kardemommeloven123 Skrevet 29. oktober 2024 #1 Skrevet 29. oktober 2024 Når jeg leser blir jeg utrolig sliten, når jeg skal lese bøker på hvit tekst. Teksten beveger på seg, blir uskarp, linjene hopper og jeg blir rar i hodet. Jeg får vondt i øynene og kan få hodepine. Ingenting går inn, det kan blinke på skrått mellom teksten, eller blinke i det jeg ikke fokuserer på. Skyggete eller farge klumper kan poppe opp når jeg skal bytte linje kommer det på høyre side. så på mobilen er alt svart filter på bakgrunnen, da leser jeg bedre. Svart på fb, yt, og alt jeg kan liker jeg bedre svart bakgrunn og hvit tekst. Hva er dette?? Jeg har alltid sagt jeg har lesevansker men dette er ekstremt merkelig nå som jeg blir eldre og er avhengig og interessert i å lese bøker, er det demotiverende å ikke klare det.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #2 Skrevet 29. oktober 2024 kardemommeloven123 skrev (1 minutt siden): Når jeg leser blir jeg utrolig sliten, når jeg skal lese bøker på hvit tekst. Teksten beveger på seg, blir uskarp, linjene hopper og jeg blir rar i hodet. Jeg får vondt i øynene og kan få hodepine. Ingenting går inn, det kan blinke på skrått mellom teksten, eller blinke i det jeg ikke fokuserer på. Skyggete eller farge klumper kan poppe opp når jeg skal bytte linje kommer det på høyre side. så på mobilen er alt svart filter på bakgrunnen, da leser jeg bedre. Svart på fb, yt, og alt jeg kan liker jeg bedre svart bakgrunn og hvit tekst. Hva er dette?? Jeg har alltid sagt jeg har lesevansker men dette er ekstremt merkelig nå som jeg blir eldre og er avhengig og interessert i å lese bøker, er det demotiverende å ikke klare det. Har du vært utredet for dysleksi og damsynsvansker? Skriver du uten mange skrivefeil og rare kombinasjoner av bokstaver? Da er sammsynsvansker noe som må utelukkes. En optiker som er sosialt interessert i samsynsvansker kan nok gi deg klare svar på hva dette er. Har du problemer med å lese så finnes Tibi, tilrettelagte lyd og tekst med lyd bøker du får låne gratis. Anonymkode: d8902...2db
kardemommeloven123 Skrevet 29. oktober 2024 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du vært utredet for dysleksi og damsynsvansker? Skriver du uten mange skrivefeil og rare kombinasjoner av bokstaver? Da er sammsynsvansker noe som må utelukkes. En optiker som er sosialt interessert i samsynsvansker kan nok gi deg klare svar på hva dette er. Har du problemer med å lese så finnes Tibi, tilrettelagte lyd og tekst med lyd bøker du får låne gratis. Anonymkode: d8902...2db Jeg skriver ikke feil! Jeg har ikke dysleksi. Jeg ser mine egne feil, men setningsoppbyggningen kan til tider være rar. Så det må være noe annet.
kardemommeloven123 Skrevet 29. oktober 2024 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du vært utredet for dysleksi og damsynsvansker? Skriver du uten mange skrivefeil og rare kombinasjoner av bokstaver? Da er sammsynsvansker noe som må utelukkes. En optiker som er sosialt interessert i samsynsvansker kan nok gi deg klare svar på hva dette er. Har du problemer med å lese så finnes Tibi, tilrettelagte lyd og tekst med lyd bøker du får låne gratis. Anonymkode: d8902...2db Jeg har også bra syn, bruker ikke briller. Ikke skjeve hornhinner eller noen ting.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Skrevet 29. oktober 2024 kardemommeloven123 skrev (2 timer siden): Jeg skriver ikke feil! Jeg har ikke dysleksi. Jeg ser mine egne feil, men setningsoppbyggningen kan til tider være rar. Så det må være noe annet. Da har du høyst sannsynlig samsynsproblemer, noe en dyktig optiker/optometrist kan finne ut av. Du kan og få hjelp til å bli bedre. Dyslektikere har skrivefeil og blir avslørt på den måten. Anonymkode: d8902...2db 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #6 Skrevet 1. november 2024 kardemommeloven123 skrev (På 29.10.2024 den 15.03): Jeg har også bra syn, bruker ikke briller. Ikke skjeve hornhinner eller noen ting. Samsynsproblemer! Gå og sjekk deg. Anonymkode: afb4e...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå