AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #1 Del Skrevet 29. oktober 2024 Noen som kan hmginrpd om hvordan få de rette uten at de står skjevt og over/under hverandre ? Anonymkode: 0183b...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #2 Del Skrevet 29. oktober 2024 hmginrpd? hvordan striper tenker du? striper horisontalt på en genser på rundpinner? striper vertikalt på en bukse? Anonymkode: 8a061...f68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Del Skrevet 29. oktober 2024 Uff ordbok 😂 jeg strikker lue så det blir på rundpinne og så har jeg striper i forskjellige farger , liksom 4 cm med hver farge hvis det gir mening Anonymkode: 0183b...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #4 Del Skrevet 29. oktober 2024 mener du for å jevne ut overgangen når du skifter farger? finnes noen triks her https://www.garnstudio.com/video.php?id=231&lang=no https://www.garnstudio.com/video.php?id=1318&lang=no Anonymkode: 13751...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Del Skrevet 29. oktober 2024 Du strikker egentlig en spiral, så sånn blir det bare. Du legger ikke merke til det i bruk, så ikke stress med det. Absolutt alt av stripete gensere, sokker osv som du noensinne har sett har vært likedan. Også butikkjøpte. Men ja, det finnes triks - søk på ‘jogless stripes’ på YouTube f.eks. Men bortkasta å styre med. Anonymkode: 35e3e...92f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Del Skrevet 29. oktober 2024 Anonymkode: 26d7d...92a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du strikker egentlig en spiral, så sånn blir det bare. Du legger ikke merke til det i bruk, så ikke stress med det. Absolutt alt av stripete gensere, sokker osv som du noensinne har sett har vært likedan. Også butikkjøpte. Men ja, det finnes triks - søk på ‘jogless stripes’ på YouTube f.eks. Men bortkasta å styre med. Anonymkode: 35e3e...92f Å «fikse» striper slik at de er vesentlig bedre enn de ville ha blitt om man bare «gir blanke» og gjør en dårlig jobb er enkelt. Det er bokstavelig talt bare snakk om å løfte en maske og så strikke den. En maske per stripe i en genser bestående av titals tusener maske. Ekstremt lavterskel innsats. Og dersom du ikke som strikker har som mål å lage et plagg av bedre estetisk og bruksteknisk verdi enn de butikkjøpte? Hvorfor strikker du klær? Hvorfor strikker du ikke bare lapper som du så rekker opp igjen? Billig - enkelt - miljøvennlig? For det er selvsagt helt ok at det å strikke er poenget med «strikking» som hobby. Men da kan man like godt rekke opp igjen alt man strikker. Dersom «lage klær» er poenget må man ha som mål at de skal være av vesentlig høyere kvalitet enn noe man får kjøpt. Fordi det jo er av så utrolig elendig kvalitet. Anonymkode: 74f0e...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 31. oktober 2024 #8 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 14.04): Du strikker egentlig en spiral, så sånn blir det bare. Du legger ikke merke til det i bruk, så ikke stress med det. Absolutt alt av stripete gensere, sokker osv som du noensinne har sett har vært likedan. Også butikkjøpte. Men ja, det finnes triks - søk på ‘jogless stripes’ på YouTube f.eks. Men bortkasta å styre med. Anonymkode: 35e3e...92f Jeg er ikke enig. Jeg har alltid irritert meg over at stripene får hakk, og jeg er absolutt ingen perfeksjonist. Jeg lærte meg teknikken for å unngå hakk. Det er kjempeenkelt og absolutt ikke styrete. Anbefaler Kimmie Munkholm som noen linket til ovenfor her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå