Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og min samboer flyttet sammen for 1 år siden. Etter vi flyttet sammen, viste det seg at han hadde kontrollbehov og er sjalu på meg. Jeg får ikke lov å dra ut sammen med vennene mine på byen, uten at han er med. Han blir sint om jeg henger med vennene mine alene.

Denne helgen ble jeg bedt på fest av min venninne. Jeg ga beskjed en uke i forveien til min samboer at jeg hadde lyst å dra. Han ble veldig sint og fornærmet over at jeg ville dra. Han ødela hele uken frem til festen med slemme kommentarer.

Jeg fikk nok på slutten av uken og sa til han at hvis han nekter meg å være med vennene mine og dra ut, så vil jeg ikke være sammen med han. Vi gjorde det slutt og jeg flyttet ut samme dag. 
Etter jeg flyttet, lovebomber han meg, forteller meg at han ikke klarer å leve uten meg og at han vurderer hvor lenge han vil leve pga jeg gjorde det slutt. Jeg vil ikke være frekk eller si hva jeg tenker fordi jeg er redd for hans liv. Så den siste uken har jeg sovet sammen med han for å holde han glad, men føler virkelig at jeg er falsk med han når jeg egentlig har lyst til å være uten han.

Noen som har opplevd det samme eller har tips? Bare være åpen å ærlig og håpe på at han ikke tar sitt eget liv liksom??😓😓

Anonymkode: f5471...857

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ustabil, ikke ditt ansvar. Bare kom deg vekk, kutt kontakten helt. Blokker/aldri svar.

Han gjør alt for å manipulere deg, les selv hva du har skrevet.

Anonymkode: 9d02e...885

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet

Snakk med krisesenter eller legevakt på telefon. Du kan be om råd uten å bo der.

Anonymkode: 857ea...525

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Her er det bare å komme seg unna, dette blir bare verre og mer kontrollerende. Slike personer kan være veldig farlige, det er vold det han driver med.

Truslene hans skal du bare drite i. Han vil ha full kontroll og ved å ta livet sitt mister han kontrollen over deg, så dette er bare kjente trusler fra slike som han. 

Anonymkode: 20209...1b2

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er det bare å komme seg unna, dette blir bare verre og mer kontrollerende. Slike personer kan være veldig farlige, det er vold det han driver med.

Truslene hans skal du bare drite i. Han vil ha full kontroll og ved å ta livet sitt mister han kontrollen over deg, så dette er bare kjente trusler fra slike som han. 

Anonymkode: 20209...1b2

Stemmer, møtt en slik selv i livet. Truer med selvmord etc, alt for å kontrollere deg. Psykopat!

Anonymkode: 9d02e...885

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hans liv er ikke ditt ansvar. Du må komme deg unna. Om han truer, ring legevakten. Kan love deg at han ikke truer med det en gang til. For det er nettopp det det er, en trussel for å få deg til å bli.

Anonymkode: 09fb3...bf3

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Bare dra, vært i samme situasjon for mange år siden. Han truet med å ta livet sitt, og det en med det andre, jeg ble ødelagt av det, men hadde heldigvis gode venner som fikk meg vekk. Han har gjort akkurat det samme med alle damene sine. Kom deg vekk TS og se deg ikke tilbake. Du skal ikke ofre din lykke for hans lykke, det er ikke ditt ansvar.

Anonymkode: c73ba...8df

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Så du VELGER å la deg kontrollere TS, det er ditt valg - eller du kan velge deg selv og la han ta ansvar for seg. 

Anonymkode: efd6b...7bb

• Liker 2
Skrevet

Slutt med dette! Kom deg vekk!

Anonymkode: 4e837...8b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du melder fra til hans familie og venner, og sier til ham at om han truer med selvmord en gang til så ringer du legevakt og politi, og så trekker du deg helt ut.

Jeg hørte et uttrykk en gang: Du kan ikke være helt og skurk i samme historie. Ikke at du er skurk når du gjør det slutt, men du kan ikke være den som trøster ham etter bruddet (selv om det høres mer ut som manipulasjon enn sorg).

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Du skal ALDRI ALDRI ALDRI ALDRI la deg true til å bli i ett psykisk voldelig forhold!!!!

Hallo... Det er direkte PSYKT å si at man vurderer å ta livet sitt om du ikke kommer tilbake, det er en farlig mann.... Du kommer aldri til å få lov til å være deg selv, med venner, ute på byen.... Si takk og forvell til at du liker om du går tilbake til han.

IKKE FINN PÅ DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du tror du er snill som sover med ham. Du er ikke det. Det snilleste er å være ærlig med en gang.

Anonymkode: 6acfc...4c3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner ikke til et tilfelle der en faktisk har tatt sitt liv fordi kjæresten gikk, dette er noe han bruker for å manipulere deg. Om han hadde ta sitt liv så hadde det ikke vært din feil, det er den som velger å utføre handlingen som tar valget. 

Du må komme deg vekk, han kommer bare til å blir verre, veien er kort fra psykisk vold til fysisk vold. Ta kontakt med krisesenteret slik at ting blir registrert hos de, få råd om du trenger det. Har du venner, be de om hjelp. Du må komme deg vekk fra dette mennesket, helst i går.

Vær så snill og reis fra denne mannen, livet er for kort til å brukes på ubrukelige partnere og han er ubrukelig. Han vil ta over hele livet ditt og den du er i dag vil visne hen og dø. Jo lenger du blir med han jo lenger er veien tilbake til deg selv.

Anonymkode: 71a1c...552

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han tar ikke livet sitt. Om han gjør det så er det ikke fordi du gikk fra ham. Da trenger han i utgangspunktet hjelp… noe han åpenbart gjør gitt hvordan han behandler deg med sjalusien å alt. Kom deg bort, ta ansvar for ditt liv og la han takle problemene sine. Ordner seg for alle parter til slutt. Du skal hvertfall ikke la deg manipulere til å bli 

Anonymkode: deee2...f3c

• Liker 4
Skrevet

Det er tomme trusler. Bare gå.

Om han tar livet sitt, så er det uansett ikke din skyld. 

Anonymkode: 0c0fe...6bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Krisesenter har dagtilbud, de kan vise at det du opplever nå er psykisk vold og manipulering, det er lavterskel å få hjelp der.

Anonymkode: d6da8...ff8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Leeloo skrev (34 minutter siden):

Du melder fra til hans familie og venner, og sier til ham at om han truer med selvmord en gang til så ringer du legevakt og politi, og så trekker du deg helt ut.

Dette ☝️

Fyren er svært manipulativ mot deg, TS. Og det er helt nødvendig at du kommer deg unna han og får han på avstand. Det er faktisk helt kritisk for din del.

Siden han truer med selvmord så gir du beskjed til hans familie og venner, slik at ansvaret for oppfølgning legges på dem. Så kan de ta praten med han, følge han opp, passe på han, vurdere han og eventuelt ringe etter hjelp om det er nødvendig. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er klassisk.

Hvis du tar han tilbake nå vet han hvor underkuet du er og den psykiske volden kan bli enda verre.

Kom deg vekk!

Hans liv er ikke ditt ansvar, dessuten tar aldri disse dustene livet sitt, de er for feige til det. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei. Jeg og min samboer flyttet sammen for 1 år siden. Etter vi flyttet sammen, viste det seg at han hadde kontrollbehov og er sjalu på meg. Jeg får ikke lov å dra ut sammen med vennene mine på byen, uten at han er med. Han blir sint om jeg henger med vennene mine alene.

Denne helgen ble jeg bedt på fest av min venninne. Jeg ga beskjed en uke i forveien til min samboer at jeg hadde lyst å dra. Han ble veldig sint og fornærmet over at jeg ville dra. Han ødela hele uken frem til festen med slemme kommentarer.

Jeg fikk nok på slutten av uken og sa til han at hvis han nekter meg å være med vennene mine og dra ut, så vil jeg ikke være sammen med han. Vi gjorde det slutt og jeg flyttet ut samme dag. 
Etter jeg flyttet, lovebomber han meg, forteller meg at han ikke klarer å leve uten meg og at han vurderer hvor lenge han vil leve pga jeg gjorde det slutt. Jeg vil ikke være frekk eller si hva jeg tenker fordi jeg er redd for hans liv....

Da tar du kontakt med helsevesenet og lar dem overta og vurdere om han trenger akutt helsehjelp.

Anonymkode: 785fe...811

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vil ikke være frekk eller si hva jeg tenker fordi jeg er redd for hans liv. Så den siste uken har jeg sovet sammen med han for å holde han glad, men føler virkelig at jeg er falsk med han når jeg egentlig har lyst til å være uten han.

Han manipulerer deg. Og skulle trusselen bli virkelig så er det ikke noe du har skyld i. Han er skyldig i å ha manipulert deg og utsatt deg for umenneskelig press.

Anonymkode: dc0ee...cd4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...