AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #41 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har aldri tatt influensa vaksine etter at jeg var småbarn. Jeg tåler fint en influensa så er ikke krise for min del. Anonymkode: 2f523...7e8 Er du gravid eller i risikogruppe? Anonymkode: f9322...0e0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #42 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er for banyens skyld, ikke mor. Man gir antistoffer til barnet slik at man slipper dødssjuk unge før de kan få vaksinen Anonymkode: 9ec22...e46 Ok jeg trodde kanskje kikhoste var en risiko for mor også eventuelt tidlig fødsel eller annet dersom man fikk det før vaksinering. Men da trenger jeg ikke bekymre meg for det da. Er kanskje ikke i samme kategori som influensa. Anonymkode: f9322...0e0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #43 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 1.29): Herremin.. Tåler ikke folk sykdom lenger?! 🥹 Så utrolig trist det har blitt.. Influensa snakker dere om som det var malaria?! Gravide pleier jo bli MINDRE syk av influensa? Hadde selv influensa begge gangene jeg var gravid, litt feber i en uke og vondt i ledd og så fin igjen. Altså.. Blir rett og slett lei meg over hvor lite man skal ha idag. Forventer folk at man ikke skal gå noe slags sykdom, så blir heller ikke immunforsvaret oppdatert. Anonymkode: 065d1...925 Da hadde du ikke influensa. Du var forkjøla. Selv ble jeg satt helt ut av spill i 2 uker, og slet deretter mye for å komme meg tilbake i form. Er ellers frisk og sprek og sjeldent syk. Satt meg veldig tilbake både å være ute av trening og jobb, og mistet også en del privat. Så et lite stikk i armen hver høst er definitivt verdt det for min del. Har ingen egenmeldingsdager så langt i år. Anonymkode: 99cfe...39c 5 1
EmVeeJee Skrevet 31. oktober 2024 #44 Skrevet 31. oktober 2024 Aldri tatt verken influensavaksine eller covidvaksine og kommer heller ikke til og ta. Jeg har et meget velfungerende immunforsvar som tar seg av den jobben. 3
Fulltank Skrevet 31. oktober 2024 #45 Skrevet 31. oktober 2024 (endret) Ikke nødvendig med influensavaksine. Mener jeg da. Endret 5. november 2024 av Fulltank 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #46 Skrevet 31. oktober 2024 EmVeeJee skrev (13 minutter siden): Aldri tatt verken influensavaksine eller covidvaksine og kommer heller ikke til og ta. Jeg har et meget velfungerende immunforsvar som tar seg av den jobben. Fulltank skrev (4 minutter siden): Vi har ett naturlig immunforsvar som vi ikke bør tulle med. Dessuten er det bra å få litt virus innimellom. Det gjør immunforsvaret sterkere. Spis og lev sunt. Trenger ikke vaksine. Er dere gravide? Jeg pleier normalt ikke ta influensavaksine. Men det er en sterk anbefaling til alle gravide i 2. og 3.trimester. Anonymkode: f9322...0e0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #47 Skrevet 31. oktober 2024 Fulltank skrev (2 minutter siden): Vi har ett naturlig immunforsvar som vi ikke bør tulle med. Dessuten er det bra å få litt virus innimellom. Det gjør immunforsvaret sterkere. Spis og lev sunt. Trenger ikke vaksine. Vaksinering forhindrer 4,4 millioner dødsfall i året. Før meslingvaksinen ble innført døde 2,6 millioner av sykdommen hvert år. (https://fn.no/om-fn/fn-dager-kalender/kalender/verdens-vaksinasjonsuke) Hva tenker du om den saken? Er det fake news kanskje? Anonymkode: 79b2d...6bb 5 2
EmVeeJee Skrevet 31. oktober 2024 #48 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er dere gravide? Jeg pleier normalt ikke ta influensavaksine. Men det er en sterk anbefaling til alle gravide i 2. og 3.trimester. Anonymkode: f9322...0e0 Jeg har vært gravid to ganger siden 2020 og tok ikke da heller. SPESIELT ikke da. 4
EmVeeJee Skrevet 31. oktober 2024 #49 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vaksinering forhindrer 4,4 millioner dødsfall i året. Før meslingvaksinen ble innført døde 2,6 millioner av sykdommen hvert år. (https://fn.no/om-fn/fn-dager-kalender/kalender/verdens-vaksinasjonsuke) Hva tenker du om den saken? Er det fake news kanskje? Anonymkode: 79b2d...6bb Du mener influensa og meslinger er sammenlignbart?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #50 Skrevet 31. oktober 2024 Den har ikke truffet særlig bra de siste åra. Anonymkode: 06403...23a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #51 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Da hadde du ikke influensa. Du var forkjøla. Selv ble jeg satt helt ut av spill i 2 uker, og slet deretter mye for å komme meg tilbake i form. Er ellers frisk og sprek og sjeldent syk. Satt meg veldig tilbake både å være ute av trening og jobb, og mistet også en del privat. Så et lite stikk i armen hver høst er definitivt verdt det for min del. Har ingen egenmeldingsdager så langt i år. Anonymkode: 99cfe...39c Det kan du ikke si. En sterk forkjølelse kan være verre enn en mild influensa. Kun blodprøve bekrefter. Anonymkode: 06403...23a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #52 Skrevet 31. oktober 2024 EmVeeJee skrev (7 minutter siden): Du mener influensa og meslinger er sammenlignbart? Snakk om stråmannsargumentasjon. Vedkommende jeg siterte mener at man ikke trenger vaksiner fordi man har "et naurlig immunforsvar" og avslører med det at hun ikke aner hva hun snakker om. Anonymkode: 79b2d...6bb 2
Fulltank Skrevet 31. oktober 2024 #53 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vaksinering forhindrer 4,4 millioner dødsfall i året. Før meslingvaksinen ble innført døde 2,6 millioner av sykdommen hvert år. (https://fn.no/om-fn/fn-dager-kalender/kalender/verdens-vaksinasjonsuke) Hva tenker du om den saken? Er det fake news kanskje? Anonymkode: 79b2d...6bb Nå var vel spørsmålet om influensavaksine. Var det ikke? Ikke dra den så lang.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #54 Skrevet 31. oktober 2024 Fulltank skrev (2 minutter siden): Nå var vel spørsmålet om influensavaksine. Var det ikke? Ikke dra den så lang. Så du mener at "naturlig immunforsvar" kun gjelder influensa? Anonymkode: 79b2d...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #55 Skrevet 31. oktober 2024 Fulltank skrev (1 time siden): Vi har ett naturlig immunforsvar som vi ikke bør tulle med. Dessuten er det bra å få litt virus innimellom. Det gjør immunforsvaret sterkere. Spis og lev sunt. Trenger ikke vaksine. Du vet hva vaksiner er eller? Anonymkode: 9ec22...e46 3 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #56 Skrevet 31. oktober 2024 EmVeeJee skrev (2 timer siden): Jeg har vært gravid to ganger siden 2020 og tok ikke da heller. SPESIELT ikke da. Hvorfor ikke? Jeg droppet i influensavaksine for jeg tenkte ikke over det. Satt jo egentlig inne hele tiden og hadde heller ikke barn fra før av. Covidvaksinen tok jeg dose nr 3 mens jeg var gravid. Etter å lest litt rundt nå, jeg er ts forresten, så skal jeg gå for alle anbefalingene. Anonymkode: f9322...0e0
EmVeeJee Skrevet 31. oktober 2024 #57 Skrevet 31. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor ikke? Jeg droppet i influensavaksine for jeg tenkte ikke over det. Satt jo egentlig inne hele tiden og hadde heller ikke barn fra før av. Covidvaksinen tok jeg dose nr 3 mens jeg var gravid. Etter å lest litt rundt nå, jeg er ts forresten, så skal jeg gå for alle anbefalingene. Anonymkode: f9322...0e0 Nei, hvorfor skulle jeg? Aldri hatt influensa. Aldri vært syk. God helse generelt. Jeg og barna har fulgt vaksineprogrammet ellers, men jeg tar ikke vaksiner som er utarbeidet på et kvarter og for en sykdom jeg fint tåler og få. Endret 31. oktober 2024 av EmVeeJee 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #58 Skrevet 31. oktober 2024 EmVeeJee skrev (12 minutter siden): Nei, hvorfor skulle jeg? Aldri hatt influensa. Aldri vært syk. God helse generelt. Jeg og barna har fulgt vaksineprogrammet ellers, men jeg tar ikke vaksiner som er utarbeidet på et kvarter og for en sykdom jeg fint tåler og få. Hva med den ufødte babyen? Det er mer enn nok forskning som viser at vaksinen er helt trygt og anbefalt og kan gi barnet i de tidlige månedene etter fødsel beskyttelse. Barnet mitt ble smittet av covid av meg. Jeg hadde et mildt forløp og babyen som da var 3 mnd ble frisk i løpet av en dag. Jeg tror forløpet hadde vært annerledes som uvaksinert. Har også god helse for øvrig. Det sier ingenting om hva den ufødte babyen kommer til å ha. Og man vet jo ikke hvordan kroppen reagerer på en sykdom som gravid heller. Immunforsvaret blir faktisk enormt svekket under svangerskapet. Selv hvor sunn og frisk du er ellers. Anonymkode: f9322...0e0 2 1
EmVeeJee Skrevet 31. oktober 2024 #59 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva med den ufødte babyen? Det er mer enn nok forskning som viser at vaksinen er helt trygt og anbefalt og kan gi barnet i de tidlige månedene etter fødsel beskyttelse. Barnet mitt ble smittet av covid av meg. Jeg hadde et mildt forløp og babyen som da var 3 mnd ble frisk i løpet av en dag. Jeg tror forløpet hadde vært annerledes som uvaksinert. Har også god helse for øvrig. Det sier ingenting om hva den ufødte babyen kommer til å ha. Og man vet jo ikke hvordan kroppen reagerer på en sykdom som gravid heller. Immunforsvaret blir faktisk enormt svekket under svangerskapet. Selv hvor sunn og frisk du er ellers. Anonymkode: f9322...0e0 Hvordan vet du at dine barn ikke har tatt skade av vaksinen?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #60 Skrevet 31. oktober 2024 EmVeeJee skrev (21 minutter siden): Hvordan vet du at dine barn ikke har tatt skade av vaksinen? "Research on COVID-19 vaccination during pregnancy generally shows that it is safe for both the mother and the developing baby, with no evidence linking it to congenital anomalies, preterm birth, or neurodevelopmental issues in infants. For example, studies from JAMA Pediatrics and other respected medical journals found that vaccination in early pregnancy does not increase the risk of major fetal structural anomalies. One comprehensive study from UCSF followed over 2,200 infants and found no signs of developmental delays in babies exposed to the COVID-19 vaccine in utero when assessed at both 12 and 18 months【9†source】【10†source】【11†source】. Organizations such as the World Health Organization (WHO), CDC, and various national health agencies continue to recommend COVID-19 vaccines during pregnancy, citing their role in reducing the risk of severe COVID-19 outcomes in pregnant individuals, which can be more dangerous without vaccination. Overall, the benefits of vaccination for pregnant individuals, especially with mRNA vaccines (like Pfizer and Moderna), are considered to outweigh any theoretical risks, which remain unsubstantiated by current data【9†source】【11†source】." Svar fra ChatGPT. Anonymkode: f9322...0e0 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå