Gå til innhold

frisørsjampo!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Halloen!

Noen som har noen gode frosøe-sjampoer å anbefale? Har i alle år brukt disse vanlige sjampoene som jeg så det ble debattert om lengre nede på "velvære" siden her, men tenkte nå at jeg skulle koste på meg litt ekstra.. :wink: Har vel helst normalt (stridt) hår, men kanskje litt flisete... Noen som har noen bra tips? -Gjerne en type som lukter litt godt! Synes det er viktig jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg anbefaler Tigi, de lukter godt og er milde og fine. Ellers er jo Redken en knallbra shampoo, Wella SP er en av de rimeligere frisørmerkene men absolutt fine. Trevor Sorbie er ett annet merke som mange KG jenter liker.

Men jeg går for Tigi.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Milla!

Tok en titt innom Tigi`s hjemmeside.. mye å velge i ja! :) Noen tips til hvilke produkter som bør testes ut? :wink:

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg må vite her om håret ditt først, er det farget etc. Så kan jeg fortelle deg hvilke Tigi produkter du bør satse på i første omgang.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigi er dyrt..

jeg har egentlig helt mørkt hår , men det er stripet ..og bleking tar jo nesten knekken på det..

Disse produktene bruker jeg :

Trevor Sorbie sjampoo og balsam

Wella hårkur ( som jeg lar tørke inn i håret)

Trevor sorbie (antifrizz) Shine and straighten balm.

I tilegg føner jeg ikke håret...

Men jeg er dødsnøye med håret mitt da..trenger sikkert ikke ha så mye stæsj i det. <<<:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til hårfin gjest

Syntes du skal ta en tur innom en frisør salong, de finner garantert en som passer til din hårtype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tigi er dyrt..

Da er det din mening Jasmin. Som moderator burde du spare deg for slike syrlige kommentarer.

Tigi Shampoo koster ca 125 kroner, det samme for balsamen. Men jeg må vite litt mer om håret til "Hårfin" før jeg begynner og liste opp produktnavn.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Syntes du skal ta en tur innom en frisør salong, de finner garantert en som passer til din hårtype.

Tigi er en frisørshampoo som kun selges i autoriserte salonger. Mange salonger som selger Redken selger også Tigi. Det er ett superbra merke.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det din mening Jasmin. Som moderator burde du spare deg for slike syrlige kommentarer.

Tigi Shampoo koster ca 125 kroner, det samme for balsamen. Men jeg må vite litt mer om håret til "Hårfin" før jeg begynner og liste opp produktnavn.

Milla

Det var ingen syrlig kommentar..det var rett og slett min mening..og Tigi er Dyrt :) Beklager hvis noen tok seg nær av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Tigi ligger omtrent i samme priskategori som Redken. Wella SP Professional ligger litt under.

Hårfin spurte etter tips om en god shampoo og det skal hun få.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasmin sine meninger om hvilke hårprodukter som er dyre eller ikke, har ingenting med henne som moderator å gjøre. Vil bare minne om at vi på lik linje med alle andre brukere, kan delta så mye vi vil i debatter og diskusjoner. Vi er her bare for å se etter at alle følger reglene.

Hva som er dyrt eller ikke er vel relativt vanskelig å definere i og med at noen har litt trangere økonomi enn andre.

@lfa (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!Det er nok lurest og gå innom en salong og få dem til og se på håret ditt,så finner de nok noe som passer håret ditt bra.Selv har jeg litt tørt,farget hår.Jeg har prøvd veldig mange merker.Synes Joico er veldig bra.Eller Redken,Kerastase er litt billigere,har en veldig god shampoo m/pærelukt mener den er for tørt hår. :roll: Selv bruker jeg nå Joico shampoo og balsam og Redken all soft kur,men den er litt dyr :( .Er veeeldig god da! :P Håper du finner noe du liker ,man må nok bare prøve seg frem,lykke til :briller: Klem fra c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann! Hehe. Vel.. har vel egentlig en normal hårtype. Ifølge frisører jeg har vært til er visst hvert hårstrå er ganske tynt, men i tillegg så har jeg mange av dem. Har farget og stripet håret litt, så mulig jeg skulle gått får en sjampo som er egnet for farget hår. Ellers så føler jeg at jeg mister endel hår når jeg skal kamme meg etter jeg har dusjet... Mulig at dette har noe med årstiden å gjøre.. har satt meg selv på en b-vitamin kur ihvertfall, så får vi se om ikke det hjelper.. :wink: Ja! en ting til.. :) Ser ut som om håret er litt flisete på toppen av hodet. Sånne småhår som står rett opp lissom.. Er vel kanskje ikke dette som betegnes som "flisete" hår, mer hårstrå som er kuttet av på en måte. Dere skjønner sikkert hva jeg mener.. :roll:

Bukker og neier for alle svar som har komt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hei har du småhår som er sånn flisete på toppen,burde du prøve KMS flat out krem en liten prikk fordel mellom hendene og stryk lett over fuktig hår.Det blir veldig bra,når det tørker.ANBEFALES!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hei har du småhår som er sånn flisete på toppen,burde du prøve KMS flat out krem en liten prikk fordel mellom hendene og stryk lett over fuktig hår.Det blir veldig bra,når det tørker.ANBEFALES!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Oisann! Hehe. Vel.. har vel egentlig en normal hårtype. Ifølge frisører jeg har vært til er visst hvert hårstrå er ganske tynt, men i tillegg så har jeg mange av dem. Har farget og stripet håret litt, så mulig jeg skulle gått  får en sjampo som er egnet for farget hår.

Er vel kanskje ikke dette som betegnes som "flisete" hår, mer hårstrå som er kuttet av på en måte.

Hvis du skal forsøke Tigi (noe som jeg mener du bør så skal du ha følgende produkter;

Tigi- Deep Reconstruct Color shampoo

Tigi- Leave In Conditioner (en liten klatt maseres inn i nyvasket hår og skal IKKe skylles ut. Dette er supert for farget hår og pleier hele dagen)

Tigi Girl Toys- dette er ett serum som du bruker for flott shine, dette fikser også problemet med de flygende hårene på toppen av hodet.

I tillegg lukter produktene fantastisk godt. Vil du ha styling så bruk Sculpting Mousse (hårskum) og den lyserosa Hold & Gloss spray, begge også fra Tigi.

Dette er produkter som jeg går god for og jeg vet hva jeg snakker om :-)

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: er du frisør?

Hvis ikke, Hårfin, da bør du gå til en frisør og få de til å ta en titt på håret ditt, før du kjøper shampo i dyre dommer... Milla kan ikke vite om ditt hår trenger fuktighet, proteiner eller andre ting for den saks skyld!!

(Er ikke frisør selv, men har jobbet en del år i salong... så da er det brakt på det rene med en gang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar!

Tigi-produktene skal nok prøves ut ja Milla.. :) må bare vente til neste lønning så tenker jeg :wink:

Igjen, tusen takk!

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...