Gå til innhold

Tips til "salgstriks" av leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Vi skal selge leiligheten og lurer på hva vi kan gjøre for å få det til å se fint ut her. Har fjernet alle familiebilder, tenkte å kjøpe en blomsterbukett, litt fine kubbelys... hmm Hva annet kan vi finne på? Det er selvfølgelig rent og pent her da. Men hva annet kan vi gjøre?

Fotografen som skal ta bilder til prospektet kommer i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjerne alle personlige gjenstander er iallefall lurt.

Skrevet

Har hørt at litt "nybakt bolle-lukt" i leiligheten skaper psykologisk trivselsstemning hos potensielle kjøpere...

Ellers så er det å fjerne personlige gjenstander, og "unødige" ting. Skap trivsel med blomster, og ikke få det til å se for sterilt ut. (ikke mal alt hvitt og ha bare hvite møbler etc, det trikset blir nok gjennomskuet) Sørg for at vinduer er vasket og skapene er ryddet, det er alltid noen som sniker i skapene. (ta også vekk unødvendige skap, slik at skapplassen ser større ut - men ikke tøm skapene, få det til å se litt "butikk" ut)

Skrevet

(ta også vekk unødvendige skap, slik at skapplassen ser større ut - men ikke tøm skapene, få det til å se litt "butikk" ut)

Ikke unødvendige skap, men unødvendige klær i skapene.. gikk litt fort i svingene her!

Skrevet

I tilegg kan det kanskje være en ide å rydde vekk litt nips og naps, hvis du har mye "pynteting" utover, samt rydde unna noen av møblene. Hvis leiligheten er tett møblert kan den virke mindre, skap litt golvplass! Ta bort tunge gardiner (hvis du har) og slipp inn mer lys! Er det på kvelden ville jeg tent lys og dempet vinduene med "halvåpne" persienner dersom det er mye innsyn/trafikk. Man skal jo ikke lure noen heller, men gjøre leiligheten så koselig som mulig. Personlig elsker jeg friske blomster og synes det er vikteg for trivselen i leiligheten.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

- Rydd vekk stæsj, nips og ting som er for personlige. Personlig synes jeg ikke at familiebilder er tabu, spesielt hvis de er litt kule, men ikke mange.

- Rydd i skapene, ikke minst under vasken, for der kikker vi garantert. Ikke la skapene se overfylte ut, for da skapes inntrykket av at leiligheten egentlig er litt for trang og liten.

- Slipp inn mest mulig lys.

- Sørg for at det ikke er overmøblert, men ikke ta det så langt at du f.eks fjerner kjøleskapet fordi det står litt i veien hvis det er eneste mulige stedet å ha det. Det ser vi fort, og da er det bare irriterende.

- Ikke tenn røkelse, duftlys eller lignende, for da lurer jeg bare på hvilken mystisk lukt det er du prøver å kamuflere.

- Et bukett friske blomster pynter opp. Heller en stor enn små buketter i hvert rom.

- Sørg for at megleren har nøkler til sikringskap og evt boder

Gjest Revenka
Skrevet

Takk for mange flotte tips. Jeg hadde ikke tenkt på å rydde i skapene, kanskje jeg bør gjøre det da :) Mye fornuftig her. Gruer meg litt til visning, men skal bli godt å få det overstått.

Skrevet

- Flere buketter med friske blomster.

- Ta bort nips.

- La lyset komme godt inn, og skru på alle lys når fotografen kommer.

- Ha farger som går igjen i lys, puter, håndklær etc.

- Frukt på kjøkkenet (husk farger som matcher resten!)

- Re sengen pent opp, legg et pledd over fotenden (hvis du har).

- Bøker i bokhylla skal stå, ingen skal ligge oppå de andre bøkene.

- Ikke la håndklær henge på knagger, men brett dem pent.

Ta en titt på bildene i galleriet her, kanskje du får noen gode tips? Mamma hadde interiørkonsulent når hun skulle selge leiligheten, men det hjalp ikke særlig, siden hun ikke fikk solgt før hun flyttet ut (og leiligheten måtte stå tom).

Tror ikke du trenger å rydde i skapene.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
- Ha farger som går igjen i lys, puter, håndklær etc.

- Frukt på kjøkkenet (husk farger som matcher resten!)

Jeg er ikke helt enig med deg her. Til en viss grad er dette ok, men leiligheter som er så totalt overstylet som en del av disse nye visningsleilighetene, er too much. Boligstyling er ok så lenge en ikke lar det ta overhånd.

Skrevet (endret)

Det viktigste er at det er ryddig og rent.

Gjem bort personlige ting/bilder.

Ha få ting framme.

Fjern ev. noen møbler for å skape illusjon av luft og plass. (Det kan du faktisk gjøre bare ved å flytte på ting fram og tilbake før megler tar bilde. Den endelige flyttingen kan du ta før visning).

Når du har visning så er det viktig at det ser ok ut i skuffer og skap. Utrolig hva folk som er på visning kikker på.

Ikke glem uteområdet dersom du har.

Vær obs på at noen kan ringe og be om visning utenom fastsatt tid.

Endret av Persille
Skrevet

Sørg for at det er ryddig og pent utenfor. Bor du et sted med felles oppgang, pass på at naboer ikke har masse rot utenfor døra, og sett en plante utenfor døra di/ i vinduet.

Bor du i enebolig/rekkehus så pass på at oppkjørselen er pent måkt og ryddig, at leker og sykler er ryddig satt på plass, etc.

Skrevet

FOR "stylet" blir bare dumt, jeg så ne annonse for ikke lenge siden som et riktig dårlig eksempel.

Der var mange bilder, og det er jo bra, men er det nødvendnig med et nærbilde av de stilige salt-og pepperbøssene (som jo ikke akkurat følger med) et nærbilde av de tre urteplantene på benken, og et nærbilde til av enda en detalj på kjøkkenbenken, pluss et bilde av kjøkkenbenken med alle disse tingene på? Hvor det var plass til kjøleskap på kjøkkenet viste bildene ikke, men jeg antar der måtte være det....

Det så kunstig ut en jeg så på i helga også, hvor det på bildene var tent t-lys alle mulige plasser, inkludert på badekarkanten. Joda, det kan være koselig det altså, men når det ser for kunstig ut, så skaper det ikke den koslige atmosfæren, men man føler det mer "falskt" og lurer på hva de forsøker å dekke over.

Ikke prøv for hardt! Å fjerne det personlige, rydde generet (jeg har vært på visning med brødsmuler på kjøkkenet, brukt askebeger på stua (og aske på bordet også...) og klesvask i vaskemaskien (eieren var bortreist for helga, så dette hadde altså lagt der i et par dager...) Slik skal det selvsagt ikke være, men for langt den andre veine blir også litt feil.

Forøvrig synes jeg ikke det er å "snike" i skapene at man titter der da! De som er på visning vurderer å kjøpe dette hjemmet, det er en stor investering, og man har "undersøkelsesplikt". SELVSAGT skal man titte i skapet under vasken, man ser etter f.eks fukt. SELVSAGT studerer man skapløsningen ellers på kjøkkenet, man lurer jo på å kjøpe det. Kjøper du et kjøkken uten å vurdere hvordan skapene er inni? en som erpå visning og ikke titter i skapene har enten ikke seriøst tenkt å kjøpe dette, eller er for naiv. Man SNIKER ikke i skapene, man ser og undersøker, fordi man er på visning!

Skrevet

Jeg leste et sted at det IKKE anbefales nystekte boller- lukt, fordi det ofte kan være et tegn på mugglukt som man forsøker å gjemme

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Vi har akkurat solgt vår leilighet og du har mer eller mindre fått de rådene stylisten gå oss.

Et ekstra tips er å pusse vinduer, puss evt rustfritt stål og rydd uteområdet.

Tenn sterarinlys , sett blomster eller sterarinlys på badet.

Nybakteboller vil jeg ikke annbefale

Skrevet

Kanskje en bolle med sitroner plassert på kjøkkenbenken?

Lyser opp og lukter nydelig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...