AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #1 Skrevet 29. oktober 2024 Om jeg kvinne 35 dør jeg er gift og har 3 barn jeg dør før mine foreldre når mine foreldre dør, arver min mann min arv eller bare våre 3 barn? Anonymkode: 539d4...c6f
rockybalboa Skrevet 29. oktober 2024 #2 Skrevet 29. oktober 2024 (endret) Dine livsarvinger - barna dine kommer i dette tilfellet til å arve når dine foreldre dør. https://advokatmatch.no/arv-etter-besteforeldre-nar-far-er-dod Endret 29. oktober 2024 av rockybalboa 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Skrevet 29. oktober 2024 Det er dine barn som arver, ikke din mann. Anonymkode: b55a0...616 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #4 Skrevet 29. oktober 2024 Din mann er ikke livsarving etter dine foreldre. Så din del av arven etter dine foreldre ville blitt fordelt på dine barn. Anonymkode: af9dc...0f9 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Om jeg kvinne 35 dør jeg er gift og har 3 barn jeg dør før mine foreldre når mine foreldre dør, arver min mann min arv eller bare våre 3 barn? Anonymkode: 539d4...c6f Barna arver besteforeldre hvis du dør før dine foreldre Anonymkode: 14d89...d5a 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Skrevet 29. oktober 2024 rockybalboa skrev (17 minutter siden): Dine livsarvinger - barna dine kommer i dette tilfellet til å arve når dine foreldre dør. https://advokatmatch.no/arv-etter-besteforeldre-nar-far-er-dod AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er dine barn som arver, ikke din mann. Anonymkode: b55a0...616 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Din mann er ikke livsarving etter dine foreldre. Så din del av arven etter dine foreldre ville blitt fordelt på dine barn. Anonymkode: af9dc...0f9 Dere bør lese dere opp på usikftet bo om dere skal synse rundt. Får TS sin mann sitte i uskiftet bo etter TS (noe som betinges av at de tre barna også er hans) vil hennes arvedel fra hennes foreldre bli tilført dette boet - altså TS sin mann - som om TS fortsatt levde. Anonymkode: 30fc7...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er dine barn som arver, ikke din mann. Anonymkode: b55a0...616 Ja, men han er jo MIN arving, jeg har bare dødd først Anonymkode: 539d4...c6f
rockybalboa Skrevet 29. oktober 2024 #8 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dere bør lese dere opp på usikftet bo om dere skal synse rundt. Får TS sin mann sitte i uskiftet bo etter TS (noe som betinges av at de tre barna også er hans) vil hennes arvedel fra hennes foreldre bli tilført dette boet - altså TS sin mann - som om TS fortsatt levde. Anonymkode: 30fc7...5b8 Det er ingen som synser rundt her. Det var et kort og enkelt svar på et enkelt spørsmål. Skal man ha fullstendig svar så bør man søke svar direkte hos f.eks en advoakt som har avrerett som sitt felt. Ja, arvedelen hennes havner i boet. Et bo som mannen f.eks ikke kan gi bort fast eiendom fra eller selge til "underpris".
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #9 Skrevet 29. oktober 2024 rockybalboa skrev (3 minutter siden): Det er ingen som synser rundt her. Det var et kort og enkelt svar på et enkelt spørsmål. Skal man ha fullstendig svar så bør man søke svar direkte hos f.eks en advoakt som har avrerett som sitt felt. Ja, arvedelen hennes havner i boet. Et bo som mannen f.eks ikke kan gi bort fast eiendom fra eller selge til "underpris". Dere synser når dere skriver at hennes barn vil arve hennes foreldre uten en gang å nevne at det er en rekke forbehold knyttet til det svaret. Og nå skriver du jo det stikk motsatte av det du skrev ovenfor = SYNSING x 2! Anonymkode: 30fc7...5b8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #10 Skrevet 29. oktober 2024 https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/har-svigerbarn-som-sitter-i-uskiftet-bo-rett-pa-arv-fra-svigerforeldre/ Anonymkode: 3ae10...6aa 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #11 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja, men han er jo MIN arving, jeg har bare dødd først Anonymkode: 539d4...c6f Hvis du ikke hadde hatt barn så ville vel arven gått til andre slektninger av foreldrene dine? Han er jo ikke deres slektning. Anonymkode: ed031...848 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #12 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du ikke hadde hatt barn så ville vel arven gått til andre slektninger av foreldrene dine? Han er jo ikke deres slektning. Anonymkode: ed031...848 Mine barn er jo arvinger, men det er jo ektefelle og, derfor jeg lurer hilsen ikke-døende kvinne Anonymkode: 539d4...c6f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere bør lese dere opp på usikftet bo om dere skal synse rundt. Får TS sin mann sitte i uskiftet bo etter TS (noe som betinges av at de tre barna også er hans) vil hennes arvedel fra hennes foreldre bli tilført dette boet - altså TS sin mann - som om TS fortsatt levde. Anonymkode: 30fc7...5b8 nope, han vil sitte uskiftet i forhold til arven etter henne, ikke etter besteforeldrene når de evt går bort. Anonymkode: b1e72...228 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #14 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): nope, han vil sitte uskiftet i forhold til arven etter henne, ikke etter besteforeldrene når de evt går bort. Anonymkode: b1e72...228 Dette mener jeg også, ble ihvertfall aldri noe tema da jeg arvet bestefar! Anonymkode: 2fca2...8af 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #15 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mine barn er jo arvinger, men det er jo ektefelle og, derfor jeg lurer hilsen ikke-døende kvinne Anonymkode: 539d4...c6f Mannen din er ikke arving av besteforeldre eller noen andre i din familie… Anonymkode: 14d89...d5a 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #16 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere bør lese dere opp på usikftet bo om dere skal synse rundt. Får TS sin mann sitte i uskiftet bo etter TS (noe som betinges av at de tre barna også er hans) vil hennes arvedel fra hennes foreldre bli tilført dette boet - altså TS sin mann - som om TS fortsatt levde. Anonymkode: 30fc7...5b8 Interessant at man ber andre «lese seg opp» og er så bastant når man tar feil. Du burde følge ditt eget råd i stedet. Anonymkode: d71ef...b7d 8
Brunello Skrevet 29. oktober 2024 #17 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere synser når dere skriver at hennes barn vil arve hennes foreldre uten en gang å nevne at det er en rekke forbehold knyttet til det svaret. Og nå skriver du jo det stikk motsatte av det du skrev ovenfor = SYNSING x 2! Anonymkode: 30fc7...5b8 Det du skriver er galt. Et uskiftet bo vil ikke arve. Når en person er død, vil vedkommendes livsarvinger arve. 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #18 Skrevet 29. oktober 2024 Hvis alle barna er fars, så kan far alene bestemme om han skal sitte i uskiftebo. Han trenger ikke at barna er enige i det. Om arven går i eller utenfor et uskiftebo, og hvordan det påvirkes av om barna er myndige, det vet jeg ikke, så skal ikke uttale meg om. Besteforeldrene kan vel skrive et testamente om de vil være helt sikre på hvor arven går. Arv kan vel stipuleres som særeie av arvemottaker eller noe sånt. Anonymkode: e5348...707
Brunello Skrevet 29. oktober 2024 #19 Skrevet 29. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis alle barna er fars, så kan far alene bestemme om han skal sitte i uskiftebo. Han trenger ikke at barna er enige i det. Om arven går i eller utenfor et uskiftebo, og hvordan det påvirkes av om barna er myndige, det vet jeg ikke, så skal ikke uttale meg om. Besteforeldrene kan vel skrive et testamente om de vil være helt sikre på hvor arven går. Arv kan vel stipuleres som særeie av arvemottaker eller noe sånt. Anonymkode: e5348...707 Så ikke skriv noe. Ts spør om hva som skjer med arv fra andre enn henne etter at hun eventuelt er død. Endret 29. oktober 2024 av Brunello
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #20 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere bør lese dere opp på usikftet bo om dere skal synse rundt. Får TS sin mann sitte i uskiftet bo etter TS (noe som betinges av at de tre barna også er hans) vil hennes arvedel fra hennes foreldre bli tilført dette boet - altså TS sin mann - som om TS fortsatt levde. Anonymkode: 30fc7...5b8 Det skjedde ikke hos noen vi kjenner der døde mannen før sine foreldre. Da hans foreldre gikk bort kom statsforvalter inn og tok ansvar for arv fra besteforeldre frem til de fylte 18 år. Far prøvde å foreslår at huset etter besteforeldre kunne selges det sa statsforvalter nei til. Anonymkode: cbc78...447
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå