AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:57 #1 Del Skrevet tirsdag kl 09:57 Tenkte på folk man leser som har blitt voldtatt i taxi og ble redd selv. Kan de det eller kan man alltid låse opp? Jeg har hørt noen ganger når jeg har kjørt taxi at det smekker som om de har låst den og så låser den opp når vi ankommer nærmere hjem eller jeg har betalt men vet ikke. Anonymkode: b3868...249 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet tirsdag kl 10:02 #2 Del Skrevet tirsdag kl 10:02 Ja, det skulle jeg mene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:04 #3 Del Skrevet tirsdag kl 10:04 Ja. Og de fleste biler nå har funksjon hvor dørene låses automatisk når man kjører. Det gjør det på begge våre uten Anonymkode: d1c8b...c9f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:04 #4 Del Skrevet tirsdag kl 10:04 På alle moderne biler jeg har kjørt de siste årene så låses alle dører automatisk når man begynner å kjøre. Må fysisk trykke på en knapp for å åpne hvis bilen ikke skrus av. Usikker på om dette er funksjoner som kan skrus av eller hvordan taxi praktiserer dette. Anonymkode: 78cf9...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:09 #5 Del Skrevet tirsdag kl 15:09 Ja. Fra førersetet i taxien kan de låse alle dører og samtidig trykke inn "barnelås". Da kommer ikke passasjerer ut av bilen. Har hørt blant taxisjåfører (norsk-somali) i Stavanger at de kalte barnelåsen for "love-knappen". Anonymkode: 9e833...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet tirsdag kl 15:16 #6 Del Skrevet tirsdag kl 15:16 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja. Fra førersetet i taxien kan de låse alle dører og samtidig trykke inn "barnelås". Da kommer ikke passasjerer ut av bilen. Har hørt blant taxisjåfører (norsk-somali) i Stavanger at de kalte barnelåsen for "love-knappen". Anonymkode: 9e833...88f Huff, dette likte jeg dårlig. Bør en sette seg foran da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:16 #7 Del Skrevet tirsdag kl 15:16 På min bil låses alle dørene når jeg kjører fortere enn 30 km/t. Har også en knapp i midtkonsollen som låser og låser opp alle dørene (var veldig glad for den knappen da en rusa person prøvde å ta seg inn i bilen min på en parkeringsplass). Hvis jeg tar taxi alene velger jeg kvinnelig sjåfør dersom det er mulig, og jeg sjekker alltid at barnesikringen på bakdøra er av før jeg setter meg inn. Anonymkode: 81b52...dae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:40 #8 Del Skrevet tirsdag kl 16:40 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tenkte på folk man leser som har blitt voldtatt i taxi og ble redd selv. Kan de det eller kan man alltid låse opp? Jeg har hørt noen ganger når jeg har kjørt taxi at det smekker som om de har låst den og så låser den opp når vi ankommer nærmere hjem eller jeg har betalt men vet ikke. Anonymkode: b3868...249 Alle biler har en funksjon der dører låses automatisk når man kjører. Denne kan skrues av eller på. Der finnes også barnesikringer man skrur på på bakdører slik at dørene ikke kan åpnes fra innsiden, men må permanent åpnes fra utsiden. Uten barnesikringen kan dørene åpnes fra innside, fordi folk skal kunne komme seg ut ved ulykker ol. Tesla har noen egne greier jeg ikke har satt meg inn i. De fleste om ikke alle har i dag mobil. Last ned Luftambulansens mobilapp oglær deg hvordan den fungerer. Trenger du rask hjelp kan du bruke appen og ringe politiet og de sporer samtalen din. Da slipper du å ringe via vanlig måte. Anonymkode: 245ce...cc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 #9 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): På min bil låses alle dørene når jeg kjører fortere enn 30 km/t. Har også en knapp i midtkonsollen som låser og låser opp alle dørene (var veldig glad for den knappen da en rusa person prøvde å ta seg inn i bilen min på en parkeringsplass). Hvis jeg tar taxi alene velger jeg kvinnelig sjåfør dersom det er mulig, og jeg sjekker alltid at barnesikringen på bakdøra er av før jeg setter meg inn. Anonymkode: 81b52...dae Hvordan sjekker du barnesikringen? Anonymkode: 245ce...cc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:42 #10 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Flintis skrev (1 time siden): Huff, dette likte jeg dårlig. Bør en sette seg foran da? Det skal du aldri gjøre, da kan sjåføren klå på deg i fart. Anonymkode: 245ce...cc1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet tirsdag kl 17:16 #11 Del Skrevet tirsdag kl 17:16 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det skal du aldri gjøre, da kan sjåføren klå på deg i fart. Anonymkode: 245ce...cc1 Oi, tenkte sjåføren måtte kjøre bil og det kanskje gikk an å få opp den døren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:25 #12 Del Skrevet tirsdag kl 17:25 hvor har du lest om det...? det er ikke noe som skjer veldig ofte i Norge i hvert fall. tror ikke du trenger å være fryktelig redd. Anonymkode: c146c...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:25 #13 Del Skrevet tirsdag kl 18:25 Flintis skrev (1 time siden): Oi, tenkte sjåføren måtte kjøre bil og det kanskje gikk an å få opp den døren. Mange av sjåførene sitter der med ståp… Da kan du tenke deg hvordan det kan bli når en dame setter seg rett ved siden av taxisjåføren. Ei venninne av meg satte seg fremme, og det tok ikke lange stunden før sjåføren plumpa ut med at her luktet det deilig fi…e. Anonymkode: 9e833...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:27 #14 Del Skrevet onsdag kl 22:27 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 16.09): Ja. Fra førersetet i taxien kan de låse alle dører og samtidig trykke inn "barnelås". Da kommer ikke passasjerer ut av bilen. Har hørt blant taxisjåfører (norsk-somali) i Stavanger at de kalte barnelåsen for "love-knappen". Anonymkode: 9e833...88f Seriøst? Da blir man jo helt fangert. Anonymkode: b3868...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:30 #15 Del Skrevet onsdag kl 22:30 Taxi-ene burde kjøre med tilhenger sånn at man kan velge å sette seg der. Anonymkode: f862a...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:39 #16 Del Skrevet onsdag kl 22:39 Ja, lett å låse alle dørene fra førersetet. Og kan skru på barnesikring. Det må de ha når de kjører demente, barn og andre som kan prøve å åpne dører i fart. Vi har alltid på barnesikring på jobb pga vi kjører på voksne med mental alder ca 2 år. Da blir jeg også innelåst i baksetet med bruker, og min kollega må åpne for meg. Har derfor alltid med meg en mobil inn der, av sikkerhetsgrunner, og sjåfør må også ha mobil. Vi har montert pleksiglass mellom da. Anonymkode: ddfe8...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:39 #17 Del Skrevet onsdag kl 22:39 På Mercedes så kan alltid dørene åpnes innenfra, med mindre barnesikringen er på av sikkerhetshensyn. Tesla har elektriske dørhåndtak, så her tror jeg sjåføren har mer kontroll. Jeg kommer forøvrig til å prøve å unngå Tesla etter å ha sett videoen how to escape from a Tesla Anonymkode: 92275...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:16 #18 Del Skrevet onsdag kl 23:16 Flintis skrev (På 29.10.2024 den 18.16): Oi, tenkte sjåføren måtte kjøre bil og det kanskje gikk an å få opp den døren. Flere saker opp igjennom årene der passasjeren har sittet i forsetet og fått «problemer» med sjåføren. Anonymkode: 245ce...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:59 #19 Del Skrevet torsdag kl 17:59 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 18.25): hvor har du lest om det...? det er ikke noe som skjer veldig ofte i Norge i hvert fall. tror ikke du trenger å være fryktelig redd. Anonymkode: c146c...65e I Oslo skrives det ikke om overfallsvoldtekter i media, så kan være flere tilfeller enn de man hører om. Anonymkode: a6cd7...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:05 #20 Del Skrevet torsdag kl 18:05 https://www.nrk.no/stor-oslo/taxisjafor-tiltalt-for-voldtekt-og-kidnapping-av-passasjerer-1.17096312 Anonymkode: a6cd7...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå