tips! Visste ikke det om seddel 😅

Skrevet

Et spørsmål til 😅

Man må velge mellom synsundersøkelse til briller ELLER linser.. Kan jeg ikke bruke samme seddel om jeg skal ha briller og linser? 🤓

ts

Skrevet

Jeg har de siste årene tatt synstest hos synsam, men da kun fordi jeg har vært Mysteryshopper (hos Seeyou). Da har jeg fått dekket hele synstesten + litt mer 😛 

Linser kjøper jeg kun på nett med seddelen jeg får, samme med briller da jeg ikke har spesielle behov (enda).

Anonymkode: c577b...81c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Et spørsmål til 😅

Man må velge mellom synsundersøkelse til briller ELLER linser.. Kan jeg ikke bruke samme seddel om jeg skal ha briller og linser? 🤓

ts

Ja du må bestille synsprøve til både briller og linser hvis det er det du er ute etter. 

Anonymkode: cd47e...c4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har de siste årene tatt synstest hos synsam, men da kun fordi jeg har vært Mysteryshopper (hos Seeyou). Da har jeg fått dekket hele synstesten + litt mer 😛 

Linser kjøper jeg kun på nett med seddelen jeg får, samme med briller da jeg ikke har spesielle behov (enda).

Anonymkode: c577b...81c

Ok, så regner med det er mer lønnsomt enn abbo hos en kjede 😅 Hvor handler du fra på nett?

Ts

Skrevet

Jeg har kun bittelitt minus og handler på Lensway til meg selv. Barnet mitt har spesielle behov og der handler vi briller hos Gundersen og Løken. 

Anonymkode: 6550f...294

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler briller billig på nett. Synstesten tar jeg hos nærmeste sted med kmpanje på synstester. Ideellt sett bør man selvfølgelig støtte lokale butikker, men er man klønete ADHDer og ufør som meg så trenger man rett og slett billige briller man har råd til å miste eller ødelegge så da går det i zelool, vooglam og firmoo synet mitt har også endra seg en del opp igjennom så da er det kjipt å  betale mange tusen for briller jeg har i kanskje to år.

Linser har jeg ikke prøvd noe særlig av annet enn at jeg har testa meg rimelig gjennom de ulike variantene kjedene tilbyr når man tar linsesjekk. Jeg fant aldri noen jeg var komfortabel med så det ble med prøvinga.

Anonymkode: eb902...11a

Skrevet

Brilleland for min del, greie priser, bra utvalg og god service. Speacsaver har ikke innfatninger for personer med litt størrelse på knollen, mistenker at de produseres i land med små folk.
Jeg har så spesiell styrke og skjevhet at jeg sparer faktisk mye på brilleabonnement. 

Anonymkode: 9b2e5...2b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg bruker faktisk tre briller, så passer ypperlig for meg. Et par kjøre/se langt briller, lese/data brille og solbriller. Klarer ikke å jobbe med progresive briller.

Anonymkode: 9b2e5...2b0

Skrevet

Jeg har Brillehuset i nabolaget, så bruker dem fordi det er praktisk. Jeg har alltid kjøpt linser på nett, men sist jeg var på synstest der ba jeg dem om å bare bestille til meg. Tenkte de kunne få tjene de ekstra kronene fordi de har vært veldig hjelpsomme tidligere, langt over hva man kan forvente. Men da fikk jeg beskjed om at de ikke lenger kunne bestille for meg, jeg måtte selv logge inn på nettsiden deres og bestille. Endte selvfølgelig med at jeg bestilte på den billigste nettsiden, når jeg uansett måtte gjøre det selv. Det er en del hundrelapper å spare på å sjekke priser på forskjellige nettsider. Man får gjerne rabatt når man gjør det første kjøpet på en nettbutikk, så for meg har det lønt seg å ikke bruke samme hver gang.

Anonymkode: 2fb66...d78

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...