AnonymBruker Skrevet 28. oktober #1 Del Skrevet 28. oktober Jeg har to. Dessverre ble det ufrivillig 5 år i mellom dem. Minste er nå 2 år, og jeg rekker å bli 36 år i år….skal det bli en til nå det bli kjapt. Spesielt med tanke på min alder, men også aldersforskjell. Jeg føler egentlig at hverdagen er mye allerede. Tidligere morgener, alle mann ut til 7.15, ettermiddager med fritidsaktiviteter på eldste. Jeg har en kronisk lidelse som gjør at jeg har smerter og er sliten. egentlig er to nok, tror jeg? samtisig kjenner jeg på en stor sorg over å tenke på å være ferdig? Aldri gå gravid igjen…aldri føde. Ikke ha en liten flokk på 3. og vipps så er jeg over min fruktbare alder og valget er tatt for meg💔 andre som har vært veldig i tvil? Hva valgte du? Hvorfor valgte du som du gjorde? Anonymkode: 85814...396 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #2 Del Skrevet 28. oktober Jeg har tre. 10, 8 og 2 år, med samme mann. Det fungerer veldig fint for oss. Men, vi er to friske voksne. Slik du beskriver din helse, da hadde jeg stoppet på to. Anonymkode: cc988...bc4 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #3 Del Skrevet 28. oktober Folk har forskjellig kapasitet. For meg er to passelig. Og det høres ut som du har nok med dine. Har du kapasitet til å ta vare på ungene om du blir enslig? Har dere overskudd til en til som kanskje ikke er frisk eller som kanskje blir tvillinger? Hva tenker mannen din? Anonymkode: 024a0...e37 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #4 Del Skrevet 28. oktober Det er skummelt å skulle tenke på 3 barn og være enslig. Der er jeg veldig i tvil på kapasitet. Men man klarer kanskje om man må. tvillinger og et barn som ikke var frisk hadde nok tippet lasset.. mannen min kunne gjerne tenke seg et barn til, men han er litt vinglete han også. Han er glad for de to vi har, og sier at han hadde ønsket et tredje velkommen om det skulle bli sånn. jeg er redd for å angre, både den ene og andre veien… Anonymkode: 85814...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #5 Del Skrevet 28. oktober Jeg stoppet på 2 med tanke på fremtiden. Boligen vi har, har kun 3 soverom, bilen ble for liten, sikkert enda mer. Boliger med 4 soverom er dyre og ikke så mange her jeg bor heller. Så for meg var det avgjørende faktorer. Er nå glad for at jeg stoppet på de 2 vi har. Nok oppfølging av fritidsaktiviteter og skole. Anonymkode: 6c0d2...30f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to. Dessverre ble det ufrivillig 5 år i mellom dem. Minste er nå 2 år, og jeg rekker å bli 36 år i år….skal det bli en til nå det bli kjapt. Spesielt med tanke på min alder, men også aldersforskjell. Jeg føler egentlig at hverdagen er mye allerede. Tidligere morgener, alle mann ut til 7.15, ettermiddager med fritidsaktiviteter på eldste. Jeg har en kronisk lidelse som gjør at jeg har smerter og er sliten. egentlig er to nok, tror jeg? samtisig kjenner jeg på en stor sorg over å tenke på å være ferdig? Aldri gå gravid igjen…aldri føde. Ikke ha en liten flokk på 3. og vipps så er jeg over min fruktbare alder og valget er tatt for meg💔 andre som har vært veldig i tvil? Hva valgte du? Hvorfor valgte du som du gjorde? Anonymkode: 85814...396 Jeg valgte å få det ekstra barnet, og det angrer jeg veldig på. Ikke fordi jeg ikke elsker barnet, men fordi det ble alt for mye for meg med så mange. Her ble det såpass krevende at jeg nå er alenemor til flokken. Ikke noe å ønske seg..🙄 Livet er beinhardt. Det høres ut som at det er lurt å stoppe på to i deres tilfelle. Skulle ønske jeg hadde gjort det selv jeg også. Anonymkode: 9c35c...71e 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #7 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har to. Dessverre ble det ufrivillig 5 år i mellom dem. Minste er nå 2 år, og jeg rekker å bli 36 år i år….skal det bli en til nå det bli kjapt. Spesielt med tanke på min alder, men også aldersforskjell. Jeg føler egentlig at hverdagen er mye allerede. Tidligere morgener, alle mann ut til 7.15, ettermiddager med fritidsaktiviteter på eldste. Jeg har en kronisk lidelse som gjør at jeg har smerter og er sliten. egentlig er to nok, tror jeg? samtisig kjenner jeg på en stor sorg over å tenke på å være ferdig? Aldri gå gravid igjen…aldri føde. Ikke ha en liten flokk på 3. og vipps så er jeg over min fruktbare alder og valget er tatt for meg💔 andre som har vært veldig i tvil? Hva valgte du? Hvorfor valgte du som du gjorde? Anonymkode: 85814...396 Legg til aktiviteter til 2 til og vurder om dere klarer det. Og da tenk på at ting kan skje samme dag, samtidig og forskjellige dager, eller samme dag og forskjellige tidspunkter. Det blir to her, og vi må ut av døra ca kl 8. Ikke noe spesiell grunn utover at er glad med de 2 jeg har og vil ikke leke med skjebne. Anonymkode: 4d158...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 29. oktober #8 Del Skrevet 29. oktober Hva er det med svangerskap som gjør at du får lyst til å oppleve det på nytt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #9 Del Skrevet 29. oktober Overhodet ikke. Nr 2-4 er kun 15% så slitsomt som nr 1. Ble virkelig overrasket over hvor lett nr 3 og 4 var sammenlignet med nr 1. Man har liksom vært gjennom økten tidligere, så det er mye enklere når man har mental muskelhukommelse av det hele fra før. Anonymkode: 09acf...bf4 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #10 Del Skrevet 29. oktober Vi har tre på 23, 21 og 16. Har gått veldig fint. Kunne godt klart et eller to til. Vi har vært så heldige å få friske, "lettstelte" og ressurssterke barn, og vi har hele tiden vært to foreldre som har jobbet godt sammen, har god helse og god økonomi. Hadde vi hatt et eller flere barn som krever veldig mye oppfølging i forhold til helse, læringsvansker eller krevende diagnoser, kunne det nok bli veldig tungt å ha tre barn. Det ville også kunne blitt tungt om en eller begge av oss foreldre slet med helsen. Jeg tror derfor at det er mange faktorer som spiller inn når man skal vurdere hvor mange barn man skal ha, eller om man skal ha barn i det hele tatt. Anonymkode: 25934...5e7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #11 Del Skrevet 29. oktober Vi var helt utslitte etter nr 1, men nå sitter vi her med 3 stk under 7 år. Jeg synes ikke å få nr 3 veltet lasset på noen måter, det ble som noen skrev over her ca 15% tyngre. Faktisk overraskende hvor lett baby gled inn i familien. Du har på en måte alle rutinene på plass fra før. Jeg er glad jeg ikke hørte på alle som svartmalte mange barn. Det er faktisk veldig fint med en liten flokk på mange måter. Anonymkode: 386b1...f35 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #12 Del Skrevet 29. oktober OM du allerede syns det er mye med de to du har, så tenker jeg det er tullete å tenke på enda en. Når de er så små som dine, så er det jo ikke akkurat snakk om veldig travle hverdager. Og det blir brått veldig annerledes når ungene skal gå på aktiviteter som skal følges opp. Anonymkode: 628a8...c51 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #13 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi var helt utslitte etter nr 1, men nå sitter vi her med 3 stk under 7 år. Jeg synes ikke å få nr 3 veltet lasset på noen måter, det ble som noen skrev over her ca 15% tyngre. Faktisk overraskende hvor lett baby gled inn i familien. Du har på en måte alle rutinene på plass fra før. Jeg er glad jeg ikke hørte på alle som svartmalte mange barn. Det er faktisk veldig fint med en liten flokk på mange måter. Anonymkode: 386b1...f35 Men det er jo ikke når de er små at det tredje barnet velter lasset, men det er ofte når tre barn skal på tre forskjellige aktiviteter samtidig. Når tre barn har kamp, cup og svømmestevne samtidig. Babytiden er jo en walk in the park - hva kommer til travelhet, i forhold til tre aktive barn/ungdom. (Sier absolutt ikke at man ikke skal få tre barn altså, men det er så mange som snakket om at på ha tre småbarn ikke er noe problem, men de sier ofte dette før barna har blitt store, er med på aktiviteter, med dugnader etc). Anonymkode: 628a8...c51 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #14 Del Skrevet 29. oktober Det høres ikke ut som du burde det. Legg det fra deg, er mitt råd ❤️ Anonymkode: 842f4...9ee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #15 Del Skrevet 29. oktober Jeg syntes i prinsippet at 3 barn hørtes perfekt ut men endte på 2. Det var helt andre ting i omgivelsene mine som gjorde livet tungt da jeg var småbarnsmor og jeg maktet ikke å tenke på flere barn. I dag som nærmere 50-åring med to tenåringsbarn kan jeg si med handa på hjertet at jeg ikke føler at jeg mangler et barn. Ting ble som de ble, jeg har dessverre større ting å sørge over enn et fiktivt barn. Anonymkode: 92a67...ab0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #16 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er jo ikke når de er små at det tredje barnet velter lasset, men det er ofte når tre barn skal på tre forskjellige aktiviteter samtidig. Når tre barn har kamp, cup og svømmestevne samtidig. Babytiden er jo en walk in the park - hva kommer til travelhet, i forhold til tre aktive barn/ungdom. (Sier absolutt ikke at man ikke skal få tre barn altså, men det er så mange som snakket om at på ha tre småbarn ikke er noe problem, men de sier ofte dette før barna har blitt store, er med på aktiviteter, med dugnader etc). Anonymkode: 628a8...c51 Eller enda verre når en av dem sliter som tenåring. Anonymkode: 92a67...ab0 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #17 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har to. Dessverre ble det ufrivillig 5 år i mellom dem. Minste er nå 2 år, og jeg rekker å bli 36 år i år….skal det bli en til nå det bli kjapt. Spesielt med tanke på min alder, men også aldersforskjell. Jeg føler egentlig at hverdagen er mye allerede. Tidligere morgener, alle mann ut til 7.15, ettermiddager med fritidsaktiviteter på eldste. Jeg har en kronisk lidelse som gjør at jeg har smerter og er sliten. egentlig er to nok, tror jeg? samtisig kjenner jeg på en stor sorg over å tenke på å være ferdig? Aldri gå gravid igjen…aldri føde. Ikke ha en liten flokk på 3. og vipps så er jeg over min fruktbare alder og valget er tatt for meg💔 andre som har vært veldig i tvil? Hva valgte du? Hvorfor valgte du som du gjorde? Anonymkode: 85814...396 Hvem sier at du må ha tre eller at barna må fødes med liten mellomrom? Slapp av det er ditt liv. Ingen problemmer med barn som har 8-12 år i mellom. Ingen problemmer å føde i alderen 37-39. Anonymkode: c7e4e...306 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #18 Del Skrevet 29. oktober Kjør på. Synes helt ærlig et barn aldri kan slå feil, som 4-barnsmor. Det er alltid en berikelse. Derimot betyr ikke det at det er lett! Vurder først om du har plass. Fra en med erfaring, det er plassen det står på. Kan alle barna ha eget rom? Er det eventuelt greit for dem å dele? Er det nok plass i gangen, stua? Hvis det er i orden, tenk på barnehage og skole. Er de i umiddelbar nærhet? Kan du trille bort dit eller må du kjøre/ta t-bane? Min erfaring er at etter 2 barn MÅ ting være nærme, maks 10-15 min i bil. Du nevner at barna har ettermiddagsaktiviteter. Kan de begynne å gå dit selv, eller må du fortsatt følge dem? Kan du begynne å trene dem til å gå selv? Det hjelper i alle fall meg massivt at barna tar seg dit de skal på egenhånd, men en forutsetning er jo som sagt nærheten. En mulighet er jo å flytte lenger ut fra byen hvis det er der dere bor. F.eks litt ut på landet, hvor dere kan kapre et relativt stort hus for en "billigere" penge. Det går på bekostning av nærheten, da. Jeg tenker at det ikke finnes et fasitsvar på om man vil prøve på en til, men at det blir evig anger om du i dybden av ditt hjerte ønsket enda et barn - og det skjedde ikke. Du vil alltid spørre deg selv hva som kunne ha vært, hvordan livet hadde sett ut osv. Anonymkode: 514aa...f0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #19 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er skummelt å skulle tenke på 3 barn og være enslig. Der er jeg veldig i tvil på kapasitet. Men man klarer kanskje om man må. tvillinger og et barn som ikke var frisk hadde nok tippet lasset.. Anonymkode: 85814...396 Dette er gode argumenter MOT å prøve på tredjemann. For man vet aldri hva man får. Anonymkode: e27f9...a15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #20 Del Skrevet 29. oktober Både ja og nei. I perioder er det mer krevende med tre, men alt i alt var der verdt det for oss. Tredje barnet henger med på lasset. Anonymkode: c114c...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå