Gå til innhold

Vurderer nr 2, ulike svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle! 

Som jeg skriver i tittelen så vurderer vi nr 2, førstemann fylte nettopp 2. Jeg var veldig dårlig under hele svangerskapet. Var innlagt på sykehuset to ganger pga hyperemesis, kastet opp til jeg fødte. Er livredd for å ha sånn type svangerskap igjen, spesielt med en 2-åring i hus. Er det noen som har hatt lignende ene svangerskapet, men bedre i det neste/forrige? 

Anonymkode: 918a8...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det motsatt😅 jeg hadde to nydelige svangerskap hvor jeg ikke var kvalm en eneste dag. Nå er jeg gravid for tredje gang og kjempekvalm🤢 så det er håp for at du får et bedre svangerskap neste gang, ja! 

Vet ikke når du fikk barn sist men det har jo også kommet en ny, veldig effektiv kvalmestillende (Xonvea) som kan hjelpe om du skulle bli kvalm igjen

Skrevet

Med datteren min på 2 hadde jeg null oppkast og kun noen få mataversjoner i 1 trimester ellers ikke noe kvalme. Grvaiditeten etter var jeg noe kvalm men den endte i MA. Er nå 14 uker på vei og har vært kvalm helt siden uke 6-7 men mest brekninger og lite oppkast. Mest konstant reisesyk og uvel.  Tror egentlig ikke man har noe garanti fra et svangerskap til et annet. Du kan jo selvfølgelig hende du får hyperemesis på nytt...

Anonymkode: b7a64...29a

Skrevet

Min mor har født fire barn. Av de fire svangerskapene, var hun kvalm og spydde hele veien under kun ett av de fire. De tre andre gikk helt fint. Det var forøvrig med tredje barnet, om det har noe å si.

Det er altså ingenting som tilsier at en kvinne har like svangerskap. De kan være ulike som natt og dag. 

Skrevet

Jeg var dåerlig første svangetskap og verre andre svangerskap. Min mor og mormor hadde det på samme vis.

Husk at ingen kvinner er like og uansett hva vi skriver så kan du ikke vite hva du går til.

Det jeg vet er at jeg er så utrolig glad i barna mine, jeg er så utrolig glad for at de har hverandre og jeg er veldig glad for at jeg kom meg gjennom svangerskapet og fikk barn nummer to.

Anonymkode: e30a2...758

Skrevet

Jeg er og gravid for andre gang nå, og synes denne graviditeten er helt motsatt av den første. Med første spydde jeg og var dårlig helt frem til fødselen, denne gangen gav kvalmen seg helt i ca uke 15. 

Anonymkode: 26406...bde

Skrevet

4 barn og 4 forskjellige svangerskap. 

Skrevet

Hvis du ser på alle svarene du har fått er  det tydelig at du ikke kan vite hvordan neste svangerskap blir.

Her vil jeg derfor anbefale deg å gå for å få en unge til hvis du ønsker det. Samtidig en god ide å planlegge for hvis du skulle bli veldig dårlig igjen, og undersøke kvalmestillende medisin.

Mine tre svangerskap var ganske like, men jeg ble litt dårligere for hvert svangerskap (mest bekkenplager som var økende). Ganske kvalm i alle tre.

Anonymkode: 4a7e8...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...