AnonymBruker Skrevet 29. oktober #1 Del Skrevet 29. oktober A4 Ektepar som alle andre, vært sammen i mange år og godt etablert! Som med mange andre har lidenskap, intimitet og sex blitt borte. Jeg gjør for ordens skyld min del av huslige oppgaver og er en god far. Kona sier konkret at hun er heldig som har meg ift en del av de andre rundt oss ift dette. Flere rundt oss følger ikke opp barna, bare gamer og driter å holde egen kropp sunn og trent. Problemet er at vi har blitt kollegaer og venner fremfor kjærester. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men jeg kommer ikke igjennom. Hun mener det er slik det blir etter mange år sammen. Er det sant? Jeg gjør min del, kjøper blomster, små gaver, forteller henne at hun er vakker og flott, at jeg elske henne osv. Tilbake får jeg null..Jeg vet også at jeg ser bra ut, kona sier også at jeg både ser bra ut, har en fin kropp osv for alderen. Jeg trener 3 ganger i uken og får høre at jeg er attraktiv sånn på byen osv Jeg får ikke komplimenter, skryt, jeg får ikke høre at hun er glad i meg osv. Hun gir meg aldri kyss, klem eller en stryk over ryggen osv. Hun sier nei til sex, selv etter å ha pratet ferdig om «dagens ting» eller massasje osv. Jeg maser ikke sutete om sex, og sier hun. nei så gjør jeg ikke noe nummer ut av det, men spør om det er noe jeg kan gjøre for henne. Vi har sex ca 5 ganger i året nå..Jeg føler meg sulteforet på godhet fra en kvinne jeg elsker. Jeg føler det er feil, og ender opp med å måle hennes kjærlighet for meg pga dette. Jeg tenker at når hun ikke gjør slike ting så elsker hun meg ikke. Det er klart praktisk å bo sammen, men hun har meg vel kanskje bare som «samboer» og ikke kjæreste Så jeg måler hennes kjærlighet basert på dette og tenker at hun ikke elsker meg lenger. Hva tenker dere? Jeg forstår vi er ulike, at menn er mer glad i sex og intimitet osv, men det er trist å tenke på at jeg evt må forlate henne for å ha det godt selv Anonymkode: b93e8...0fc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #2 Del Skrevet 29. oktober Sliter hun med stress eller overgansgsalder? Det kan være årsaken. Uten at hun ser det selv eller klarer å formidle det til deg, fordi det påvirker tankene og følelsene. Uten at det betyr at hun ikke elsker deg lenger. Anonymkode: f62f6...2e5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #3 Del Skrevet 29. oktober Det er kjipt og ikke bli sett i et forhold.Kansje dere burde ta en prat en kveld. Anonymkode: 2b702...10a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #4 Del Skrevet 29. oktober Hun må skjerpe seg om hun ønsker å beholde deg. Du skal ikke måtte ha det sånn. Dere er kjærester, ikke venner som bor sammen. Det er avtalen. Og hun oppfører seg ikke som en kjæreste nå. Anonymkode: 95e45...24b 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #5 Del Skrevet 29. oktober Dette er ikke liv laga så her må du bare gjøre deg en nøye vurdering om du ønsker å ha det slik du har det eller forlate din kone og skape ditt eget liv. Det er en grunn til at det er 50% av ekteskap som ryker så du er langt fra alene her..... Anonymkode: 6d537...0ef 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #6 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så jeg måler hennes kjærlighet basert på dette og tenker at hun ikke elsker meg lenger. Hva tenker dere? Anonymkode: b93e8...0fc Jeg tenker at dette isolert sett er dumt. Hvor ofte eller sjeldent jeg vil ha sex, har ingen ting med min grad av kjærlighet til min kone og hvor vidt jeg elsker henne å gjøre. Jeg elsker mine kone like høyt når jeg har lyst på sex 2 ganger på et år, som i perioder jeg har lyst 1 gang for dagen. Samtidig andre veien vil Jeg vil heller leve med min kone uten sex, en å skulle være med noen andre en henne bare pga sex. Anonymkode: 452d4...63c 3 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #7 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg føler det er feil, og ender opp med å måle hennes kjærlighet for meg pga dette. Jeg tenker at når hun ikke gjør slike ting så elsker hun meg ikke. Det er jo en ganske dårlig tankegang med veldig overfladiske verdier, dere har delt et liv, vært sammen i mange år, men om du ikke får bekreftelse i form av sex og lidenskap, så føler du deg ikke elsket? Du holder på å bli en av de umodne mennene 45+ som trener, holder seg i form, og lever på seksuell bekreftelse og blikk fra andre. Sett deg ned og se forholdet i helhet, alt dere har, slik at de andre tingene får tyngde også. Jeg er enig i at sex 5 ganger i året er lite, og at dere kan sammen finne på mer og få spenningen inn. Snakk sammen, men ikke forveksle kjærlighet med sex. Anonymkode: 69eeb...052 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #8 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at dette isolert sett er dumt. Hvor ofte eller sjeldent jeg vil ha sex, har ingen ting med min grad av kjærlighet til min kone og hvor vidt jeg elsker henne å gjøre. Jeg elsker mine kone like høyt når jeg har lyst på sex 2 ganger på et år, som i perioder jeg har lyst 1 gang for dagen. Samtidig andre veien vil Jeg vil heller leve med min kone uten sex, en å skulle være med noen andre en henne bare pga sex. Anonymkode: 452d4...63c Kloke, kloke ord. Anonymkode: 69eeb...052 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #9 Del Skrevet 29. oktober Snakk med henne om det. Uansett så tror jeg det er kroken på døra, for hun vil sikkert ikke ha mer sex og kan ikke tvinges. Du vil ikke leve sånn og føler deg uelsket. Da er det mest sannsynlig best å gå vær sin vei. Anonymkode: f6302...c1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #10 Del Skrevet 29. oktober Jeg tror hun kan elske deg selv om hun ikke vil ha mer sex. Men siden dere er så ulike, kan dere begge finne bedre matcher. Anonymkode: f6302...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #11 Del Skrevet 29. oktober Sex-livet må faktis vedlikeholdes og dyrkes. Hvis dere er på 5 ganger i året, så er det nok snart slutt på sex. Synd, men sant. Skjønner godt at du ikke trives med å ha det sånn. Vil vel si at man helst bør ha sex minimum et par ganger i mnd, ellers dør alt ut. Man er kjærester/ partnere/ektefeller, ikke to venner som bor sammen. Og at hun ikke vil kysse, klemme, kose, sitte i armkrok heller er jo også et veldig dårlig tegn. For henne er dere nok bare to venner som bor sammen. Så da er det store spørsmålet om du kan leve sånn resten av livet. Anonymkode: fc37b...d9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella44 Skrevet 29. oktober #12 Del Skrevet 29. oktober Kjære deg. Her synes jeg overskriften faktisk er litt misvisende. For det du beskriver høres ut som noe langt mer enn lite sex, men fravær av godhet, nærhet, kjærlighet, intimitet og sex. Kjærlighet handler om å se hverandre, komplimenter, fine ord, vise omtanke, en god samtale, stryke over ryggen, en god klem og selvfølgelig også nærhet og sex. Det høres ut for meg som om det meste i kjæresteforholdet er helt dødt, at det meste av kjærligheten er fraværende. Du fortjener å bli elsket og ha et godt forhold, og sånn som du har det nå er det ikke godt å ha det. Kan du foreslå parterapi? Være tydelig på at det må endringer til om dette forholdet skal fortsette? Lykke til 🌺 6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #13 Del Skrevet 29. oktober har du sagt til henne at du TRENGER bekreftelse og SEX for å ha det bra da, eller maser og furter du bare? Anonymkode: a72f9...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #14 Del Skrevet 29. oktober Jeg kjenner meg igjen i dette. Kvinner finner kanskje i større grad lykke i forholdet ved kos og gode ord - og det er på en måte helt greit at en kvinne avsluttet et forhold hvis mannen ikke er i stand til å gi henne det. Jeg er som deg og finner at sex (og kos og gode ord) er et lim som gjør at vi er noe mer enn kollegaer som du sier det. Jeg har tatt dette opp på alle mulige måter, men hun er tydelig på at jeg ikke kan forvente av en kvinne på hennes alder (40-årene) at de makter å finne noe særlig lyst. Hun vil derimot gjerne at vi gjør alt annet som er forbundet med en romantisk relasjon. Det er en sorg for meg, og det gjør meg definitivt til en mindre generøs partner. Det er en ond sirkel. Enden på visa er vel at vi går hver til vårt når ungene flytter ut om noen år. Anonymkode: e0b86...e53 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #15 Del Skrevet 29. oktober Her er det nok på tide med en prat om tingenes tilstand. Og hvilket kjærlighetspråk dere snakker. Fysisk nærhet er et kjærlighetsspråk, og fysisk nærhet og sex, er jo det som skiller et kjæresteforhold fra et nært vennskap. Hvis hun vil beholde deg, må hun faktisk ta tak i situasjonen. Det med å ikke ha sex, blir lett en ond sirkel. Jeg mener ikke at noen skal presses til sex, men vi mennesker dør ikke av å av og til ha sex, selv om vi egentlig ikke orker. Kanskje vi til og med finner ut at det gjorde godt, og så vil vi kanskje ha mere! Hvis jeg og mannen bare skulle levd sammen som venner, uten en fysisk årsak, ville jeg revurdert forholdet. Selvfølgelig er det perioder i livet med litt skjeldnere sex, vi har tross alt levd sammen i 30 år, men kun rundt fødsel har det gått over en måned uten sex. Anonymkode: b9ca8...457 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #16 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (30 minutter siden): A4 Ektepar som alle andre, vært sammen i mange år og godt etablert! Som med mange andre har lidenskap, intimitet og sex blitt borte. Jeg gjør for ordens skyld min del av huslige oppgaver og er en god far. Kona sier konkret at hun er heldig som har meg ift en del av de andre rundt oss ift dette. Flere rundt oss følger ikke opp barna, bare gamer og driter å holde egen kropp sunn og trent. Problemet er at vi har blitt kollegaer og venner fremfor kjærester. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men jeg kommer ikke igjennom. Hun mener det er slik det blir etter mange år sammen. Er det sant? Jeg gjør min del, kjøper blomster, små gaver, forteller henne at hun er vakker og flott, at jeg elske henne osv. Tilbake får jeg null..Jeg vet også at jeg ser bra ut, kona sier også at jeg både ser bra ut, har en fin kropp osv for alderen. Jeg trener 3 ganger i uken og får høre at jeg er attraktiv sånn på byen osv Jeg får ikke komplimenter, skryt, jeg får ikke høre at hun er glad i meg osv. Hun gir meg aldri kyss, klem eller en stryk over ryggen osv. Hun sier nei til sex, selv etter å ha pratet ferdig om «dagens ting» eller massasje osv. Jeg maser ikke sutete om sex, og sier hun. nei så gjør jeg ikke noe nummer ut av det, men spør om det er noe jeg kan gjøre for henne. Vi har sex ca 5 ganger i året nå..Jeg føler meg sulteforet på godhet fra en kvinne jeg elsker. Jeg føler det er feil, og ender opp med å måle hennes kjærlighet for meg pga dette. Jeg tenker at når hun ikke gjør slike ting så elsker hun meg ikke. Det er klart praktisk å bo sammen, men hun har meg vel kanskje bare som «samboer» og ikke kjæreste Så jeg måler hennes kjærlighet basert på dette og tenker at hun ikke elsker meg lenger. Hva tenker dere? Jeg forstår vi er ulike, at menn er mer glad i sex og intimitet osv, men det er trist å tenke på at jeg evt må forlate henne for å ha det godt selv Anonymkode: b93e8...0fc Komplimenter får du jo... Sånn ellers, så er dette faktisk noe dere må snakke om. Hva tenker du å gjøre om forholdet fortsetter slik? Gjør henne klar på hva du tenker om fremtida om det fortsetter i samme sporet. Anonymkode: 2664f...749 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #17 Del Skrevet 29. oktober Jeg er så veldig, veldig glad for at jeg er singel og det skal jeg forbli resten av mitt liv. Sexmas ødelegger alt! Anonymkode: d406b...a34 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #18 Del Skrevet 29. oktober Enig. Du må si til henne direkte. Anonymkode: f56b1...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #19 Del Skrevet 29. oktober Vanskelig situasjon. Det beste hadde jo vært om hun endret seg, men jeg har ingen tips til hvordan. Alternativet er å avslutte forholdet, eller finne en elsker. Opp til deg hvor moralsk du vil være. Anonymkode: 53e80...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 29. oktober #20 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (47 minutter siden): A4 Ektepar som alle andre, vært sammen i mange år og godt etablert! Som med mange andre har lidenskap, intimitet og sex blitt borte. Jeg gjør for ordens skyld min del av huslige oppgaver og er en god far. Kona sier konkret at hun er heldig som har meg ift en del av de andre rundt oss ift dette. Flere rundt oss følger ikke opp barna, bare gamer og driter å holde egen kropp sunn og trent. Problemet er at vi har blitt kollegaer og venner fremfor kjærester. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men jeg kommer ikke igjennom. Hun mener det er slik det blir etter mange år sammen. Er det sant? Jeg gjør min del, kjøper blomster, små gaver, forteller henne at hun er vakker og flott, at jeg elske henne osv. Tilbake får jeg null..Jeg vet også at jeg ser bra ut, kona sier også at jeg både ser bra ut, har en fin kropp osv for alderen. Jeg trener 3 ganger i uken og får høre at jeg er attraktiv sånn på byen osv Jeg får ikke komplimenter, skryt, jeg får ikke høre at hun er glad i meg osv. Hun gir meg aldri kyss, klem eller en stryk over ryggen osv. Hun sier nei til sex, selv etter å ha pratet ferdig om «dagens ting» eller massasje osv. Jeg maser ikke sutete om sex, og sier hun. nei så gjør jeg ikke noe nummer ut av det, men spør om det er noe jeg kan gjøre for henne. Vi har sex ca 5 ganger i året nå..Jeg føler meg sulteforet på godhet fra en kvinne jeg elsker. Jeg føler det er feil, og ender opp med å måle hennes kjærlighet for meg pga dette. Jeg tenker at når hun ikke gjør slike ting så elsker hun meg ikke. Det er klart praktisk å bo sammen, men hun har meg vel kanskje bare som «samboer» og ikke kjæreste Så jeg måler hennes kjærlighet basert på dette og tenker at hun ikke elsker meg lenger. Hva tenker dere? Jeg forstår vi er ulike, at menn er mer glad i sex og intimitet osv, men det er trist å tenke på at jeg evt må forlate henne for å ha det godt selv Anonymkode: b93e8...0fc En mye brukt modell for romantisk kjærlighet deler den inn i tre dimensjoner. Høres ut som dere har et dødt soverom, som ikke trenger å bety at hun ikke elsker deg, men at den fysiske attraksjonen mangler. Der skulle jeg starte hvis jeg var deg. Neste trinn er å anerkjenne at du ikke automatisk kan forstå hennes følelsesliv og seksualitet. Min magefølelse er at dere har havnet i stagnasjon eller "den hyggelige hverdagen" grøften som kjærester. Som er det jeg hadde prøvd å gjøre noe med hvis jeg hadde vært i dine sko. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå