Gå til innhold

Duftlys - tips meg!

lin

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne kjøpe meg et nytt duftlys å ha på stuebordet nå i høst/vinter. 
Synes det er vanskelig å finne, for er litt sær på lukt🙈 

Ønsker ikke det skal lukte for mye, men heller ikke for lite 😅 kan ikke ha vanilje ei heller andre krydder som kanel osv. Må heller ikke være søtt og lukte frukt eller bær. Ikke lukte noe spiselig rett og slett 😉
Samtidig er det fort å havne på noe som lukter «mann» hvis dere skjønner hva jeg mener  

Jeg har hatt noen fra voluspa og er lei av «Crisp Champagne» og «Eucalyptus & White sage». 

Pris er ikke så viktig, betaler heller for noe jeg kan like. 

Har dere gode tips til hvilke jeg bør prøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg velger det som heter clean cotton, eller noe lignende. Lukter mer rene klær av det, ellers blir lukten veldig overdøvende og kvalmende. Det er vel diskutert hvor bra det er med slike lys og. 

Du kan også ha en slik røkelsebrenner med vann i og noen dråper eteriske oljer som du liker lukten av. Lett å variere.

Anonymkode: 588a5...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rituals, green cardamom. Lukter bare friskt. Eventuelt gojiberry.

Anonymkode: e972f...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange av de fra Skandinavisk. 

De har en ren og naturlig duft. Ikke syntetisk eller overdrevent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk ut Candles with a kick. Butikk og nettbutikk i Harstad. Super service, og gode produkter 🙂

Anonymkode: 966d2...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei huff. Giftige greier

Anonymkode: 6c9aa...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg velger det som heter clean cotton, eller noe lignende. Lukter mer rene klær av det, ellers blir lukten veldig overdøvende og kvalmende. Det er vel diskutert hvor bra det er med slike lys og. 

Du kan også ha en slik røkelsebrenner med vann i og noen dråper eteriske oljer som du liker lukten av. Lett å variere.

Anonymkode: 588a5...f4b

Jeg har diffuser fra volant som brukes ofte. Men da mest med rene lukter som sitron eller «clean air» for følelse av renhet. Bruker også mye Eucalyptus i vinterhalvåret, det hjelper godt mot tett pust. 

Ønsker duftlys mest for kosens del☺️

Skal se på de fra skandinavisk. 

Endret av lin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også Skandinavisk. Jeg har både diffuser og duftlys. Liker da spesielt Hav. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil faktisk tipse deg om diffuser i stedet. Mange vanlige duftlys inneholder veldig mye helseskadelige stoffer som man da puster inn. Hvis du kjøper en aromadiffuser kan du bruke eteriske oljer (og vær påpasselig med at det er eterisk olje (essential oil) du kjøper og ikke type "romduft" etc) og du kan variere så mye mer hvilke dufter du ønsker. I tillegg kan det faktisk være en helsefordel med eteriske oljer! Og så kan du selv bestemme hvor sterk duft du ønsker med hvor mye olje du tilsetter i vannet i diffuseren.

Det beste er å da gå på en helsekostbutikk og lukte på de ulike oljene så du kan finne en du liker.  Personlig er dette min favoritt som lukter litt sitrus: https://lyko.com/no/stone-soap-spa/stone-soap-spa-pure-essential-oil-leaf-15ml?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwj4K5BhDYARIsAD1Ly2oyngJ-l5S7VKXpDRGW6bD9jXUW0tGzagh9p85KZ5H2WHKzUK2SnDwaAipREALw_wcB

Anonymkode: ab47b...615

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i de som sier diffuser. Jeg har begge deler.

Bruker diffuser på bad og kontor, der luktene blir mer konsentrert. Men i stua synes jeg det er koseligst med et duftlys. 

Anonymkode: 36590...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lin skrev (4 timer siden):

Jeg har diffuser fra volant som brukes ofte. Men da mest med rene lukter som sitron eller «clean air» for følelse av renhet. Bruker også mye Eucalyptus i vinterhalvåret, det hjelper godt mot tett pust. 

Ønsker duftlys mest for kosens del☺️

Skal se på de fra skandinavisk. 

Legger det seg ikke som fett det som kommer ut av Volant diffuser?

Anonymkode: 56da6...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke noe på gjenstander i nærheten iallefall 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har Vintage Love fra Skandinavisk:

LEMPI collection | Vintage love | Skandinavisk

Anonymkode: 83eed...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...