Gå til innhold

Går en grense hvor lenge man skal godta sexløse forhold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sex er viktig, limet i de fleste forhold ❤️ Mange kan gå år uten sex, men gjør ikke noe med dette. Den ene som styrer det, vil ikke. Ting er blitt helt fastlåst.

Bryt ut, livet er for kort til å være uten sex ❤️ Jeg ga opp min mann etter 8mndr, han ville ikke. Var fornøyd slik det var, forventet at jeg skulle leve med det. Ordne meg selv med onani, ble helt sjokkert. Tror mange par sliter med ujevn sexlyst, man bruker jo mye tid sammen intimt; bare det å sove sammen. Nå fikk jeg meg en kjæreste kort tid etter bruddet, bor hver for oss. Møter noen ganger i uken, merker at det er bedre måte å leve "sammen" på..

Anonymkode: db0c2...d48

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra for deg da! :)

Anonymkode: 260fc...c61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra for deg da! :)

Anonymkode: 260fc...c61

Ja! Endelig få et sexliv igjen...som å bli født på ny, tenk så mange andre der ute som holder ut uten sex. Som kaster bort livet sitt på en partner som ikke kan tilfredstille deg.

• Liker 1
Skrevet

Et forhold vil ikke vare når man reduserer det til "sEx eR LiMEt". Intimitet er naturligvis viktig, men forholdet bør være dypere enn at 8 mnd uten sex resulterer i splittelse. Man har parforhold hvor mannen/kvinnen sitter i fangenskap i flere år uten at forholdet brister. Det er et solid og ikke minst dypt forhold det.

Anonymkode: 31800...ea4

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et forhold vil ikke vare når man reduserer det til "sEx eR LiMEt". Intimitet er naturligvis viktig, men forholdet bør være dypere enn at 8 mnd uten sex resulterer i splittelse. Man har parforhold hvor mannen/kvinnen sitter i fangenskap i flere år uten at forholdet brister. Det er et solid og ikke minst dypt forhold det.

Uten sex er det ikke et forhold i mine øyne, 8mndr er lenge. Vi prøvde underveis, men han ville ingenting av hjelp.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uten sex er det ikke et forhold i mine øyne, 8mndr er lenge. Vi prøvde underveis, men han ville ingenting av hjelp.

Jeg var dårlig i 2 år og kunne ikke ha sex i perioden. Mannen min stod ved min side og støttet meg uten å sutre en eneste gang. Du aner ikke hvor mye jeg setter pris på han i dag, og ikke minst hvor høy respekt jeg har for han etter at han valgte å stå ved min side når jeg var på bunn. Jeg er glad for at han ikke er som deg.

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

8mnd uten sex fordi jeg skal jobbe utenlands eller fordi dama er syk går helt fint.

8mnd sex fordi dama ikke ser deg, fordi Insta er mer spennende, fordi alt annet er viktigere er drepen.

Anonymkode: 06312...ca5

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Sex er kun limet i et forhold om man av en eller annen grunn bestemmer seg for at seksuell eksklusivitet er en god idé. Det er det ikke. Det er grobunn for de aller fleste problemer i forhold. 

Limet i et forhold er opplevelser, felles ansvar, forståelse, logistikk og økonomi. Sex er en nytelsesaktivitet man kan gjøre med hvem som helst. På lik linje med en joggetur. 

Anonymkode: 1125f...eb8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sex er viktig, limet i de fleste forhold ❤️ Mange kan gå år uten sex, men gjør ikke noe med dette. Den ene som styrer det, vil ikke. Ting er blitt helt fastlåst.

Bryt ut, livet er for kort til å være uten sex ❤️ Jeg ga opp min mann etter 8mndr, han ville ikke. Var fornøyd slik det var, forventet at jeg skulle leve med det. Ordne meg selv med onani, ble helt sjokkert. Tror mange par sliter med ujevn sexlyst, man bruker jo mye tid sammen intimt; bare det å sove sammen. Nå fikk jeg meg en kjæreste kort tid etter bruddet, bor hver for oss. Møter noen ganger i uken, merker at det er bedre måte å leve "sammen" på..

Korrekt. Men så er det også viktig å understreke at det er forskjell på "uforskyldt legitim grunn" og at vedkommende bare ikke har lyst på deg lenger.

Folk som ikke vil ha deg har heller ikke krav på at du avstår fra sex med andre.

Anonymkode: 0f67b...baf

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Sex er kun limet i et forhold om man av en eller annen grunn bestemmer seg for at seksuell eksklusivitet er en god idé. Det er det ikke. Det er grobunn for de aller fleste problemer i forhold. 

Limet i et forhold er opplevelser, felles ansvar, forståelse, logistikk og økonomi. Sex er en nytelsesaktivitet man kan gjøre med hvem som helst. På lik linje med en joggetur. 

Anonymkode: 1125f...eb8

Tror folk flest vil være uenige med deg i det her. Monogami er normen, og jeg kunne aldri sett for meg å være i noe annet enn et monogamt forhold. Utenkelig for meg å kunne se på sex på lik linje som en joggetur 🤣

Anonymkode: e224e...73f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så bra for deg at du nå har det fint😊. det er jo det viktigste👍🏻

Selv har jeg ikke noen grense for hvor lenge det kan eller ikke kan gå uten sex. Vi har hatt daglig sex og vi kan gå et år uten sex. Det påvirker ikke vår dynamikk og samliv.

For meg er ikke sex et lim i forholdet. Sex er noe godt og morsomt vi har, når vi vil ha det. Hvor ofte eller sjeldent er irrelevant for vår tilknytning og følelser.

Vi sliter ikke med ujevn lyst. Vi har begge ujevn lyst og det er uproblematisk. 
Sex er ikke noe kjærlighetsspråk for noen av oss og har aldri vært kilde til noe frustrasjon, diskusjon osv. Nøkkelen er å ha en partner som er kompatibel. 

Sex for oss er utelukkende en positiv greie, som det etter min mening burde være😊

Anonymkode: 80fa8...63d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Korrekt. Men så er det også viktig å understreke at det er forskjell på "uforskyldt legitim grunn" og at vedkommende bare ikke har lyst på deg lenger.

Da er det ikke fravær av sex som er problemet. Det er årsaken som er problemet.

Dette ser man igjen og igjen. Folk påstår at de er «avhengig» av sex, x antall ganger i uken. Men så fort det er snakk om sykdom eller skade, så er det ok. Da er man ikke avhengig av sex, x antall ganger i uken.

Folk blander hva de ønsker med hva de trenger. Dette er en vanlig feilslutning på KG.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det ikke fravær av sex som er problemet. Det er årsaken som er problemet.

Dette ser man igjen og igjen. Folk påstår at de er «avhengig» av sex, x antall ganger i uken. Men så fort det er snakk om sykdom eller skade, så er det ok. Da er man ikke avhengig av sex, x antall ganger i uken.

Folk blander hva de ønsker med hva de trenger. Dette er en vanlig feilslutning på KG.

Det fremstår som at du ønsker å kverulere heller enn å bidra her.

I dagligtale (utenfor fagfellevurdert forskning) så er grensen mellom «ønsker» og «trenger» flytende. Normalt fungerende individer plukker stort sett opp intensjonen ut fra kontekst.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sant sant, vold og selvmordstrusler er selvfølgelig et mye bedre og mer effektivt lim enn sex 🙄

Anonymkode: fdd9f...72b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk som ikke vil ha deg har heller ikke krav på at du avstår fra sex med andre.

Det er det faktisk ingen som har.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men så er det også viktig å understreke at det er forskjell på "uforskyldt legitim grunn" og at vedkommende bare ikke har lyst på deg lenger.

Ikke for alle, nei. Snakk for deg selv.

Skrevet

Hørtes ikke ut som et forhold som var ment å vare i utgangspunktet.

Anonymkode: bcd03...301

• Liker 1
Skrevet

Sex er en overskuddsaktivitet. Hvis man føler den andre parten ikke orker eller har lyst, bør man kanskje finne ut hva som tar sånn energi - og hjelpe/avlaste med dette. 

Anonymkode: 70ff2...d3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sex er en overskuddsaktivitet. Hvis man føler den andre parten ikke orker eller har lyst, bør man kanskje finne ut hva som tar sånn energi - og hjelpe/avlaste med dette. 

Anonymkode: 70ff2...d3b

Eller bare innse at den andre parten ikke er spesielt hypp på deg og du kan gå i baklengs spagat-limbo uten at det endrer ved noe som helst.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg var dårlig i 2 år og kunne ikke ha sex i perioden. Mannen min stod ved min side og støttet meg uten å sutre en eneste gang. Du aner ikke hvor mye jeg setter pris på han i dag, og ikke minst hvor høy respekt jeg har for han etter at han valgte å stå ved min side når jeg var på bunn. Jeg er glad for at han ikke er som deg.

Hvorfor sammenligner du dette med meg?

TS.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...