AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Skrevet 28. oktober 2024 Jeg tror min mann helt åpenbart er lei av meg. Jeg har ikke lyst på sex lenger, og jeg klager/sier ifra når han oppfører seg ugreit. Han «sutrer» og klager over å være sliten, er nebbete mot barna og generelt litt vanskelig å kommunisere med, og jeg er helt sikker litt skarp fordi jeg synes den måten å kommunisere på er irriterende. Det gjør også at jeg har null tenning. Hvordan finner vi tilbake til hverandre? Anonymkode: 37e6c...693
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Skrevet 28. oktober 2024 Prat med han om det og spør om han er villig til å gå til parterapi og jobbe for å finne sammen igjen. Anonymkode: fb4a5...f80
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Skrevet 28. oktober 2024 Så.. Han er sliten, kona har null forståelse for at han har det slitsomt, kona støtter han ikke, vil ikke være nær han, gi han kjærlighet eller oppmerksomhet. I tillegg ser kona ned på han og mener at han sutrer. Kanskje ikke så veldig rart om han er litt lei og lunta litt kort. Hva tror du selv du kan gjøre for å være støttende og grei med mannen din? Anonymkode: 2aad3...e9e 1 1
Bombasi Skrevet 28. oktober 2024 #4 Skrevet 28. oktober 2024 Sliter han med depresjon eller er på randen av utbrenthet siden han sutrer, er sliten, er nebbete og har trukket seg litt tilbake? Tror dere må begynne å kommunisere på andre måter enn kun når ting er irriterende, negativt, slitsomt osv. Gjør noe gøy sammen. Le litt. Kos dere mer. La hverdagen bli givende istedenfor nedtrykt. Ellers går det alltids an å prate sammen om det som er vanskelig, men pass på å få fullført samtalen med en slags konklusjon, og ikke dra negativiteten med dere videre.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Skrevet 28. oktober 2024 Jeg holdt på slik dere gjør, jeg var veldig deprimert, men skjønte det ikke selv. Skulle ønske noen hadde sett det, det ble selvsagt brudd, og det skjønner jeg jo nesten godt, sånn som jeg oppførte meg. Nå er jeg frisk fra depresjonen, men savner eksen voldsomt😢 Kan det tenkes mannen din også er det, eller rett og slett så utkjørt at han rett og slett ikke klarer oppføre seg bedre? Det er mulig å bli så sliten at man ikke lenger tenker klart. Mitt råd er å be om hjelp fra f.eks psykiatrisk sykepleier til begge for å få nøstet opp, og så parterapi for å hjelpe dere. Skulle ønske jeg/ vi hadde gjort det.. Anonymkode: 0c8ad...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Skrevet 28. oktober 2024 Vi har det helt likt. Anonymkode: 8c07f...e8d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Skrevet 28. oktober 2024 Han plages. Enten av deg eller noe annet, kanskje en kombinasjon idk. Men han vil ikke si det. Lar det skure. Gjør det samme selv med kona mi, vi har nok av barn i heimen. De er det minst krevende heldigvis. Hu bidrar minst i huset og bare klager på at jeg ikke lytter til henne. Skulle gjerne gjort det om hu hadde bidratt mer selv. Er vel bare sånn ekteskap er da. Kort vei til skilsmisse. Vil ingen lytte eller forandre atferd så blir det ingen endring. Hvis han hadde sagt til deg det du skriver her, at DU sutrer, klager, er stygg mot barna, lytter ikke og ikke er noe tennende lenger. Over tid. Så ville du nok blitt slik du også. Vil du bygge en sterk og bra kar i min subjektive mening så vil jeg ha en dame som forsterker det positive jeg gjør. Booste egoet mitt. Ikke bryte det ned ved å fokusere på alt det negative. Vi er simple karer innerst inne de fleste av oss. Skal ikke så mye til for å endre atferden. Anonymkode: eefee...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå