AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #61 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan han da ha sex med noen andre da? Anonymkode: 51b9f...a12 Hvis man ikke vil ta i sin partner med ildtang men samtidig for alt i verden ikke vil at han/hun skal få føle glede med noen andre så er det i så fall temmelig utrivelig. Anonymkode: e0b86...e53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #62 Del Skrevet 29. oktober 2024 Tror nok det er vanlig for menn å føle det slik. Menn tenker i større grad at kvaliteten og hyppigheten i sexlivet er det fremste målet på kvaliteten og kjærligheten i samlivet. Anonymkode: d457a...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #63 Del Skrevet 29. oktober 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror nok det er vanlig for menn å føle det slik. Menn tenker i større grad at kvaliteten og hyppigheten i sexlivet er det fremste målet på kvaliteten og kjærligheten i samlivet. Anonymkode: d457a...f80 Ikke i forhold til meg og mine venninner. Vi er alle i slutten av tredveårene og i førtiårene og vi elsker sex. Anonymkode: 494ee...109 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #64 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg tolker det som hun tar deg som en selvfølge nettopp fordi du er der uansett og gjør jobben din uten å klage. Hun orker ikke å stresse med sex fordi hun prioriterer andre ting som hun synes er bedre å bruke tiden på. Hun fatter ikke hvor heldig hun er Anonymkode: 98792...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #65 Del Skrevet 29. oktober 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tolker det som hun tar deg som en selvfølge nettopp fordi du er der uansett og gjør jobben din uten å klage. Hun orker ikke å stresse med sex fordi hun prioriterer andre ting som hun synes er bedre å bruke tiden på. Hun fatter ikke hvor heldig hun er Anonymkode: 98792...3c2 Vi vet bare én side av saken. Uansett er de tydeligvis ikke kompatibel lenger med hva de trenger i et forhold og da er det på tide å enten jobbe sammen for å se om de kan redde det, leve som kompiser eller gå videre. Anonymkode: 494ee...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #66 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror nok det er vanlig for menn å føle det slik. Menn tenker i større grad at kvaliteten og hyppigheten i sexlivet er det fremste målet på kvaliteten og kjærligheten i samlivet. Anonymkode: d457a...f80 Men her er det jo ikke bare sex. Det er en total mangel på all intimitet, komplimenter, gode ord, bruk av kjærlighetsspråk, alt som skiller et forhold fra et vennskap. Anonymkode: d3e38...a17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #67 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det første du kan endre på er å droppe å tro at du er «flink» som gjør din selvsagte andel i familien. Det er ikke noe å skryte av. Bare her lyser det røde flagg. Anonymkode: 47dfe...abf Nei men i alle dager, selvfølgelig hører det med at man skal få skryt og hyggelige tilbakemeldinger gjennom en dag sammen. Man er mennesker og begge parter i et forhold fortjener å bli satt pris på og høre dette ..hver eneste dag, at de er verdifulle. Er man psykisk lidende, eller er veldig nedfor så kan det jo være vanskelig å ha kapasitet til slike ting. Men å ikke gjøre det av fri vilje, fordi det er forventet at man lager en god middag, det er forventet at man maler litt i vinduskarmen eller forventet at man pakker sammen fire vaskemaskinhauger i en fei fordi man har hatt en travel uke.. altså, det er jo bare slemt. Hvorfor vil man være slem mot noen man er glad i? Anonymkode: 8ec5c...b14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #68 Del Skrevet 30. oktober 2024 Det høres jo ikke ut som et vennskap engang, Ts. Du får ingen gode ord, komplimenter, "glad i deg", stryk på armen eller kinnet eller hva enn det er. Det minste man kan kreve av hverandre er et vennskap, at man er gode mot hverandre. Sex kan man ikke kreve, for den seksuelle lysten kan variere, men uten omsorg og kjærlighet dør hele forholdet. Du må si til din kone at forholdet deres er i ferd med å gå i dass hvis det fortsetter sånn som nå. Jeg vil si det så hardt som at det er psykisk nedbrytende å leve i et forhold uten kjærtegn og gode ord. Anonymkode: a2223...dfd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #69 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg lever selv i et slikt forhold, som kvinnen. Jeg har ingen lyst på mannen min mer, og har ikke hatt det på mange år. Vi har 3 barn og stor tidsklemme, et hamsterhjul som krever 2 voksne hver eneste dag. Og vi har en tungsolgt bolig i et dødt boligmarked. Tror vi er fanget sammen i en god del år til, dessverre. Jeg tenker av og til at jeg burde sikkert prøve å jobbe med lysten, men han irriterer meg bare mer og mer og mesteparten av min respekt for ham er long gone. Gleder meg hinsides mye til å aldri bli tatt på av en mannehånd noensinne igjen. Anonymkode: 4f79b...958 Det gledet jeg meg også til da jeg ble skilt. Var hundre prosent sikker på at jeg aldri kom til å få lyst på sex igjen, ble kvalm bare av tanken. Så gikk det noen år, og så møtte jeg en fantastisk mann som jeg falt pladask for, og nå etter to år har vi fremdeles sex "hele tiden". Jeg får ikke nok av den mannen, det er som å være i tyveårene igjen, jeg har lyst konstant. Og jeg er en 49 år gammel kvinne, bare for å ha sagt det (han er 36, så hans lyst matcher heldigvis min). En tanke til dere menn som savner sex i forholdet: Får kona orgasme når dere en sjelden gang har sex? Jeg tror mange undervurderer hvor viktig det faktisk er for lysten. Og de fleste menn ser det jo som en absolutt selvfølge at sex ender med orgasme for dem, men det kan som kjent være vanskeligere å oppnå for kvinner. Spesielt hvis menn ikke har tålmodighet til å bruke hendene og la ting ta tid. Det behøver selvfølgelig ikke ha noe med det å gjøre, men verdt å ta med i betraktning. Anonymkode: fb28d...cf3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #70 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 9.51): Jeg hadde spurt om sex. Når hun sier nei så hadde jeg bare sagt ok, og gått ut på byen uten å si noe Anonymkode: 1149e...c97 Ja dette var stjerneeksempel på flott kommunikasjon i et trygt og godt forhold 🥶 Anonymkode: 4c803...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #71 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En tanke til dere menn som savner sex i forholdet: Får kona orgasme når dere en sjelden gang har sex? Anonymkode: fb28d...cf3 Ja. Sitat Jeg tror mange undervurderer hvor viktig det faktisk er for lysten. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig. Når det er noe jeg gjerne vil ha mer av så er det vel opplagt at jeg bør prøve å gjøre det bra for henne? Anonymkode: e0b86...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #72 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 14.18): Jeg lever selv i et slikt forhold, som kvinnen. Jeg har ingen lyst på mannen min mer, og har ikke hatt det på mange år. Vi har 3 barn og stor tidsklemme, et hamsterhjul som krever 2 voksne hver eneste dag. Og vi har en tungsolgt bolig i et dødt boligmarked. Tror vi er fanget sammen i en god del år til, dessverre. Jeg tenker av og til at jeg burde sikkert prøve å jobbe med lysten, men han irriterer meg bare mer og mer og mesteparten av min respekt for ham er long gone. Gleder meg hinsides mye til å aldri bli tatt på av en mannehånd noensinne igjen. Anonymkode: 4f79b...958 Jeg har jobbet med meg selv og fått lysten tilbake. Det er vi mange som har. Så her velger du altså selv å ikke gjøre det, enda dere har tre barn sammen. Du kan ikke skylde på han for at du ikke gjør ditt. Anonymkode: fff65...a14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #73 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 8.07): A4 Ektepar som alle andre, vært sammen i mange år og godt etablert! Som med mange andre har lidenskap, intimitet og sex blitt borte. Jeg gjør for ordens skyld min del av huslige oppgaver og er en god far. Kona sier konkret at hun er heldig som har meg ift en del av de andre rundt oss ift dette. Flere rundt oss følger ikke opp barna, bare gamer og driter å holde egen kropp sunn og trent. Problemet er at vi har blitt kollegaer og venner fremfor kjærester. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men jeg kommer ikke igjennom. Hun mener det er slik det blir etter mange år sammen. Er det sant? Jeg gjør min del, kjøper blomster, små gaver, forteller henne at hun er vakker og flott, at jeg elske henne osv. Tilbake får jeg null..Jeg vet også at jeg ser bra ut, kona sier også at jeg både ser bra ut, har en fin kropp osv for alderen. Jeg trener 3 ganger i uken og får høre at jeg er attraktiv sånn på byen osv Jeg får ikke komplimenter, skryt, jeg får ikke høre at hun er glad i meg osv. Hun gir meg aldri kyss, klem eller en stryk over ryggen osv. Hun sier nei til sex, selv etter å ha pratet ferdig om «dagens ting» eller massasje osv. Jeg maser ikke sutete om sex, og sier hun. nei så gjør jeg ikke noe nummer ut av det, men spør om det er noe jeg kan gjøre for henne. Vi har sex ca 5 ganger i året nå..Jeg føler meg sulteforet på godhet fra en kvinne jeg elsker. Jeg føler det er feil, og ender opp med å måle hennes kjærlighet for meg pga dette. Jeg tenker at når hun ikke gjør slike ting så elsker hun meg ikke. Det er klart praktisk å bo sammen, men hun har meg vel kanskje bare som «samboer» og ikke kjæreste Så jeg måler hennes kjærlighet basert på dette og tenker at hun ikke elsker meg lenger. Hva tenker dere? Jeg forstår vi er ulike, at menn er mer glad i sex og intimitet osv, men det er trist å tenke på at jeg evt må forlate henne for å ha det godt selv Anonymkode: b93e8...0fc Jeg tenker at du bommer helt på hva som gir kvinner lyst. Ikke rart hvis du leser her inne, hvor det står om støvsuging og gaver. Det er hva kvinner skulle ønske de tente på. I virkeligheten tenner kvinner på menn de holder på å miste eller må kjempe og konkurrere for å få. Anonymkode: fff65...a14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #74 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg tror dessverre dette er vanlig. Det er jo naturlig at det dabber av med alderen. Etter barn blir forholdet fort et AS med to ansatte som jobber sammen, og der er ven litt av det hensikten med ekteskapet også har vært. For min del er det å elske helt uavhengig av sex. Ekte kjærlighet bryr seg ikke om hvor mange dager du trenger eller om du har sixpack. Jeg er dog avhengig av intimitet i form av samtale. Blir jeg ikke møtt på det, blir jeg like fortivilet som deg. Anonymkode: 3d2b0...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #75 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 16.53): Ja dette var stjerneeksempel på flott kommunikasjon i et trygt og godt forhold 🥶 Anonymkode: 4c803...2bd Du synes det TS beskriver er utgangspunkt for flott kommunikasjon i et trygt og godt forhold? Anonymkode: 1a971...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #76 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 9.14): I virkeligheten tenner kvinner på menn de holder på å miste eller må kjempe og konkurrere for å få. Riktig svar. Anonymkode: 1a971...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3. november 2024 #77 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 8.07): A4 Ektepar som alle andre, vært sammen i mange år og godt etablert! Som med mange andre har lidenskap, intimitet og sex blitt borte. Jeg gjør for ordens skyld min del av huslige oppgaver og er en god far. Kona sier konkret at hun er heldig som har meg ift en del av de andre rundt oss ift dette. Flere rundt oss følger ikke opp barna, bare gamer og driter å holde egen kropp sunn og trent. Problemet er at vi har blitt kollegaer og venner fremfor kjærester. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men jeg kommer ikke igjennom. Hun mener det er slik det blir etter mange år sammen. Er det sant? Jeg gjør min del, kjøper blomster, små gaver, forteller henne at hun er vakker og flott, at jeg elske henne osv. Tilbake får jeg null..Jeg vet også at jeg ser bra ut, kona sier også at jeg både ser bra ut, har en fin kropp osv for alderen. Jeg trener 3 ganger i uken og får høre at jeg er attraktiv sånn på byen osv Jeg får ikke komplimenter, skryt, jeg får ikke høre at hun er glad i meg osv. Hun gir meg aldri kyss, klem eller en stryk over ryggen osv. Hun sier nei til sex, selv etter å ha pratet ferdig om «dagens ting» eller massasje osv. Jeg maser ikke sutete om sex, og sier hun. nei så gjør jeg ikke noe nummer ut av det, men spør om det er noe jeg kan gjøre for henne. Vi har sex ca 5 ganger i året nå..Jeg føler meg sulteforet på godhet fra en kvinne jeg elsker. Jeg føler det er feil, og ender opp med å måle hennes kjærlighet for meg pga dette. Jeg tenker at når hun ikke gjør slike ting så elsker hun meg ikke. Det er klart praktisk å bo sammen, men hun har meg vel kanskje bare som «samboer» og ikke kjæreste Så jeg måler hennes kjærlighet basert på dette og tenker at hun ikke elsker meg lenger. Hva tenker dere? Jeg forstår vi er ulike, at menn er mer glad i sex og intimitet osv, men det er trist å tenke på at jeg evt må forlate henne for å ha det godt selv Anonymkode: b93e8...0fc Jeg tror man må samarbeide om sexlysten for at den skal vedvare i et forhold. Det krever litt av dere begge. Så da hjelper det ikke om du gjør alt det andre, så lenge du ikke får hun med deg på laget.... Magi i relasjoner må skapes sammen kontinuerlig, ellers dør den, og da kan den bli borte. Dette er det ikke alle som forstår virker det som. Man kan få det til å fungere selv om sexlysten er ulik om man kommuniserer godt sammen, og viser at man ser hverandre. Det er ikke bare mannens oppgave å tenne dama! Virker som det er mange damer som ikke forstår eller bryr seg om hvor viktig sex er for samlivet. Jeg hadde prioritert sex framfor mange andre gjøremål. Det vet jeg godt! Klarer dere å snakke sammen om dette på en konstruktiv måte? For det kan være et sårt tema for mange... Endret 3. november 2024 av Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå