melina Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Hvem invitererer dere i barnedåpen til barnet deres? Er så i tvil om jeg bare skal ha den nærmeste familie + faddere tilstede, eller om jeg skal ta med litt mer familie og venner..
Gjest Embla s Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Det varierer vel litt, men dåp er nok ofte forbeholdt de nærmeste. Jeg har vært bedt i en dåp og tre navnefester til venners barn. Men dette er venner jeg har et veldig nært forhold til. forventer ellers ikke å bli bedt med når venner døper/navnefester barna sine.
Lemona Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Hadde bare familie. Mine foreldre, søsken og et par onkler og kusiner. Vi var ca 15 stk. til sammen.
Annie Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Familien. Ikke venner med mindre de er faddere.
Pasha Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 har vært i 2 barndåper i mitt liv. Den ene var hos naboene. De hadde bedt mye familie + venner og naboer. Den andre var hos broren til sambo- (dattera hans altså). Der var kun de aller nærmeste bedt- dvs. foreldrene og besteforeldre + søsken (dvs til foreldrene.. til ungen ble det jo besteforeldere, oldeforeldere og tante/onkler) I tilegg var et onkel og tantesett fra faren sin side bedt.. da de var faddere
Chiquita Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 Vi hadde kun nærmeste familie (besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler), samt fadre (med familier)
:-) anna Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 Det er helt opp til foreldrene. Noen har mye familie, andre har ikke så mye. Noen vil ha mange venner tilstede fordi de opplever dem like nære som familie. Andre synes dåp er en familiebegivenhet. Vi hadde stor fest for familie og gode venner da sønnen min ble døpt. Det var fordi vi hadde plass og mat nok og syntes det var en fin måte å ønske ham velkommen til verden på. Med lillegull hadde vi festen et helt annet og mye mindre sted. Da inviterte vi familie og noen nære venner. Det var det vi hadde plass til. :-) Jeg forventer heller ikke å bli bedt i dåp til noen av vennene våre. Men blir vi det er det hyggelig og noe vi setter pris på.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #9 Skrevet 27. februar 2006 Vi inviterer begge deler, siden jeg nesten ikke har familie og mannen min har veldig mange av den "nærmeste familie". Mine 2 foreldre mot hans 18 foreldre/søsken/onkelbarn blir jo litt stusselig, så vi tar med utvalgte slektninger og venner fra min side for å kompensere.
fiesta Skrevet 27. februar 2006 #10 Skrevet 27. februar 2006 sist jeg var i dåp så var jeg fadder. da var det bare faddere og besteforeldre som kommer utenom foreldre søsken og dåpsbarnet
Gjest lilletroll Skrevet 27. februar 2006 #12 Skrevet 27. februar 2006 Vi hadde barnets foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og tanter/onkler.
Gjest Gjesta Skrevet 27. februar 2006 #13 Skrevet 27. februar 2006 Tror vi har hatt tanter og onkler (til både foreldrene og barnet), besteforeldre/foreldre osv. Men det varierer endel i min familie. noen har små greier, vi har alltid hatt med alle
BayliZ Skrevet 28. februar 2006 #14 Skrevet 28. februar 2006 Kun den nærmeste familien, skal love deg at det holder. Alle gjør sikkert litt forskjellig, men jeg syntes det var mer enn nok folk, litt for mange egentlig og den lille blir jo helt utslitt.
monja Skrevet 28. februar 2006 #15 Skrevet 28. februar 2006 Vi hadde guttens besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og faddere i dåpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå