AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Skrevet 28. oktober 2024 Sjekket tilfeldig blodprøvesvarene og ser dette Var hos legen i dag, men ham nevnte ingenting om allergi. Kun andre ting som ikke var helt bra Anonymkode: f5784...f70
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Skrevet 28. oktober 2024 De blodprøvene er ingen fasit, og "lyver" ofte. De må ses i sammenheng med symptomer. Veldig vanlig misforståelse at utslag betyr allergi, noe det ikke gjør. Anonymkode: 4a05a...469
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Sjekket tilfeldig blodprøvesvarene og ser dette Var hos legen i dag, men ham nevnte ingenting om allergi. Kun andre ting som ikke var helt bra Anonymkode: f5784...f70 For ikke mange dagene siden, men jeg finner den ikke igjen, var det et nyhetsoppslag om et barn foreldrene og legen trodde var allergisk mot en rekke matvarer. Det viste seg da at barnet ikke var allergisk mot alle disse matgruppene, men hadde antistoffer mot matvarene (mener jeg det var). Altså leger tolker svar på allergiprøver feil, og barn og voksne unngår matvarer de tror de er allergisk mot. Jeg vil anta dette er tilfellet også her. Anonymkode: 3d606...d31
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #4 Skrevet 29. oktober 2024 Alt over 0,35 se på som positivt utslag. Så er barnet dårlig sier testen at det sannsynlig er melk som skylder dette. Uansett er det best å spørre legen som står for denne blodprøven. Men jeg hadde 0,7 i utslag på en annen matvare og min fastlege sa at jeg måtte kutte ut dette. At selv om jeg ikke ble direkte dårlig av denne maten ville regelmessig inntak gi nedsatt immunforsvar. Kuttet det ut og plager jeg ikke anta at kunne komme av dette forsvant. Så noen ganger må man bare prøve. Anonymkode: 2dc6a...0b7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alt over 0,35 se på som positivt utslag. Så er barnet dårlig sier testen at det sannsynlig er melk som skylder dette. Uansett er det best å spørre legen som står for denne blodprøven. Men jeg hadde 0,7 i utslag på en annen matvare og min fastlege sa at jeg måtte kutte ut dette. At selv om jeg ikke ble direkte dårlig av denne maten ville regelmessig inntak gi nedsatt immunforsvar. Kuttet det ut og plager jeg ikke anta at kunne komme av dette forsvant. Så noen ganger må man bare prøve. Anonymkode: 2dc6a...0b7 Nei, det er akkurat dette testen IKKE sier. Her er et blogginnlegg om det. https://www.oslo-universitetssykehus.no/om-oss/ekspertsykehuset/allergitest-for-sikkerhets-skyld/ Anonymkode: 4a05a...469
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg har også lett utslag på kumelkprotein, og ble kvalm av kumelk i barndommen, så jeg reagerte tydelig på det. Det som er så bra med kumelkproteinallergi, er at man "vokser det av seg" ved at man utvikler toleranse. 90% har utviklet toleranse innen 3 års alder. For min del var jeg nok en av de 10% det tok lengre tid med, så jeg var vel nærmere 10-12 år. Anonymkode: 86592...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå