Gjest Gjest_Bare lurer_* Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Da gutten min ble født viste det seg at jeg hadde misfarget fostervann. Han fikk en infeksjon og fikk antibiotika i en uke. Har du opplevd det samme? Hvordan var utviklingen til barnet i ettertid? Sønnen min er veldig sen innenfor alle områder, og tenker kanskje det har noe med det å gjøre. Det er bare en tanke.
tigerpus Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Min hadde misfarget fostervann, og en APGAR på 2 da hun kom. Hun er nå 5 år og har ingen men av sin tøffe fødsel, alt er helt normalt. -- Tiger :smile:
Ireth Carnesir Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Har og en gutt som hadde misfarget fostervann. Han gråt og gråt i mange timer etter at han ble født. Men da det ga seg har han ikke hatt noen problemer. Er en helt normal gutt på 7 år. Frisk som en fisk
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Min sønn på 6 år hadde meget midfarget fostervann, ble født med infeksjon og lå på nyfødt intensiv i 2 uker med antibiotikabehanling. Etter dette har han knapt vært syk, og har utviklet seg helt normalt.
Gjest Gjest_marstad_* Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 jeg hadde også missfarget fostervann , babyen lå å surkla i det i 11timer .. endte med lungebetennelse og 1 uke på nyfødt intensiven.... Og har slitt masse med sterk astma siden.....
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #6 Skrevet 27. februar 2006 Jeg fikk vite at min hadde misfarget fostervann (keisersnitt) og feber, det var derfor fare for infeksjoner etc. Men etter at de hadde testet ham, var visst alt normalt, og jeg har i alle fall ikke fått vite noe mer enn det..
Mistyen Skrevet 27. februar 2006 #7 Skrevet 27. februar 2006 Hadde også misfarget forstervann med min første, men han har ikke fått noen varige mèn av det. Han måtte tas med vakuum til slutt da, men...
Ireth Carnesir Skrevet 27. februar 2006 #8 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Er det mest gutter som hare hatt misfarget fostervann???? Endret 27. februar 2006 av Ireth Carnesir
Susanna Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 Jeg hadde også missfarget fostervann. Men ingen komplikasjoner i forbindelse med dette.. Hverken under fødselen eller i ettertid. Han lå nok ikke så lenge i det. Skoret 9/9 på apgar.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #10 Skrevet 28. februar 2006 Jeg fødte min datter for 20 år og hadde misfarget fostervann. Selv med hjertestopp hos henne og keisersnitt etter 18 timer med veer, er hun i dag en frisk og flott jente. Imunnforsvaret er nok litt redusert, men utover det er ikke preget. ~Mio~
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. februar 2006 #11 Skrevet 28. februar 2006 Hadde litt misfarget fostervann. Vendelin var ikke syk på noen måte før hun var 9 mnd. Noe utover det er det umulig å si enda, hun er bare 10 mnd
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Jenta mi lå i misfarget fostervann. Hun fikk likevel ikke noen infeksjon etter fødselen (ikke jeg heller). Hun hadde også høy agpar-score. Jeg fikk inntrykk til at det er veldig vanlig med misfarget fostervann, at ca 40% har det, men det er godt mulig jeg tar feil der (det var rett etter fødselen de sa det ). Hun har vært tidlig ute både motorisk og språklig (er nå 2,5 år). Misfarget fostervann tyder jo på at de på at de på et eller annet tidspunkt ikke har hatt det så bra inni der, så det er vel ikke utenkelig at det samme som fører til misfarginga også fører til sen utvikling i noen tilfeller (?). Hvis du er veldig bekymret synes jeg du skal ta det opp med helsestasjonen. Det er jo store variasjoner i utvikling innenfor normalen også Det trenger slett ikke være noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå