Gå til innhold

Gynekologen til kjæresten min er en mannlig venn av henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tittelen er vel ganske selvforklarende, men jeg antar at jeg må inkludere litt kontekst. 
Hun fortalte meg nylig at en mannlig venn av henne som hun har kjent en stund er en gynekolog hun har besøkt noen ganger og hun skulle besøke ham for å få en sjekk. Jeg trekker meg litt på skuldrene med det første, men så begynte jeg å ikke like tanken på at en fyr hun kjenner og er venn med er oppe i tingene hennes på den måten. Jeg er på ingen måte en sjalu fyr til vanlig, men det var bare noe som ikke føltes riktig med tanke på hvor sjenert kjæresten min vanligvis er når det kommer til å snakke om seksualiteten hennes og hvordan hun blir supernervøs selv når hun går til sjekk hos en kvinnelig lege, så dette forstyrret meg da litt og jeg tenkte "Det er mye tillit til en mannlig venn som skal se på kjønnsorganene dine", og jeg fortalte henne at jeg ville føle det mer behagelig hvis hun tok det men en annen lege. Innser jo at det er yrket deres, og at de ser på kjønnsorganer dagen lang, men likevel føltes det feil.

Hun ble opprørt og sa at hun ikke kunne tro at jeg sa dette med tanke på hvor anti-sjalusi jeg generelt er. Hun endte opp med å dra til en annen en, men ikke uten å si  ''Jeg kan ikke tro at jeg lar deg bestemme hvilken lege jeg må besøke fordi du nå bestemte du deg for å være sjalu''. Det sier seg selv at ting er litt surt akkurat nå og uansett hva jeg prøver å si for å forklare hvordan jeg har det med situasjonen, så ender det aldri godt. 

Anonymkode: bfedb...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg likte en fyr så ville jeg ikke hatt han som gynekolog 😅 

Anonymkode: 575be...808

• Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tittelen er vel ganske selvforklarende, men jeg antar at jeg må inkludere litt kontekst. 
Hun fortalte meg nylig at en mannlig venn av henne som hun har kjent en stund er en gynekolog hun har besøkt noen ganger og hun skulle besøke ham for å få en sjekk. Jeg trekker meg litt på skuldrene med det første, men så begynte jeg å ikke like tanken på at en fyr hun kjenner og er venn med er oppe i tingene hennes på den måten. Jeg er på ingen måte en sjalu fyr til vanlig, men det var bare noe som ikke føltes riktig med tanke på hvor sjenert kjæresten min vanligvis er når det kommer til å snakke om seksualiteten hennes og hvordan hun blir supernervøs selv når hun går til sjekk hos en kvinnelig lege, så dette forstyrret meg da litt og jeg tenkte "Det er mye tillit til en mannlig venn som skal se på kjønnsorganene dine", og jeg fortalte henne at jeg ville føle det mer behagelig hvis hun tok det men en annen lege. Innser jo at det er yrket deres, og at de ser på kjønnsorganer dagen lang, men likevel føltes det feil.

Hun ble opprørt og sa at hun ikke kunne tro at jeg sa dette med tanke på hvor anti-sjalusi jeg generelt er. Hun endte opp med å dra til en annen en, men ikke uten å si  ''Jeg kan ikke tro at jeg lar deg bestemme hvilken lege jeg må besøke fordi du nå bestemte du deg for å være sjalu''. Det sier seg selv at ting er litt surt akkurat nå og uansett hva jeg prøver å si for å forklare hvordan jeg har det med situasjonen, så ender det aldri godt. 

Altså, du har rett. det er jo helt absurd å dra til en kompis for å få ham til å titte inn i kjønnorganet ditt, gynekolog eller ei. Her er det noe muffens tror jeg,

Anonymkode: cce6c...bb5

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig

Anonymkode: 45e73...096

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er akkurat det. Jeg vil ikke at samboeren min skal se på underlivet og hemoroiden min i all sin prakt med lyskaster, så det er nok ingen fare for at hun liker gynekologvennen sin på den måten. 

Jeg må også si at det føles mye bedre å gå til gyn undersøkelse hos en lege man kjenner til og vet er forsiktig etc, så jeg forstår egentlig dama til TS godt. Jeg foretrekker å gå enten til fastlegen min som jeg stoler på, eller til en spesifikk privat gynekolog som jeg også har en god relasjon til grunnet fertilitetsbehandling, fremfor å gå til en tilfeldig annen gynekolog. 

Anonymkode: 92aaf...287

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsepersonell og tenker det mest merkelige er at HAN ikke synes det er problematisk å behandle venner... Jeg tar ikke inn venner som pasienter. Det er det vanlige 

Anonymkode: effa8...2ab

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jææævlig rart, ja. Men får overhodet ikke utroskapsvibber av det, kan ikke tenke meg noe mer usexy. Bare veldig rart at dette er naturlig mellom venner, uansett kjønn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her kjære ts, her har du fasiten! 

Dersom hun liker ham så kan det unasett ikke skje noe mellom dem, for da kan han miste lisensen sin. De fleste ofrer ikke den for et ligg.

Gynekolog er ca det mest usexy opplegget i hele verden. 

Er hun sjenert? Kanskje hun faktisk føler seg TRYGG med ham, ikke romantisk trygg, bare at han er en real person hun klarer å snakke med og det gjør henne mindre nervøs.

Jeg skjønner godt at hun er sur på deg og jeg skjønner ikke at hun gadd å la deg bestemme dette. Du skylder henne big time.

Anonymkode: 2f36b...b97

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart hun ikke hadde lyst til å bytte gynekolog før du spurte. Vet ihvertfall at kjæresten min aldri i verden ville dratt til en gynekolog som også er en kompis 

Anonymkode: 46723...912

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut at man føler seg komfortabel med å gå til en gynekolog man kjenner såpass godt privat, og tilsvarende rart at en gynekolog ønsker å ta inn pasienter de er venner med på privaten. Jeg kunne aldri i verden gått til en lege som var vennen min, uansett hvilken spesialisering de har. Det er greiest å skille mellom vennskap og profesjonelt forhold.

Jeg tror sjansen for utroskap er liten, men de høres begge ut som noen merkelige folk. Mannen min finnes ikke sjalu, men hadde jeg gått til en mannlig venn for å sjekke underlivet og snakke om alt mulig som har med underlivet (inkludert seksuell helse), så tror jeg muligens han hadde reagert. Det er et merkelig valg å ta.

Jeg tenker at dere må snakke om dette. Spør henne hvilken grunn hun har til å velge en kompis til å utføre GU, fremfor en gynekolog hun ikke har noe personlig forhold til. Kanskje er tankene hennes rundt dette så logiske at du slår deg til ro med at hun fortsetter å gå til han, eller kanskje det kommer frem at du har rett i å være mistenksom. Hun burde snakke om det med deg uten å bli sur og defensiv (såfremt hun ikke har noen suspekte baktanker med valget).

Anonymkode: df452...2f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er helsepersonell og tenker det mest merkelige er at HAN ikke synes det er problematisk å behandle venner... Jeg tar ikke inn venner som pasienter. Det er det vanlige 

Anonymkode: effa8...2ab

100% enig 

Anonymkode: 92fee...655

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er gynekologen homofil? Isåfall kan det jo hende at hun føler seg trygg på han og ikke synes det er kleint i snakke om underlivet sitt med han. Hvis han er heterofil, synes jeg dette er snålt, uansett hvor tolerant og forståelsesfull jeg prøver å være.

Anonymkode: df452...2f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte går liksom hun til gynekolog da?

hvor ofte må du gå til en SPESIALIST på kvinne/fødsel/sykdom

Anonymkode: 0ab7b...2b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut å gå til en gynykolog man kjener, men samtidig er Norge er et lite sted. Er fort gjort å møte på helsepersonel i private setinger og omvent. Ts skriver at kjæresten er sjenert og usiker, så da kan det jo være hun opplever det trygere med en hun kjener. Hun er i det minste ikke romantisk intresert i kameraten på noen måte, finnes ikke noe mindre het en gynekologisk undersøkelse! 

Du skriver du forsøker å forklare hvordan du føler det TS, men er ikke det litt selvsentrert av deg når det er hennes legge besøk? Kansje du skal fokusere litt mer på hvordan hun opplever det? Hun gruer seg og føler seg veldig usiker før en medisinsk undersøkelse hun må gjenom, så krever du at hun skal bytte legge til en som hun ikke føler seg tryg på. Hvordan tror du hun føler det?

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvor ofte går liksom hun til gynekolog da?

hvor ofte må du gå til en SPESIALIST på kvinne/fødsel/sykdom

Anonymkode: 0ab7b...2b9

Hvis man har en sykdom man utredes for, som for eksempel endometriose, eller at man får fertilitetsbehandling så kan det jo være ganske ofte i perioder. Friske kvinner uten underlivsproblemer går vel ikke oftere enn når de eventuelt tar celleprøve hvis de ikke gjør det hos fastlegen. 

Anonymkode: 92aaf...287

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dødd om jeg plutselig måtte skreve i gu-stol foran en mannlig venn av meg. Jeg hadde syntes det var ukomfortabelt og ekkelt og flaut. Alt for privat ting å vise en venn. Så hadde ikke skjedd, hadde nok sagt at "visste ikke det var du, jeg bestiller meg ny time jeg". Og dratt hjem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud… hun går til underlivsundersøkelse hos en kompis? Er det mangel på andre single damer der du bor? 😂

Anonymkode: bd198...8cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...