AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #101 Skrevet 5. november 2024 Eilis skrev (9 minutter siden): Ja hvis man kun leser overskriften så er det det jeg finner. Helt riktig. Var det andre faktorer som førte til ulikheten? Overvekt, røyking, rus, andre helserelaterte sykdommer etcetc. Har ikke lest forskningen men har lest mange andre, og overskriften sier lite om hva som faktisk står i rapporten. Det var også flere dødfødsler før korona kom, betyr det at korona førte til mindre dødfødsler? Virker da rart men det er jo fint. I 2019 var det flest dødfødsler i nordnorge enn resten av landet, var det dårligere å bo i nordnorge da? I 2021 var det mindre dødfødsler i nordnorge, var det bedre i nordnorge da? Det er ikke store tallene som skiller det ene og det andre, er generelt sett lite dødfødsler. Man kan ikke bare lese overskriften og tro det er god forskning, eller hente inn statistikk og tenke tallene snakker for seg. Er så latterlig mange variabler, er så mye vi ikke vet Ikke meg du svarte men bra du stoler såpass på din egen forskning da at du hever deg over det fagpersoner har kommet frem til. Men vis gjerne til den forskningen som taler for dine meninger og som kommer fra en mer troverdig kilde for deg, det gjør det enklere å ha en diskusjon. Hva du mener spiller veldig liten rolle om du ikke har noe å vise til. Da blir det bare i kategorien konspirasjonsteorier. Anonymkode: f9322...0e0
Eilis Skrevet 5. november 2024 #102 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må gjerne faktisk lese forskningen, så finner du nok fort ut hva de har tatt høyde for Anonymkode: 729c9...8cf Jeg er trygg i meningen min og i avgjørelsene jeg har tatt, og kommer til å ta når det kommer til vaksinering. Man må gjøre det man er komfortabel med og det som føles riktig. Har gjort min research og lest nok om emnet. Virker for meg at det er veldig viktig for de som velger vaksiner å overbevise meg om at jeg tar feil, så henvises det til overskrifter og forskning som de selv ikke engang har lest. Det finnes forskning som støtter begge saker
Eilis Skrevet 5. november 2024 #103 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du svarte men bra du stoler såpass på din egen forskning da at du hever deg over det fagpersoner har kommet frem til. Men vis gjerne til den forskningen som taler for dine meninger og som kommer fra en mer troverdig kilde for deg, det gjør det enklere å ha en diskusjon. Hva du mener spiller veldig liten rolle om du ikke har noe å vise til. Da blir det bare i kategorien konspirasjonsteorier. Anonymkode: f9322...0e0 Nei hever meg ikke over fagpersoner, men finnes forskning som støtter både vaksiner og ikke vaksiner. På begge sider er det fagpersoner. Jeg gjør bare det som føles riktig for meg. Konspirasjonsteori måtte komme på et tidspunkt 🥳😂Lurer på hva min konspirasjonsteori er. At jeg ikke sluker alt rått?
Eilis Skrevet 5. november 2024 #104 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): "Flere større studier har nå vist at det tilsynelatende ikke er noen økt risiko for uheldige svangerskapsutfall som for tidlig fødsel, dårlig fostervekst eller dødfødsel blant mødre som har blitt vaksinert mot covid-19 under svangerskapet, skriver FHI i sin nyhetssak." https://www.forskning.no/covid-ntb-svangerskap/ingen-ekstra-risiko-for-misdannelser-etter-koronavaksine-for-gravide/2391184 https://www.fhi.no/nyheter/2022/gravide-som-tar-koronavaksine-blir-beskyttet-mot-alvorlig-omikronsykdom/ https://tidsskriftet.no/2024/05/fra-andre-tidsskrifter/covid-19-vaksinasjon-i-svangerskap-er-trygt Anonymkode: f9322...0e0 Jeg kan også linke til forskning, men godt jobba. Var også mindre dødfødsler i koronaperioden enn det var før, kanskje korona var årsaken til det? Eller? Ikke vet jeg. Er så mange variabler og så mye vi ikke vet, forskning er ikke fasit. Finnes forskning som støtter vaksiner, finnes forskning som sier det motsatte. Man må bare gjøre det som føles riktig for seg og være tro mot det.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #105 Skrevet 5. november 2024 Eilis skrev (7 minutter siden): Jeg kan også linke til forskning, men godt jobba. Var også mindre dødfødsler i koronaperioden enn det var før, kanskje korona var årsaken til det? Eller? Ikke vet jeg. Er så mange variabler og så mye vi ikke vet, forskning er ikke fasit. Finnes forskning som støtter vaksiner, finnes forskning som sier det motsatte. Man må bare gjøre det som føles riktig for seg og være tro mot det. Det var mest sannsynlig omstendighetene under pandemien som var årsaken. Sosial distansering som igjen førte til mindre eksponering mot forensing og mindre infeksjoner og eksponering mot virus, generelt, lavere stressniviå. Om du gidder lese så finner du svar. Og meg du mest sannsynlig tror leser overskrifter, jeg har lest hele artiklene. Og forsøker finner noe negativt at gravide vaksinerer seg i svangerskapet men har ikke funnet noe. Men det burde jo florere av forskning og artikler som sier noe negativt dersom du er så skråsikker i din vurdering at vaksinen er farlig og negativ for gravide/ufødte babyer. Derfor spør jeg om du kan gi meg noen av disse linkene som jeg ikke orker lete etter lengre. Selv chatGPT vil ikke gi meg noe negativt om covidvaksinen i forhold til graviditet. Anonymkode: f9322...0e0 1
Eilis Skrevet 5. november 2024 #106 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var mest sannsynlig omstendighetene under pandemien som var årsaken. Sosial distansering som igjen førte til mindre eksponering mot forensing og mindre infeksjoner og eksponering mot virus, generelt, lavere stressniviå. Om du gidder lese så finner du svar. Og meg du mest sannsynlig tror leser overskrifter, jeg har lest hele artiklene. Og forsøker finner noe negativt at gravide vaksinerer seg i svangerskapet men har ikke funnet noe. Men det burde jo florere av forskning og artikler som sier noe negativt dersom du er så skråsikker i din vurdering at vaksinen er farlig og negativ for gravide/ufødte babyer. Derfor spør jeg om du kan gi meg noen av disse linkene som jeg ikke orker lete etter lengre. Selv chatGPT vil ikke gi meg noe negativt om covidvaksinen i forhold til graviditet. Anonymkode: f9322...0e0 Du mistolker meg jeg tror ikke korona førte til mindre barnedødelighet, sier bare at statistikk kan tas ut og brukes slik man vil. Jeg leste også artiklene, men leste du forskningen? Det er en forskjell. Har aldri sagt at jeg er skråsikker og har aldri sagt at vaksinen er farlig, sier bare at forskning sier både det ene og det andre når det kommer til korona. Er generelt sett lite forskning på gravide. Men jeg tror oppriktig ikke at corona er farlig, har hatt det flere ganger selv, de fleste man kjenner har hatt det, min gutt hadde det da han var 7 uker gammel. Jeg klarer bare ikke forsvare å ta en vaksine for noe som bare oppleves som en forkjølelse for de fleste, virker så hysterisk
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #107 Skrevet 5. november 2024 Eilis skrev (42 minutter siden): Du mistolker meg jeg tror ikke korona førte til mindre barnedødelighet, sier bare at statistikk kan tas ut og brukes slik man vil. Jeg leste også artiklene, men leste du forskningen? Det er en forskjell. Har aldri sagt at jeg er skråsikker og har aldri sagt at vaksinen er farlig, sier bare at forskning sier både det ene og det andre når det kommer til korona. Er generelt sett lite forskning på gravide. Men jeg tror oppriktig ikke at corona er farlig, har hatt det flere ganger selv, de fleste man kjenner har hatt det, min gutt hadde det da han var 7 uker gammel. Jeg klarer bare ikke forsvare å ta en vaksine for noe som bare oppleves som en forkjølelse for de fleste, virker så hysterisk Jeg skjønner du mener det er umulig å bli alvorlig syk som gravid grunnet covid eller at babyer kan bli alvorlige syke, men hvor er forskningen du mener beviser disse meningene dine? I begynnelsen var det åpenbart ikke forskning på gravide men nå er det jo betydelige og omfattende undersøkelser som er gjort. Det er sikkert hysterisk å holde seg unna ustekt spekeskinke også i gravidteten men jeg gjør det uansett. Selv om det ikke er veldig stor sjanse å bli smittet med listeria. Anonymkode: f9322...0e0 2
AnonymBruker Skrevet 25. september #108 Skrevet 25. september Gøy å lese denne tråden etter at de har fjernet covid-vaksinen fra anbefalingen til gravide. Det er visst ikke farligere å få covid som gravid. Anonymkode: 1269d...a9d
Eilis Skrevet 25. september #109 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gøy å lese denne tråden etter at de har fjernet covid-vaksinen fra anbefalingen til gravide. Det er visst ikke farligere å få covid som gravid. Anonymkode: 1269d...a9d Det visste jeg ikke! Ikke slik som kommer frem på nyhetene akkurat, stille og rolig fjernes anbefalingen.
Majer Skrevet 25. september #110 Skrevet 25. september (endret) Vil ikke ha demens så tar vaksinen. Det er verdt litt feber eller vond arm Endret 25. september av Majer Skriveleif
Eilis Skrevet 25. september #111 Skrevet 25. september Majer skrev (11 minutter siden): Vil ikke ha demens så tar vaksinen. Det er verdt litt feber eller vond arm Tror det er mye annet som øker sannsynligheten for demens. Et kosthold med for mye karbohydrater fører til høyt blodsukker → høyt insulin → og konsekvensene er alvorlige. Dette handler ikke bare om noen ekstra kilo – men om overvekt, diabetes, kreft, demens, kroniske smerter og betennelser. I tillegg går 15% av den norske befolkning på statiner, som gir økt sannsynlighet for demens. Pluss maaaange andre faktorer som kan øke risikoen. Demens kom lenge før dagens corona. Er du arvelig belastet og er redd for å få demens er det mye annet du bør fokuserer på for å redusere risikoen. Vaksina kommer ikke til å redde deg, er bare enda en cocktail med greier du tilfører kroppen 2
AnonymBruker Skrevet 24. november #112 Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (På 25.9.2025 den 13.30): Gøy å lese denne tråden etter at de har fjernet covid-vaksinen fra anbefalingen til gravide. Det er visst ikke farligere å få covid som gravid. Anonymkode: 1269d...a9d Covid var ufarlig nå er det nemlig influensatid og verden SKJELVER.Rart vi ikke har lockdown og avstand+spriting og munnbind siden det er så farlig for folk. Anonymkode: 21f19...5f3
AnonymBruker Skrevet 24. november #113 Skrevet 24. november Majer skrev (På 25.9.2025 den 13.49): Vil ikke ha demens så tar vaksinen. Det er verdt litt feber eller vond arm Får du demens av influensa?Så du kan få slag og hjerteinfarkt av influensa,var nytt for meg. Anonymkode: 21f19...5f3
AnonymBruker Skrevet 24. november #114 Skrevet 24. november Jeg har ikke tatt. Og det er sikkert for sent uansett. Hadde hjemme en ung student i forrige uke som var syk, så ikke godt å vite om det var influensa eller korona. Jeg har ikke tatt vaksine på 20 år, og har vært syk 2 ganger med det jeg tror er influensa. Skal gjerne ta neste år, men siden den kom så tidlig, og vi har hatt syke hjemme, så får jeg se om den biter på i år. Anonymkode: 8beb1...549
AnonymBruker Skrevet 24. november #115 Skrevet 24. november Gravide er i risikogruppen, så ta en prat med legen din om dette, KG er ikke riktig sted. Vi kjenner jo ikke din helse ellers. Anonymkode: 91637...10c
AnonymBruker Skrevet 24. november #117 Skrevet 24. november Jeg er gravid og tok den. Ble veldig dårlig lenge etterpå, samme som jeg ble da jeg tok den for mange år siden mens jeg ikke var gravid. Den vaksinen er nok ikke helt for meg, kroppen min og mitt immunforsvar, så jeg tar den ikke igjen. Ville ikke frarådet andre å ta den da Anonymkode: 3ae65...fc4
AnonymBruker Skrevet 24. november #118 Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er gravid og tok den. Ble veldig dårlig lenge etterpå, samme som jeg ble da jeg tok den for mange år siden mens jeg ikke var gravid. Den vaksinen er nok ikke helt for meg, kroppen min og mitt immunforsvar, så jeg tar den ikke igjen. Ville ikke frarådet andre å ta den da Anonymkode: 3ae65...fc4 Hvor lenge etter ble du dårlig og hvordan? Hvis man får bivirkninger så kommer de jo raskt etter at man har tatt vaksinen. Anonymkode: 1416b...7e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå