AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Skrevet 28. oktober 2024 Jeg lurer på en ting. Har ikke kontakt med min far men brødrene mine har. De mener de arver far. Men far har skylt penger og ikke kunnet eie. Har bygg seg hus men satt alt på sin nye samboer. Hun eier alt. Hun har sagt til brødrene mine at vi skal arve henne. Hun har ikke barn selv men en bror med barn. Tenk om alt min far har bygd og lagd skal gå til de. Jeg regner ikke med å arve noe men får vondt av brødrene mine som regner med det. Hva tror dere? Hva er jussen her? Aner ikke om de har noe kontrakter eller noe. Anonymkode: 063d1...1cf
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #2 Skrevet 29. oktober 2024 La mannen nå dø først da Anonymkode: e922b...ac8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Skrevet 29. oktober 2024 Hvis hun lever lengst kan hun testamentere arven til hvem hun vil. Anonymkode: 6f4a9...c75 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #4 Skrevet 29. oktober 2024 Om alt står i hennes navn så arver dere ingenting etter loven, men hun kan skrive testamente og fordele farsarven deres slik. Anonymkode: 9403f...6a7 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Skrevet 29. oktober 2024 Om de ikke har skrevet testamenter, så er det samboers bror som vil arve. Dør hun først kan din far da risikere å bli kastet ut av huset han har bygget. Om din far har forsøkt å sikre sine barn arv, og fått samboeren til å testamentere huset til dere, så er det likevel ingen garanti. Om han dør først er det ingenting som hindrer henne i å endre testamentet, og gi vekk huset til hvem hun vil. Eller selge det og bruke opp pengene. Død og arveoppgjør får fram mye usselt i mennesker…. Så, nei - du og dine søsken har i utgangspunktet ingen farsarv, om hun står på eier av alt. Anonymkode: 2b10b...572 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå