AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #21 Del Skrevet 29. oktober 2024 Som bonusmor som bestemmer på lik linje som far så er det så klart den voksne som må oppføre seg, svare ordentlig og velge sine kamper. Så klart ungdommen prater likt tilbake når bonusmor er spydig. Kanskje en tur på familiekontoret. Jeg er også mor og veit jeg også kan bli litt spydig når jeg for endte gang har bedt alle barna rydde etter seg fordi jeg blir sliten og overstimulert. Da er det min oppgave å ordne opp. Men jeg tenker at litt takhøyde til spydigheter og annet tonefall må man kunne ha uten å gjøre en stor sak ut av det også. Barn er små voksne. De må lære de også og den eneste måten å lære på er å feile og prøve. Kommunikasjon er ikke enkelt for barn og selv mange voksne sliter på det området. Anonymkode: 93ffd...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 29. oktober 2024 #22 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvor lenge har hun bodd der? Hvor er mor? Kan det være at gutten savner mor, og syns det er vanskelig at noen tar hennes «plass»? 1. Hun må droppe sarkasmen om hun ikke tåler det tilbake. 2. Dere må sette dere ned, du og dem, og prate sammen. Hva kan vi gjøre for at dette skal fungere? Anonymkode: f912b...b8b Hun skal ikke bare droppe sarkasme fordi hun ikke tåler det tilbake. Hun skal droppe sarkasme fordi stesønnen ikke tåler det. Det at han svarer tilbake og ikke bare blir taus, gjør ikke handlingen hennes noe verre. Den er ille fra før. Hun må respektere tenåringen, eller finne seg et annet sted å bo. Stakkars gutt som ikke kan trives i eget hjem pga stemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #23 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ho kan være litt sarkastisk mot han og han svarer tilbake m samme mynt. Da reagerer ho med å bli irritert og det ender tilslutt i litt kjekling.. Ho takler dette dårlig med å bla bli lei seg og ikkje forstå hva som er feil. Anonymkode: 40770...16d Det er stemor som er problemet tolker jeg det som. At hun tør. Anonymkode: be8e4...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå