Gakkepus Skrevet 10. desember 2024 Forfatter #21 Del Skrevet 10. desember 2024 (endret) Hei! «Lenge siden sist». Kan meddele at svært lite har skjedd de siste dagene. Heldigvis har jeg blitt hekta på en serie (yellowstone. Se gjerne dersom søvnmangel ikke er et stort problem). jeg har begynt å teste med El-tester fra babyplan, og de funker bra. Progresjonen er sakte, men sikker. Det å se den andre steken dukke opp er litt spesielt. Man ser antydning til den andre streken selv om den er veldig svak i begynnelsen. Det får meg til å tenke at det å lyse med lommelykt er bare tullete av meg. Er det en strek, uansett hvor tynn og svak den måtte være, så klarer man å se den (som regel). Kommer denne aha opplevelsen til å endre mine vaner? Absolutt ikke! Denne måneden har jeg følt meg trygg på. Mulig det er en romantisert ønsketenkning. Det å ringe julen inn med en spire i magen er jo for godt til å være sant, eller? 😅 Av og til er det hyggelig å drømme seg bort til et positivt scenario, men den blir raskt overkjørt av pessimisme. Beundrer alle som klarer å holde på positiviteten og ikke minst optimismen til det motsatte er bevist. Gi meg gjerne oppskriften… Endret 10. desember 2024 av Gakkepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 10. desember 2024 #22 Del Skrevet 10. desember 2024 Blir en spennende syklus! Jeg har trua 😁 Oppskrift på optimisme har jeg ikke så mye å komme med, men vi nyter egentlig litt ekstra under prøvingen i det minste, det blir jo en del ekstra runder for å si det sånn. Vi prøver i alle fall å ha det gøy med hverandre underveis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 13. desember 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 13. desember 2024 (endret) Legger ved bilde (lederen skulle bare visst hva jeg driver med på kontoret mitt 😏). I følge appen skal EL være på lørdag. 🎉🎉det kommer ikke så tydelig frem på bildet, men teststreken er sterkere enn kontrollstreken @Fhuzzy jeg har ikke fått til å bruke appen du anbefalte. Bildene jeg tok ble ikke godkjent, og uansett hvordan jeg plasserte testen så ble det feil 😅 dermed har jeg brukt Premom. Endret 13. desember 2024 av Gakkepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 13. desember 2024 #24 Del Skrevet 13. desember 2024 Gakkepus skrev (23 minutter siden): @Fhuzzy jeg har ikke fått til å bruke appen du anbefalte. Bildene jeg tok ble ikke godkjent, og uansett hvordan jeg plasserte testen så ble det feil 😅 dermed har jeg brukt Premom. Jeg var kanskje litt utydelig i anbefalingen, du må nemlig ha SmileReader sine egne tester for å bruke den appen Jeg bestilte de testene fra babyplan sin side denne gangen. Forrige runde brukte jeg selv babyplan sine tester og Premom appen, det fungerte også helt supert! Så spennende med knallsterk test! Da er det bare å legge inn aksjer som en helt ❤️ Siden den er så tydelig positiv i dag gir det jo mening at EL kommer til å skje veldig snart 🥚 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 14. desember 2024 Forfatter #25 Del Skrevet 14. desember 2024 Fhuzzy skrev (På 13.12.2024 den 10.49): Jeg var kanskje litt utydelig i anbefalingen, du må nemlig ha SmileReader sine egne tester for å bruke den appen Jeg bestilte de testene fra babyplan sin side denne gangen. Forrige runde brukte jeg selv babyplan sine tester og Premom appen, det fungerte også helt supert! Så spennende med knallsterk test! Da er det bare å legge inn aksjer som en helt ❤️ Siden den er så tydelig positiv i dag gir det jo mening at EL kommer til å skje veldig snart 🥚 Ikke sant! Da skjønner jeg hvorfor det ikke gikk. Klaffer det ikke denne måneden, prøver jeg SmileReader 🙏 vi har lagt inn aksjer ca annen hver dag. Senest i dag. DPO1 begynner vel i morgen. Det er både spennende og skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 15. desember 2024 #26 Del Skrevet 15. desember 2024 Høres ut som om dere har lagt ned en skikkelig bra innsats! 🥰 Så må man bare smøre seg med tålmodighet frem til g-testing. Krysser fingrene for at det holder 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #27 Del Skrevet 17. desember 2024 DPO 4? Nei 3… Forrige syklus var jeg ganske tidlig sikker at det ikke hadde klaffet. Denne gangen tenker jeg ingenting. Dagene går overraskende fort, selv om de føles lange og mørke. Faktisk (!) har jeg ikke lyst til å teste. Mulig fordi det sammenfaller med jul, og jeg har ikke lyst til å sabotere ”Christmas spirit”. Jeg har også blitt overført til en annen avdeling (akuttmottak), og det har satt i gang noen tanker (at det er mer utfordrende, høyere risiko, større variasjon). Når uroen legger seg tenker jeg nok annerledes. Det er egentlig litt godt å få det litt på avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 19. desember 2024 Forfatter #28 Del Skrevet 19. desember 2024 (endret) 5 DPO Jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg er liksom så rolig. 6 DPO er vel dagen det snur, tør jeg å påstå 😅 Jeg har ikke vært så veldig oppmerksom på kroppen min. Jeg kjenner det jeg alltid pleier å gjøre; oppblåsthet, forstoppelse, ømme bryster. Litt halsbrann i går, men sikkert fordi jeg tok litt for mye Sriracha på maten i går. DPO universet føles litt annerledes denne gangen. Litt mer på avstand. Litt mer avslappet (enn så lenge!). Endret 19. desember 2024 av Gakkepus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 20. desember 2024 Forfatter #29 Del Skrevet 20. desember 2024 6 DPO La meg kl 21:30, sovnet ca 22:00 og sov frem til kl 05:30. Har vært svimmel og uggen. Svimmel er jeg fortsatt spesielt når jeg reiser meg litt brått. Det er meldt mye vind i dag (Innlandet ✨✨) og jeg pleier å være «værsyk». Har selvfølgelig fulgt med i klassen (les; Google) og lært at svimmelhet kan være et symptom. Jeg sitter stille i båten, og følger med forsiktig. Uten større forventninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 21. desember 2024 Forfatter #30 Del Skrevet 21. desember 2024 7 DPO Jeg var uggen og svimmel helt frem til jeg la meg i går. Følte meg nesten litt fyllesyk (uten å være det). I dag føler jeg meg bra. Ligger fortsatt i senga, og prøver å finne motivasjonen. Lista er lang, og butikkene er stappfulle. I dag svidde jeg av min første test. Jeg har så mange av de at hvorfor ikke? Den var selvfølgelig negativ. Tur ut vil gjøre hodet bra. Får heller oppdatere senere dersom noe revolusjonerende skjer 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 21. desember 2024 Forfatter #31 Del Skrevet 21. desember 2024 …revolusjonerende. Ikke akkurat. Jeg er vel i mitt sutre hjørne i kveld. I kveld føler jeg at «alle» er gravide bortsett fra meg. «Det er en jente», «det er en gutt», «jeg er gravid». Jeg vet jo at det er irrasjonelt, og kun drevet av mine følelser (og sikkert et snev av engstelse), men så kjipt det er å kjenne på den følelsen at man er litt alene oppi hele (drama mama). Det koster mye å spille på lag med fornuften; det kan ta tid, og det er greit. Offisielt 8 DPO. Binger Yellowstone. Siste sesong. Episode 13. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 22. desember 2024 Forfatter #32 Del Skrevet 22. desember 2024 Det er ganske underholdende å lese om andres symptomer i DPO land. «Ekstremt ømme pupper», «sinnsyke mengder med utflod», «voldsomme bølger med kvalme», «uutholdelig tretthet» osv. Alt blir så stort, og ekstremt. 😅 stakkars alle (meg inkludert) som ikke kjenner på de ekstreme symptomene. Uansett, nå er det tid for litt aketur med gutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 23. desember 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 23. desember 2024 9 DPO Babyplan tidligtest er blendahvit. Jeg har bestemt meg for å ikke teste 24-26.12. Tror ingen har godt av at jeg er i dårlig humør. Tester en siste gang etter kl 14:00 i dag (denne prosessen gjør meg helt dehydrert 🙃). Jeg tenker kanskje at det ikke har klaffet denne måneden likevel. Jakten på symptomer har jeg lagt på hylla. Jeg har jo ingen symptomer, og jeg skal heller ikke innbille meg noe som ikke er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 23. desember 2024 Forfatter #34 Del Skrevet 23. desember 2024 Det var jo overhodet ikke forventet… …hvis babyplan kødder med meg nå blir det bråk. Får vel teste i morgen likevel, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 23. desember 2024 Forfatter #35 Del Skrevet 23. desember 2024 Negativ i kveld. Ikke uforventet. La merke til at de andre testene har et annet «design» selv om det er babyplan, og det er de som ble negative (flertall, jeg har tatt 2). Enten var det en ROSA skyggestrek, eller at jeg er den heldiggrisen som får falsk positiv (det sies jo at det skjer svært sjeldent). Eller kjemisk (det har jeg opplevd 3 ganger tidligere, men det var nærmere TR. TR har meldt sin ankomst neste uke. Ja ja, jeg får prøve i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 24. desember 2024 Forfatter #36 Del Skrevet 24. desember 2024 Tok 4 tester i dag. Alle er positive innenfor tiden. Er det normalt å bli vettskremt? Det er så rar følelse. Jeg har ruget på den tanken så lenge, og nå er jeg redd. Jeg trodde at jeg kom til å juble (slik man ser på SoMe 🙃), planlegge hvordan jeg skal fortelle det til mannen, men her sitter jeg, møtt av realiteten og redd. Skal jeg virkelig gå igjennom et nytt svangerskap? Og hvorfor i allverden tanker jeg så mye på jobben. Jeg har ikke sagt noe til mannen min enda. Jeg må la det synke inn. Faktisk så tror jeg ikke på at testen(e!!) er positive, og hvis de er det, er det skyggestrek (baby plan er jo kjent for det). i går da jeg handla på KappAhl fikk jeg med meg barnesokker (rosa, med hjerter). Jeg tror hun i kassa trodde de var mine, og putta de i posen. Merkelig tilfeldighet. Akkurat i går, da jeg fikk min første positive test. og for å gjøre det klart, jeg angrer ikke, men det er lenge siden sist jeg var gravid. Jeg har en 6 år gammel sønn. Jeg tror jeg bare er litt engstelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 24. desember 2024 Forfatter #37 Del Skrevet 24. desember 2024 10 DPO. Av og til er det en fordel ved pendling. Tankene faller liksom på plass der man passerer alt og alle. Hjemme fortalte jeg mannen min om de positive testene. Han er en god mann. Jeg tror fortsatt ikke på at de testene er virkelig positive. Jeg må få det svart på hvitt med en annen test. Kanskje digital. Kanskje bare vente på IKM. Kanskje, kanskje… Vedlagt test nummmmmer……174739274! (Legg på trommevirvel) 🥁 god jul alle sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 26. desember 2024 #38 Del Skrevet 26. desember 2024 Nei guri så gøy å komme inn og se dette! 🥰🥰🥰 gratulerer så mye med den lille spiren 🌱🥳 tenk å få en sånn test på selveste julaften! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 27. desember 2024 Forfatter #39 Del Skrevet 27. desember 2024 Fhuzzy skrev (15 timer siden): Nei guri så gøy å komme inn og se dette! 🥰🥰🥰 gratulerer så mye med den lille spiren 🌱🥳 tenk å få en sånn test på selveste julaften! 🥰 Hei! Tusen takk!♥️Veldig uforventet og jeg er veldig uforberedt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 27. desember 2024 #40 Del Skrevet 27. desember 2024 Gakkepus skrev (4 timer siden): Hei! Tusen takk!♥️Veldig uforventet og jeg er veldig uforberedt 😅 Jeg kjenner veldig igjen den ambivalensen fra min første gang ☺️ man er liksom hoppende glad samtidig som man er bittelitt livredd og nesten tenker «Ånei hva har vi gjort?». Det henger antagelig sammen med at dette med å få barn faktisk er noe av det største som skjer i livet, det fører mye med seg av gleder, bekymringer og ansvar. Livet blir snudd opp ned i perioder, men det kommer seg som regel i vater igjen før man vet ordet av det. Vi har det så harmonisk hjemme nå, så jeg er selv spent på min egen reaksjon den dagen jeg sitter med en positiv test og skal gjennom denne dansen en gang til 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå