AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Del Skrevet 28. oktober 2024 Hva gjør dere for å fremstå mer feminin og forfengelig? Jeg har ikke akkurat prioritert noe mer enn hud og hårpleie de siste årene, mistet stilen min litt og går ærlig talt mest i turtøy, bruker uniform på jobb. Har veldig behov for å føle meg mer fresh, men vet ikke helt hvor eller hvordan jeg skal begynne. Små grep som kan utgjøre en stor forskjell, uten at det krever enormt med tid eller innhugg i budsjett. Både mtp sminke, klær og sko, tilbehør ol. Har vært hos frisøren og fått klipt og stripet håret, det hjalp en del ☺️ Og det er alltids noen som mener man verken trenger å være forfengelig for å være feminin, eller kle seg sånn eller så, men jeg personlig har behov for noe «mer». Anonymkode: 8a781...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Del Skrevet 28. oktober 2024 Ikke gå med turtøy hvert fall. Anonymkode: 49f2a...3f2 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Del Skrevet 28. oktober 2024 Bytt ut turtøy med klær som er feminine og du trives i. Anonymkode: e0d3c...7f2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny princess Skrevet 29. oktober 2024 #4 Del Skrevet 29. oktober 2024 Bruke parfyme (men ikke for mye). Synes også lipgloss utgjør stor forskjell. Kan være klar eller i en spesiell farge, men når leppene er mer "glossy" løfter det looken ganske mye. Føler det gir mye inntrykk med lite innsats, fordi leppene ser myke og "stelt"/sunne ut. Hvis du må ha håret oppsatt eller i strikk, prøv å bruke noe for å temme alle babyhår og gjøre håret glatt og smooth. Gjør enorm forskjell hvis det ser "med vilje" ut enn hvis babyhår stikker ut. Ta olje eller leave in-krem i spissene med én gang du kommer ut av dusjen og håret er vått, dette gjør at håret lufttørker mye penere og glattere enn uten. Bruk fuktighetskrem på hender og negler. Hvis du ikke bruker neglelakk, prøv klar beskyttelseslakk. Gir neglene glans og ser sunnere og velstelte ut uten at du behøver å tenke på når lakken preller av over tid. Det beskytter også neglene fra å flise seg og knekke. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Del Skrevet 29. oktober 2024 Hvis du bruker turklær fordi du feks skal gå tur med hunden eller liknende, synes jeg det hjelper å iallfall ha klær i farger man kler ganske bra og gjerne noen som sitter ganske fint på (selvom det praktiske er viktigst). Personlig har jeg begynt å bruke øredobber hver dag i høst, synes det hjelper på å føle meg litt pyntet Anonymkode: c6a2c...3c9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Del Skrevet 29. oktober 2024 Turklær har jeg i alle slags farger og varianter, og en stor del av garderoben fordi jeg har en veldig aktiv livsstil med mange hunder og aktive barn. På jobb kan jeg ikke bruke smykker, parfyme, neglelakk ol. pga hygiene, men kan nok bli bedre på å bruke dette på fritiden, det var et godt tips, takk. Ønsker gjerne tips til konkrete produkter, lett og anvendelig sminke f.eks som krever lite tid og ferdigheter. Bare for å jevne ut litt og få noe farge og glød i fjeset. Anonymkode: 8a781...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #7 Del Skrevet 30. oktober 2024 Maskara, Idun all in one liker jeg. Brynskygge. Jeg har en pallet fra the make up store. Passer på å ikke gjøre de for mørke. Legger skyggen kjapt med sånn diagonal skjev, flat sminke børste. Litt farge på leppene. Almost lipstic i fargen black honey, den kler de aller fleste. Synes det er vanskelig å anbefale hud sminke til andre da hudtype har mye å si. Jeg bruker ikke mye sminke selv, for gjevnere hudtone har jeg fokusert på hudpleie tilpasset min hud. Øredobber, armebånd, ringer. Er enkelt og kjapt. Jeg bruker en del sport/tur tøy selv. Kun til trening og tur vel og merke. Men jeg føler meg veldig feminin i det sporty tøyet mitt. Jeg bruker veldig feminine snitt og sportstøy som fremhever figur utenom til snowboard. Anonymkode: baa49...f7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #8 Del Skrevet 31. oktober 2024 Bruk en primer i ansiktet for å jevne ut huden, litt mascara og pass på at lepper ikke blir så tørre at de sprekker opp. Ta hårkur nå og da. Fil neglene. Ta på deg klær du føler deg fresh i. Anonymkode: 8b896...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #9 Del Skrevet 31. oktober 2024 Kjøp deg ett komplett antrekk som du synes er fint. Så kan du eventuelt øke til 2-3 etter hvert, men om du har ett komplett antrekk som er stilig, så kan du bruke det mye. Folk husker ikke hva du har på, så lenge du ikke alltid går i regnbuegenser, for å sette det på spissen. Med komplett antrekk mener jeg også sko, jakke, skjerf osv. Anonymkode: f4593...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #10 Del Skrevet 31. oktober 2024 Sitat Fremstå mer feminin og «forfengelig»? Det har veldig mye å gjøre med holdning og væremåte. Jeg forsto dette alt for sent. Vi ble drillet på ungdomsskolen og videregående til å oppføre oss med en ganske maskulin attitude. Det er i seg selv ikke et problem, men det var INGEN snakk når jeg gikk på ungdomsskolen på midten av 2000-tallet om hvordan vi kan dyrke vår feminine side og integrere de gode maskuline trekkene med de feminine. Det fikk meg til å slite enormt med dating etter videregående, og alle menn jeg omgikk med behandlet meg som søppel (det var sånn det opplevdes selv om de kanskje ikke mente det). Jeg fikk mot til å gå i mitt feminine element etter at jeg leste bøkene til Marjorie Shaevitz og Alison Armstrong. Det fikk meg til å tørre, tørre å senke guarden og vise en mer leken, omsorgsfull og sårbar side til menn. Det er helt sykt hvor stor effekt det har hatt. Man blir behandlet helt annerledes av menn, og ikke èn eneste gang har jeg opplevd at en fyr har prøvd å misbruke min sårbarhet. Det er som om de ikke tørr når du er såpass genuin om det. Menn har nok med å forholde seg til andre maskuline menn, og de ønsker ikke den type energi fra oss. Alt dette forutsetter samtidig at man setter grenser der det er berettiget, og at man ikke søker bekreftelse fra menn som åpenbart ikke er gode menn. Det siste der har faktisk blitt mye enklere òg, fordi det oser gjennom hvis en fyr egentlig er trash når du imøtekommer han på en feminin måte. Jeg har aldri hatt flere interessenter enn det jeg har i dag, og jeg ser ikke bedre ut i år 28 enn det jeg gjorde i år 21. Kjempegøy nå! Masse lykke til! Anonymkode: 686f3...231 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #11 Del Skrevet 31. oktober 2024 For meg er det viktig å alltid ha velstelte hender og føtter, med neglelakk. Og å fjerne kroppshår. De dagene jeg ikke ønsker full sminke gjør det mye bare å fikse bryn og maskara. Samt hudpleie morgen og kveld. Har ellers en god del bomullskjoler for hjemmebruk, de er behagelige, og pene Anonymkode: 47112...48a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 31. oktober 2024 #12 Del Skrevet 31. oktober 2024 Farge på leppene og negler pluss øredobber gjør kjempemye! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #13 Del Skrevet 31. oktober 2024 For meg (som mann) så er feminin noe som sitter i hodet og ikke neglene eller buksa. Det har å gjøre med hvordan man beveger seg, hvordan man sitter, hvordan man prater og hvilke valg man tar. Ikke bruk snus, ikke sitt som en kar, utstrål selvtillit uten å måtte snakke høyt eller egge. Anonymkode: b3d38...ddf 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #14 Del Skrevet 31. oktober 2024 Kler meg ikke så feminint. Men har nå begynt å få manikyr. Fikse neglene og få farge på☺️ Anonymkode: 66cd0...29e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #15 Del Skrevet 31. oktober 2024 Mulig det er litt innhugg i budsjett, men å fikse bryn og ta vippeløft med farge gjør at man fort ser litt "forfengelig" ut som du kaller det Da snakker jeg ikke om å få helt "blogger-bryn" eller svære falske vippe-extensions (selv om det selvsagt vil gjøre at du oppnår å se ultra-jålete ut, hvis det er målet). Bare få noen FLINKE til å rydde litt opp i øyenbryna og farge dem, samt farge og bøye vippene. Det gjør veldig mye. Vær flink med hudpleie, en glødende hud som ikke har tørre flassende partier etc gjør at man ser mer velstelt ut. Bruk gjerne en bb-cream som gir litt jevnere tone og glød. Og litt solpudder kanskje? Med vipper og bryn fikset så har du en sminkerutine på 5 minutter som gjør at du ser fresh ut. Ha håret løst og ha litt lengde på det. Skjønner turklær er det beste på tur med bikkja, men prøv og invester i og bruk for eksempel en litt mer feminin ullkåpe som går inn i midjen eller har knyting i midjen når du gjør andre ting. Anonymkode: 7254e...689 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #16 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det har veldig mye å gjøre med holdning og væremåte. Anonymkode: 686f3...231 Veldig mye? Det har alt med holdning og væremåte å gjøre. Utseende er bare et lite pluss. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det fikk meg til å tørre, tørre å senke guarden og vise en mer leken, omsorgsfull og sårbar side til menn. Det er helt sykt hvor stor effekt det har hatt. Man blir behandlet helt annerledes av menn, og ikke èn eneste gang har jeg opplevd at en fyr har prøvd å misbruke min sårbarhet. Det er som om de ikke tørr når du er såpass genuin om det. Anonymkode: 686f3...231 Jeg har vært det hele livet. Iflg en er jeg visst ei som får menn til å ønske å passe på lille meg fordi jeg viser nettopp den siden. Selv om jeg ikke er verdens vakreste så får jeg hjelp om jeg trenger det. Noen ganger kan dette derimot føre til at andre kvinner som er litt mer maskuline i væremåte og holdning blir «annerledes» mot en, men som regel så opplever jeg at andre kvinner er på samme måte som mennene over. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): For meg (som mann) så er feminin noe som sitter i hodet og ikke neglene eller buksa. Det har å gjøre med hvordan man beveger seg, hvordan man sitter, hvordan man prater og hvilke valg man tar. Ikke bruk snus, ikke sitt som en kar, utstrål selvtillit uten å måtte snakke høyt eller egge. Anonymkode: b3d38...ddf Ja nettopp. Anonymkode: 7618b...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #17 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For meg (som mann) så er feminin noe som sitter i hodet og ikke neglene eller buksa. Det har å gjøre med hvordan man beveger seg, hvordan man sitter, hvordan man prater og hvilke valg man tar. Ikke bruk snus, ikke sitt som en kar, utstrål selvtillit uten å måtte snakke høyt eller egge. Anonymkode: b3d38...ddf Dette er helt rett, men som kvinne hjelper det på min egen femininitets følse å ha små ting fikset som hår, negler, smykker ovs. Anonymkode: baa49...f7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 1. november 2024 #18 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg sminker meg hver dag,uavhengig om jeg skal ut eller ei. Veldig opptatt av hudpleie,sminke,negler,parfyme,~ja,personlig pleie generelt. Liker å føle meg vel/ 'fresh'/"ordentlig". [Sliter endel med angst,og da spesielt sosialangst. Og jeg føler meg så mye bedre når jeg føler at jeg SER velstelt ut og!] Bruker mye kjoler,skjørt,silkebluser,smykker,parfyme,hæler,kåpe fremfor 'jakke'. Jeg får stadig høre at jeg er 'så forfengelig' ,, i mine øyne, er dette å være velstelt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #19 Del Skrevet 1. november 2024 flusa skrev (3 timer siden): Jeg sminker meg hver dag,uavhengig om jeg skal ut eller ei. Veldig opptatt av hudpleie,sminke,negler,parfyme,~ja,personlig pleie generelt. Liker å føle meg vel/ 'fresh'/"ordentlig". [Sliter endel med angst,og da spesielt sosialangst. Og jeg føler meg så mye bedre når jeg føler at jeg SER velstelt ut og!] Bruker mye kjoler,skjørt,silkebluser,smykker,parfyme,hæler,kåpe fremfor 'jakke'. Jeg får stadig høre at jeg er 'så forfengelig' ,, i mine øyne, er dette å være velstelt. Om du føler deg vel som et juletre så er det jo for deg alene. Juletre er fint. Anonymkode: 7618b...3ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #20 Del Skrevet 1. november 2024 Har langt hår, flink med hudpleie og bruker sminke. Anonymkode: 1da55...75a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå