AnonymBruker Skrevet 29. oktober #1 Del Skrevet 29. oktober Vi skal skaffe oss ny katt etter at vår gikk bort. Samboer er vant med hund, og har sett seg ut en bengalkatt da de skal være enkle å trene / som en hund. Jeg har lest meg opp, og ser at det er en veldig aktiv katterase som kan finne på mye ugagn hvis den ikke blir stimulert. Katten vil være eneste katt i familien, og vil kunne gå ut og inn som den vil. Vi bor nært et skogholt, så den vil kunne klatre i trær og utforske. Dere med Bengal: Hvor aktiv er den egentlig? Kan jeg forvente at den tygger på sofa og klatrer i gardiner selv om den får være ute? Anonymkode: 7971b...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #2 Del Skrevet 29. oktober Min erfaring er at de gjør seg best med mye mental stimuli, trene dem mye gjennom lek hver eneste dag. Pluss naturlig utendørslek. Hvis dere klarer å holde dere til det, hver dsg, så vil det nok gå bra. Anonymkode: c3c60...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #3 Del Skrevet 29. oktober regner med dere planlegger kastering siden katten skal gå fritt ute? Anonymkode: 52c76...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #4 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): regner med dere planlegger kastering siden katten skal gå fritt ute? Anonymkode: 52c76...f27 TS her. Glemte å skrive det, men ja, katten skal kastreres. Skal også chippes, få oppfølging hos veterinær med vaksiner, ormekur osv. Anonymkode: 7971b...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #5 Del Skrevet 29. oktober Bengaler er herlige! De har en enorm personlighet og er ofte for smarte for sitt eget beste. De trenger mye mental stimuli for å ikke lære seg en haug med uvaner og de er sta som 5 esler om de først har fått for seg noe. Vær også obs på at bengaler er super nysgjerrige og lett går langt av gårde om de først finner noe de følger etter - og kan gå seg bort om dere ikke bruker mye tid på å gå opp deres "territorie" ute. Gjerne i sele det første året. Husk også at bengaler er ettertraktet for å bli stjålet, de er ofte også nysgjerrige og oppsøkende nok til å følge etter mennesker og dyr som lokker de med seg. Anonymkode: 588b0...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #6 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bengaler er herlige! De har en enorm personlighet og er ofte for smarte for sitt eget beste. De trenger mye mental stimuli for å ikke lære seg en haug med uvaner og de er sta som 5 esler om de først har fått for seg noe. Vær også obs på at bengaler er super nysgjerrige og lett går langt av gårde om de først finner noe de følger etter - og kan gå seg bort om dere ikke bruker mye tid på å gå opp deres "territorie" ute. Gjerne i sele det første året. Husk også at bengaler er ettertraktet for å bli stjålet, de er ofte også nysgjerrige og oppsøkende nok til å følge etter mennesker og dyr som lokker de med seg. Anonymkode: 588b0...5ee Veldig gode poeng! Jeg støtter alt dette fullt ut 🙌 Anonymkode: c3c60...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #7 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): vil kunne gå ut og inn som den vil Risikerer man ikke at den blir stjålet om man lar den gå ute? Anonymkode: 94a34...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #8 Del Skrevet 29. oktober Bengal katter er attraktive og stjele i tillegg er de veldig høylytte i forhold til andre katter. har noen i nabolag som har sånn katt men de går med den i bånd. De koster ganske mye. Anonymkode: 6763c...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #9 Del Skrevet 29. oktober En ting å være obs på er at de kan være territorielle. Har hørt at de relativt ofte havner i bråk, så om det er mye katter rundt der du bor ville jeg hatt det i bakhodet. Har hatt en i nabolaget, og den fløy på flere katter her, så det var en del naboer som var lettet når den flyttet. Anonymkode: b7e22...b89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #10 Del Skrevet 29. oktober Bengal katt er som å få en toåring i hus. Hvertfall hvis dere bare skal ha en. Anbefaler to. De kjeder seg fort. Skal dere ha en så må dere bruke mye av dagen på pus ellers blir pus understimulert og finner på mye rart. Ekstra mye mjauing og prating når det bare en en pus. Jeg har mer barnesikring på dører, skap, komfyr og andre knapper enn jeg hadde på mine 3 barn 😅 Hønsenetting på alt av planter. De er veldig egen på sitt territorium. Så kan hende det blir innekatt. Min er det siden hun flyr på alt på fire bein inkludert hunder, hester og rådyr. Prøvde seg på en grevling en natt, men da var det nok. De er følsomme og kan tisse utenfor kassa hvis de er misfornøyd med noe. De reagerer sterkt på forandringer mange av dem. Min kan 8 forskjellige triks og veldig smart. For smart til tider. De elsker høyder så må ha en del klarte muligheter i høyden. Ingen garanti for en kose pus, men du kan få en diva som vil ha alt på sine premisser. Kan sikkert nevne flere ting, men det jeg kommer på nå 😻 Anonymkode: f1c26...e81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #11 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bengal katt er som å få en toåring i hus. Hvertfall hvis dere bare skal ha en. Anbefaler to. De kjeder seg fort. Skal dere ha en så må dere bruke mye av dagen på pus ellers blir pus understimulert og finner på mye rart. Ekstra mye mjauing og prating når det bare en en pus. Jeg har mer barnesikring på dører, skap, komfyr og andre knapper enn jeg hadde på mine 3 barn 😅 Hønsenetting på alt av planter. De er veldig egen på sitt territorium. Så kan hende det blir innekatt. Min er det siden hun flyr på alt på fire bein inkludert hunder, hester og rådyr. Prøvde seg på en grevling en natt, men da var det nok. De er følsomme og kan tisse utenfor kassa hvis de er misfornøyd med noe. De reagerer sterkt på forandringer mange av dem. Min kan 8 forskjellige triks og veldig smart. For smart til tider. De elsker høyder så må ha en del klarte muligheter i høyden. Ingen garanti for en kose pus, men du kan få en diva som vil ha alt på sine premisser. Kan sikkert nevne flere ting, men det jeg kommer på nå 😻 Anonymkode: f1c26...e81 De roter seg fort bort i garasjer og hus i nabolaget. Kjøp GPS så dere veit hvor katten er 🙂 Anonymkode: f1c26...e81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå