Gå til innhold

Omskjæring

Silesilje

Anbefalte innlegg

Min mann skal omskjæres av medisinske grunner. Hvilke forskjeller kan jeg forvente meg i sexlivet vårt? Noe her med menn som har gjort det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glansen tørker ut og blir ru. Han vil trenge glidemiddel. Bruke lang tid på å komme, hvis han da klarer det. Mindre nytelse for ham.

Anonymkode: 64202...a0f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er omskåret. Han har ikke noe problem med å komme. Det jeg setter pris på er at jeg kjenner konturene av pikken hans ganske godt i forhold til tidligere partnere. 

Anonymkode: 59beb...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glansen tørker ut og blir ru. Han vil trenge glidemiddel. Bruke lang tid på å komme, hvis han da klarer det. Mindre nytelse for ham.

Nja, ru blir den ikke, men riktig at den blir tørr (og kan bli veldig tørr, siden den huden er veldig tynn). Noe spes behov for glidemiddel får dere ikke. Han bør imidlertid få seg en GOD fuktighetskrem som han bruker jevnlig!

Det er gjerne to former for omskjæring som er aktuelle, full eller delvis. Han kan bli "mer utholdende", uten at det er noe problem. Men det er riktig at nytelsen hans nok blir noe mindre/annerledes.

Alt i alt bør dere fokusere på at det er en medisinsk grunn til at han får det gjort nå, og at nettopp det kan gjøre være alfa og omega (i positiv forstand) både for sexlivet deres og ikke minst for ham.

Kan tenke meg to hovedgrunner til at det blir gjort, og siden han er voksen så råtipper jeg på en lichen-variant som er gått altfor langt. I så fall er en dyktig spesialist/kirurg viktig! Utrolig hva som lar seg fikse med laser, nål og tråd. Noen uker etter operasjonen vil mannen din være lykkelig over at han tok dette skrittet, og samtidig irritere seg grønn over at han ikke gjorde dette for flere år siden.

Det som ER vesentlig er følgende: Hvis det er lichen som er årsaken til inngrepet så vil gjerne strengen i "nakken" være kortet ned pga arrdannelse. En dyktig urolog tar hensyn til dette, og forsøker i det lengste å unngå å fjerne/skade dette. Han/hun vil forsøke etterlate en liten "kul" bak penishodet der en rekke nervetråder ender. Uten direkte sammenlikning så blir det litt som klitoris light...

Bor dere i det sentrale østlandsområdet så kan urolog Karl Fredrik Kristoffersen anbefales. Ville nok vært villig til å reise LANGT for å benytte ham hvis det ikke dreier som  et helt enkelt inngrep.

Anonymkode: 895ac...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nja, ru blir den ikke, men riktig at den blir tørr (og kan bli veldig tørr, siden den huden er veldig tynn). Noe spes behov for glidemiddel får dere ikke. Han bør imidlertid få seg en GOD fuktighetskrem som han bruker jevnlig!

Det er gjerne to former for omskjæring som er aktuelle, full eller delvis. Han kan bli "mer utholdende", uten at det er noe problem. Men det er riktig at nytelsen hans nok blir noe mindre/annerledes.

Alt i alt bør dere fokusere på at det er en medisinsk grunn til at han får det gjort nå, og at nettopp det kan gjøre være alfa og omega (i positiv forstand) både for sexlivet deres og ikke minst for ham.

Kan tenke meg to hovedgrunner til at det blir gjort, og siden han er voksen så råtipper jeg på en lichen-variant som er gått altfor langt. I så fall er en dyktig spesialist/kirurg viktig! Utrolig hva som lar seg fikse med laser, nål og tråd. Noen uker etter operasjonen vil mannen din være lykkelig over at han tok dette skrittet, og samtidig irritere seg grønn over at han ikke gjorde dette for flere år siden.

Det som ER vesentlig er følgende: Hvis det er lichen som er årsaken til inngrepet så vil gjerne strengen i "nakken" være kortet ned pga arrdannelse. En dyktig urolog tar hensyn til dette, og forsøker i det lengste å unngå å fjerne/skade dette. Han/hun vil forsøke etterlate en liten "kul" bak penishodet der en rekke nervetråder ender. Uten direkte sammenlikning så blir det litt som klitoris light...

Bor dere i det sentrale østlandsområdet så kan urolog Karl Fredrik Kristoffersen anbefales. Ville nok vært villig til å reise LANGT for å benytte ham hvis det ikke dreier som  et helt enkelt inngrep.

Takk for utfyllende og godt svar! Det stemmer at det er en Lichen-variant. Dette har plaget han i lange tider, og jeg føler meg helt dum som ikke har skjønt det! Vil en slik operasjon påvirke utholdenheten hans? Noen samleier ender nemlig i det de begynner, men dette har gradvis blitt verre med plagene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silesilje skrev (2 timer siden):

Min mann skal omskjæres av medisinske grunner. Hvilke forskjeller kan jeg forvente meg i sexlivet vårt? Noe her med menn som har gjort det samme?

Det kommer helt an på hvordan det er nå. Dersom han ikke klarer å ivareta hygiene slik det er i dag, kan det være du slipper vond lukt og tidvis "funn" av k..ost. Tendensen til urinveisinfeksjon kan gå ned om du er plaget med det. Men du kan fortsatt få smitte fra egne fekale bakterier. Så hygiene og det å tisse i etterkant for å skylle ut er fortsatt lurt.

Dette med nedsatt følsomhet for ham, er det slett ikke sikkert vil være tilfelle. Dersom han i dag ikke klarer å trekke forhuden tilbake slik at glans blir blottlagt i samleie, så vil han tvert i mot kunne forvente ØKT følsomhet. Denne myten om mindre nytelse er ikke nødvendigvis sann, i alle fall ikke for alle. Slimhinnene som er der nå vil nok over tid omdannes til mer normal hud. For egen del er ingen del av glans blitt ru og jeg har aldri hatt behov for fuktighetskrem.

Jeg er selv omskåret som barn pga trang forhud. MEN omskjæring er ikke EN ting. Heller ikke for de som gjør det av religiøse/kulturelle grunner. Alt fra en symbolsk fjerning av noen millimeter til radikal fjerning av all forhud er mulig. For min del ble bare så mye som var nødvendig fjernet. Så hele glans er ikke blottlagt i slapp tilstand. Og i erigert er det nok hud der til å kunne "dra den". Men det er ikke slimhinne under den forhuden som er igjen. Så den er alltid tørr uten at den får tilført noe fra precum eller partner, evt glidemiddel.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er bare rett og slett myter og halvsannheter. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det virker som du enten er fagperson eller har fått utført inngrepet selv pga lichenproblemer. Antagelig det siste??. Så jeg skal ikke kommentere beskrivelsene dine angående det. Bare understreke at omskjæring på voksne for lettvints skyld ofte blir radikal i frykt for komplikasjoner ved å ikke ta mer enn absolutt nødvendig. Evt kun gjøre et snitt. Så tipset ditt om å oppsøke en som ikke "tar alt" bare fordi det er lettest, ville jeg fulgt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er omskjært, og har ingen ting av dette du skriver her. Utenom det første. 

Trenger ikke glidemiddel, bruker ikke særlig mye lenger tid på å komme nå enn tidligere, jeg har absolutt ikke mindre nytelse nå enn før da følsomheten er ca lik. 

Dette er og noe man leser fra flere andre kvinner under samme type tråder her inne. Vær så snill, slutt å spre ting som ikke stemmer for de fleste. Det du skriver, er kun gjeldene for ett veldig lite mindretall. 

Mann 40

Anonymkode: dfb2a...04f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

BS

Anonymkode: 5fe26...933

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silesilje skrev (21 minutter siden):

Takk for utfyllende og godt svar! Det stemmer at det er en Lichen-variant. Dette har plaget han i lange tider, og jeg føler meg helt dum som ikke har skjønt det! Vil en slik operasjon påvirke utholdenheten hans? Noen samleier ender nemlig i det de begynner, men dette har gradvis blitt verre med plagene.

Sender deg en pm jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange innlegg som er fri fantasi. Jeg er operert 2 ganger (første gang tok de for lite) Dette er mer enn 30 år siden. Jeg har aldri trengt noe krem for tørrhet, den e er mer følsom enn før. Men har aldri opplevd problemer. 

Fatter ikke de som kommer med uttalelser her som opplagt ikke har peil på dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at det er en del myter her ja. Jeg er fullt omskjært på bakgrunn av fimose. Jeg tok ikke bare litt, men hele hetten. 

Sexen er fantastisk 

Glidemiddel funker fint det, men er ikke nødvendig. 

Hygienen et alltid på topp (aldri noe smegma dannelse når man ikke har forhud). 

Konemor vil aldri tilbake til en som ikke er omskjært. 

Man blir litt tørrere på tuppen, men jeg syntes egentlig det bare ser ut som vanlig tynn hud. 

Opplever på ingen måte mindre nytelse. 

Noen velger å bare ta akkurat nok, men kirurgen min sa at rundt 80% kommer tilbake senere og må fjerne mer. Han anbefalte å bare fjerne dritet når man først var i gang. 

For min del (og konemor) har omskjæringen utelukkende ført til et bedre sexliv. Jeg kjenner ingen som angrer på inngrepet, men nå kjenner jeg bare til medisinske grunner. 

De to første ukene er vond og merkelig, men det går over :)

Lykke til! 

Anonymkode: bd51e...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av eksene min er omskjært. Vi var sammen over flere år, sex omtrent hver dag. Kjenner meg ikke igjen i alt mulig rart som har blitt ramset opp her.

Alt normalt. Ingen ekstragreier. Nydelige peniser. Reine, flotte, struttende. Kom som et uvær begge to. 

Anonymkode: 850e8...fa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha omskjæring av medisinske grunner for 4 år siden. Det gror relativt raskt og det er en rask og grei prosedyre. Jeg kjenner jo at jeg har litt mindre følsomhet i forhold til når jeg hadde forhuden, men ikke i den grad at det er et problem. Penishodet endrer seg fra glatt, blank og følsom til at det blir litt mindre følsomt og det blir jo litt tørt og tykkere skinn/hud i området.

Det kommer nok til å gå helt fint, både jeg og kona savner forhuden men det går helt fint å være omskjært også. 

Anonymkode: c7ef1...84e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silesilje skrev (På 29.10.2024 den 9.06):

Han kan oppleve svakere orgasmer. Vet ikke hvordan hans orgasmer har vært til nå? Men trenger ikke ved god kirurgi.

Anonymkode: 57baa...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Han kan oppleve svakere orgasmer. Vet ikke hvordan hans orgasmer har vært til nå? Men trenger ikke ved god kirurgi.

Anonymkode: 57baa...0a6

Halloooo hvorfor? Jeg opplever det motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg måtte ha omskjæring av medisinske grunner for 4 år siden. Det gror relativt raskt og det er en rask og grei prosedyre. Jeg kjenner jo at jeg har litt mindre følsomhet i forhold til når jeg hadde forhuden, men ikke i den grad at det er et problem. Penishodet endrer seg fra glatt, blank og følsom til at det blir litt mindre følsomt og det blir jo litt tørt og tykkere skinn/hud i området.

Det kommer nok til å gå helt fint, både jeg og kona savner forhuden men det går helt fint å være omskjært også. 

Anonymkode: c7ef1...84e

Har samme erfaring. Noe nedsatt følelse blir det jo. Er ganske nytt så jeg vet ikke hvordan det vil utvikle seg på sikt, men merker helt klart forskjell på penishodet. 

Anonymkode: 9aeac...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...