Gå til innhold

Hund går plutselig litt rart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min begynte plutselig for to dager siden å gå litt rart. Hun vagger på en måte/går med veldig brede bakben. Har noen vært borti det før? Samboer jogget en litt lengre tur med hunden samme dag som det begynte. Kan det hende hun bare er støl? Merker det spesielt når vi går tur.

er en husky som er godt vant med mye variert aktivitet, men oppdretteren er absolutt ikke den beste så vet ikke om det kan være noe arvelig heller?

Anonymkode: 67ea5...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt med hunden til vetrinæren eller en fysioterapeut for hunder om det finnes der du bor. Håper det går bra med hunden❤️ Hvor gammel er den? Kanskje den bare har fått seg en strekk eller noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en muskel/strekkskade en plass, men kan også være bein fra rygg eller hofte. Slitasje. Det er to dager siden så dere burde oppsøke veterinær, særlig om hunden er gammel.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være støl ja. Kan den ha løpt på seg en skade? Vondt i ryggen? Har den ellers normal oppførsel, appetitt og dovaner? 

Anonymkode: c9248...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 4 år gammel! Vi har årskontroll om en uke så tenkte å ta det opp der og, men måtte bare høre om det burde tas tidligere og.. hun har en tendens til å få skikkelig overtenning på løpetur, så blir ikke helt sjokkert om noe sånt har skjedd.. blir mer sjokkert over at det ikke har skjedd før sånn hun holder på.

Hun er ellers helt normal, er bare den snodige gangen jeg reagerer på. Var verst rett etter løpeturen i forigår, da gikk hun super bredbent med alle beina, men nå er det bare bakbena. Jeg måtte se henne gå en stund før jeg skjønte at noe var annerledes i dag

Anonymkode: 67ea5...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være så mye. Er gangen det eneste dere merker ?  Livmorbetennelse er også en mulighet.
Har dere sjekket potene hennes, at hun ikke har stukket eller skjært seg på noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har gått på ett glasskår og skjært seg under poten(e)? Har du sett under dem? Kan også hende glasskårene kan sitte mellom tredepotene også? Og godt gjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette får vet finne ut av. Har hun scannet /røgntet hoftene?

Anonymkode: 5b574...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...