Gå til innhold

Om knivstikking hendelse på UIO, ved farmasøytisk institutt.

tidon771

Anbefalte innlegg

Hei, lagt merke til at faramsøytisk institutt er under matematisk-naturvitenskapelig faktultet, på UIO.

Merk at jeg går ikke på farmasøytisk instiutt

Det er beskymringsverdig at farmasøytisk instutt ikke er underlagt medisinsk faktultet - med tanke på akseptabel og god oppfølging av studenter, opp mot den kultur som er representativt for framasøyter. En kan ikke forvente at MN-faktultet kan følge opp denne type gruppe mennesker på en forsvarlig måte, når dette er i større grad en kultur knyttet opp mot medisin.

Som dere vet har det vært knivstikkstikking hendelse, en del tid tilbake, angivelig nok på grunn av for dårlig karakter. Vedkommende kunne jo ha fått fritak for faget, gjennom tilpasning. For meg virker det som at MN-faktultet systematisk har valgt å unngå å gi tilstrekkelig informasjon om tilpasning til eksamen, noe som burde ha vært gjort. Personen burde fått informasjon om mulighet til å ta skriftelig eksamen, fremfor muntlig eksamen, før hendelsene som hadde skjedd intraff.

https://www.khrono.no/angrepet-med-kniv-pa-uio-to-ansatte-er-skadet/804236

Jeg vet at det ikke er uvanlig at en kommer med påstander om diagnoser, eller ytringer som er å anse som æreskrenkende, etter muntlig eskamen av sensor. Personlig har jeg fått påstand, en gang (heldigvis ikke flere), om diagnose pga dårlig muntlig performance (pga stresset tilstand, noe taleforstyrrelse tilstand jeg vanligvis ikke har hatt)  Dette skjer heldigvis ikke ofte, men kan skje. Det kan også skje at enkelte opplever tilfeldige folk snakke om dum/intelligent og karakterer, i form av mobbing, for så at enkelt personer utvikler paranoia og karakter-jag pga dette - ofte med frykt i hvordan en blir oppfattet av psykriater, hvis en forteller om dette.

Ønsker derfor åpen diskusjon om hva folk kan ha opplevd under muntlige eksamner på farmasøytisk instiutt, i forelesninger på farmasøytisk instutt og i felles arealer i faramsøytisk instutt.

Endret av tidon771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...