Gå til innhold

Hvaslags svindel har dere kvinner vært borti i på datingapper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva er faresignaler og hvilken type svindel man kan oppleve på datingsider som kvinne. 

Anonymkode: 286d8...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen. Om man ikke mener at å legge ut gamle bilder av seg selv eller oppgi feil alder er svindel da...😉 Har sett et par profiler som tydelig ikke er ekte, men de sveiper man jo ikke på uansett. Er det for godt til å være sant så er det akkurat det.

Anonymkode: 4e444...6fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg merka på tinder var profiler med veldig kjekke menn som dukka opp på nytt og nytt men med nytt navn feks aaa, også neste gang er det ccc så skjønner man at det er fake profil, så mao hvis du ser samme person/bilder flere ganger men med forskjellige navn så er det fake profil.

Anonymkode: 27fa9...0db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par boter, type man sveiper og det kommer et "Hei" innen fem sek., der har jeg som regel sveipet bare for å se hva som skjer En var åpenbart svindel. Han kjørte på med voldsomme, svulstige meldinger fra første stund på engelsk, det var ikke måte på hvor fantastisk vi sulle få det. Sikkert vanskelig å stå i mot for de som er utsultet på kjærlighet og oppmerksomhet.

Og så et par der alle bilder tydelig var fra utlandet men de skrev på norsk. De slettet match så snart jeg spurte et par kritiske spørsmål (ene tror jeg jeg tok bildesøk på og fikk treff på en eller annen modell).

De vanskeligste å identifisere er vel kanskje vanlige, norske menn som har brukt bilder som ikke er av dem selv. Han jeg dater nå var jeg nesten sikker på at var svindel, ev. at han hadde gamle bilder, bildene og alder stemte ikke helt. Han holder seg bare skammelig godt, så man skal være skeptisk, men ikke helt paranoid 😄

Anonymkode: 12e1f...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg merka på tinder var profiler med veldig kjekke menn som dukka opp på nytt og nytt men med nytt navn feks aaa, også neste gang er det ccc så skjønner man at det er fake profil, så mao hvis du ser samme person/bilder flere ganger men med forskjellige navn så er det fake profil.

Hvordan husker du det? 😅 Jeg ser jo bildene dukke opp på nytt, men husker ikke navn og alder fra gang til gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

ingen. Om man ikke mener at å legge ut gamle bilder av seg selv eller oppgi feil alder er svindel da...😉 Har sett et par profiler som tydelig ikke er ekte, men de sveiper man jo ikke på uansett. Er det for godt til å være sant så er det akkurat det.

Anonymkode: 4e444...6fc

Det er jo det, på et vis? Jeg ville jo aldri gått på date med personen om de hadde oppgitt rett alder, eller hatt nyere bilder (sannsynligvis, kommer an på hvor stor forskjell vi snakker). Man settes også i en veldig kjip posisjon der man enten må reise seg å gå, eller sitte gjennom en veldig klein date med en som er altfor gammel (eller ung, men ikke fullt så mange som lyver seg opp kanskje).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan husker du det? 😅 Jeg ser jo bildene dukke opp på nytt, men husker ikke navn og alder fra gang til gang. 

Dette er veldig pene modell menn, og de bruker de samme bildene om og om igjen, og det dukka daglig opp nye profiler med de samme bildene. Hadde også abo så jeg kunne se hvem som hadde likt meg, og da dukka de nye profilene opp daglig i lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bare slider inn i DM på insta med en nesten ny profil. Veldig pene menn som selvsagt er i militæret og elsker deg etter en dag. Har chattet med ett apr av dem for å se hva de sier.  Han ene holdt på i en uke, der han tilslutt spurte om å få 8000kr til en ny mobil.. Jeg måtte jo ha god råd siden jeg var norsk. Jeg hadde allerede skrevet at jeg var en ung enke med ett barn, og norsk, så han tenkte vel at jeg hadde flust av penger. Jeg skjønte jo at dette var tull fra første melding, men jeg skjønner jo at folk faller for det.. 

Anonymkode: 79473...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo det, på et vis? Jeg ville jo aldri gått på date med personen om de hadde oppgitt rett alder, eller hatt nyere bilder (sannsynligvis, kommer an på hvor stor forskjell vi snakker). Man settes også i en veldig kjip posisjon der man enten må reise seg å gå, eller sitte gjennom en veldig klein date med en som er altfor gammel (eller ung, men ikke fullt så mange som lyver seg opp kanskje).

Her har jeg et lite problem, fordi jeg har tre bilder den ene er 3 år gammel, men jeg ser veldig ung ut for alderen, så tror mange tror mine bilder er gamle og det er de ikke. De krever som regel flere og flere bilder og er på vakt for svindel. Skjønner jo det, men blir sikkert sveipet til venstre en del. Har jo også møtt folk sol har hatt gamle bilder, det er ikke kult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekke utenlandske militærmenn, som sender lange avhandlinger på no time. 

Det var bare morsomt å tekste med dem, tok to av dem i å være den samme, avslørt på avstand og samme grammatikkfeil. 

Anonymkode: 4bc3f...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Veldig kjekke utenlandske militærmenn, som sender lange avhandlinger på no time. 

Det var bare morsomt å tekste med dem, tok to av dem i å være den samme, avslørt på avstand og samme grammatikkfeil. 

Anonymkode: 4bc3f...a52

Ja jeg legger også fort merke til gramatikkfeil, spesielt fra folk som påstår å ga engelsk som førstespråk. Da blir jeg en timewaster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har jeg et lite problem, fordi jeg har tre bilder den ene er 3 år gammel, men jeg ser veldig ung ut for alderen, så tror mange tror mine bilder er gamle og det er de ikke. De krever som regel flere og flere bilder og er på vakt for svindel. Skjønner jo det, men blir sikkert sveipet til venstre en del. Har jo også møtt folk sol har hatt gamle bilder, det er ikke kult. 

Kan du ikke bare ta flere bilder om du har for få?

3 år yngre er ikke allverdens tid, så det er ikke så ille. Verre om en jat gjennomgått store endringer på den tiden, jeg har lagt på meg så kan jo ikke bruke de bildene. Eller om du har annen farge på håret.

Anonymkode: 8a816...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan du ikke bare ta flere bilder om du har for få?

3 år yngre er ikke allverdens tid, så det er ikke så ille. Verre om en jat gjennomgått store endringer på den tiden, jeg har lagt på meg så kan jo ikke bruke de bildene. Eller om du har annen farge på håret.

Hm.. jeg har flere nye bilder, problemet er ikke etter jeg treffer de men før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle bildef (yngre og slankere og med hår på bildene) og løgnere 🤷🏻‍♀️ ellers er det de mennene man matcher med (og alle skriver først) 

Anonymkode: 5e81f...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje det er grammatikken din, veldig dårlig norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også dårlig grammatikk og hadde aldri brydd meg. Merket det ikke en gang.

Det er så mange ulike hjerner på tinder, tviler på at absolutt alle ser etter grammatikk på det nivået. Husk at mange av oss på fritiden ikke skriver bokmål og da er det grammatiske helt glemt til fordel for forkortninger og setningsoppbygginger som gir mer mening på vår dialekt. Du hadde fått sjokk om du så meldingene jeg sender til tider.

D e ikke så vikti og sei ikke alt om korr smart nånn e. Ikke at all e smart, men det trøng du ikke vær for å vær nater på grammatikk heller. Så d så.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som ville ha meg til å investere i kryptovaluta på Tinder 😅 han var fra England og bodde liksom midlertidig i byen her jeg bor for å jobbe med kryptoinvesteringer. Han skulle reise til Zürich så besøke foreldrene i London når han kom tilbake skulle han møte meg for en kopp kaffe. Jeg var interessert i å lære mer om krypto så vi snakket en del om det. Tror nesten jeg kunne mer enn han og da ble det litt mistenksomt der. Når han reiste til Zürich stemte det med utreise fly til Zürich fra vår by. På «hotellet» tok han kontakt med meg og mente at markedet nå var en god tid å investere for meg. Jeg var ikke enig og sa også at jeg ikke kjøpte noe med bank id fra hans investering plattform. Så forsvant han fra WhatsApp og fra Tinder. Det var den historien 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en melding en gang av en ganske kjekk fyr på en sånn datingnettside. Var litt for kjekk på bildet... Han røpet seg raskt og allerede i første melding ved at jeg kunne se at teksten var maskinoversatt til norsk

Han forklarte at han var "blandet rase" ("mixed race" opprinnelig før maskinoversettelse).... fordi han var halvt engelsk og halvt norsk! Haha! 🤣 For en idiot! Det var fristende å erte han litt og drive gjøn, men jeg gjorde ikke det, jeg skjelte han ut i stedet. Svaret var en lang klipp/lim utredning om geologi, for det var liksom jobben hans. Var som om jeg ikke hadde kjeftet i det hele tatt, han hadde ikke lest et ord av det. Eller prøvde å bytte tema i håp om at jeg skulle begynne og tro på han... fordi han var så flink å klippe og lime inn tekst? 😆

Denne fyren var ute etter noe. Hva han prøvde på vet jeg ikke, for jeg svarte han ikke mer. Etter en uke eller noe var profilen slettet. Sikkert noen som rapporterte han, eller så slettet han seg for å prøve på ny profil.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det går fint, det er ikke min drøm å date en grammar nazi 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gamle bildef (yngre og slankere og med hår på bildene) og løgnere 🤷🏻‍♀️ ellers er det de mennene man matcher med (og alle skriver først) 

Hmm, de fleste av mine bilder er 5-6 år gamle, men jeg er 10kg lettere nå enn på bildene og håret er det samme. Er det ok da? ;)

Anonymkode: 0fded...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...