AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg og denne kollega har aldri hatt problemer, men jeg vet at hun er sykemeldt på grunn av jobben. Hun er en dyktig dame, men systemet og mange hos oss funker ikke. Jeg tror hun opplever veldig mye press of stress. Vi har et veldig dårlig arbeidsmiljø nå. Jeg vil sende en melding hvor jeg ikke spør hvordan det går, men hvor jeg viser at jeg tenker på henne og håper at hun har det bra🥰. Henne og jeg har hatt mange gode samtaler på jobb ettersom vi jobber mye likt. men jeg som er usikker på alt i livet, er usikker på dette også. Tenk om hun ikke setter pris på det? Tenk om hun ikke vil høre noe med den jobben. Hun har vært borte i 1 mnd og skal være borte i hvert fall 1 mnd til slik vi ble opplyst om. bør/bør ikke? Anonymkode: 360eb...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg synes det kommer an på om du har kommunisert med henne på privaten før. Om du for eksempel har henne på Facebook eller Snapchat, så kan du sende henne en melding der. Om du har sendt henne SMS før, med litt privat karakter, så kan du sende henne SMS. Hvis du hittil bare har hatt jobbmessig kontakt med henne, så tror jeg kanskje du skal la være. Hvis hun er sykmeldt på grunn av miljøet på jobben så kan det bli stressende for henne med kontakt fra kolleger, selv om du ikke var en del av problemet, så vil du jo minne henne om jobb. Anonymkode: 81fd5...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Del Skrevet 28. oktober 2024 Send i vei. Det blir aldri galt å bry seg. Anonymkode: 19ece...1b2 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg har gjennom jobb snakket med svært mange som har vært borte fra arbeidsplassen i kortere eller lengre perioder på grunn av sykdom. Aldri har det skjedd at noen har trukket fram en melding fra en kollega som noe negativt mens de var syke. Tvertimot, så har flere nevnt dette som positivt. Det som derimot ofte har skjedd, er at mennesker har kommet med såre utsagn rundt at ingen kolleger tok kontakt. Ei heller har noen trukket fram en omtenksom melding fra en kollega som negativt med tanke på arbeidsmiljø. Tvert imot! Det er heller ingen som har reflektert over ordlyden eller sagt at noen skrev noe feil. Med det, mener jeg å si at du ikke må være for kritisk til om du skriver noe feil, at du ikke tar kontakt. Anonymkode: 4076b...597 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 28. oktober 2024 #5 Del Skrevet 28. oktober 2024 Så lenge du ikke er en del av grunnen til at hun er sykemeldt, synes jeg du kan sende en kort, hyggelig melding der du gir uttrykk for at du bryr deg og ønsker henne god bedring. Jeg har aldri hørt at noen jeg kjenner har tatt det ille opp å få sympatierklæringer fra kolleger de har et godt forhold til når de har vært sykemeldte, men jeg har flere ganger hørt fra sykemeldte at de har blitt lei seg fordi ingen av kollegene har giddet å bry seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg synes det kommer an på om du har kommunisert med henne på privaten før. Om du for eksempel har henne på Facebook eller Snapchat, så kan du sende henne en melding der. Om du har sendt henne SMS før, med litt privat karakter, så kan du sende henne SMS. Hvis du hittil bare har hatt jobbmessig kontakt med henne, så tror jeg kanskje du skal la være. Hvis hun er sykmeldt på grunn av miljøet på jobben så kan det bli stressende for henne med kontakt fra kolleger, selv om du ikke var en del av problemet, så vil du jo minne henne om jobb. Anonymkode: 81fd5...4e3 Jeg har henne overalt på sosiale medier. Vi snapper i blant når det er noe gøy å snappe om, noe som vi gjerne har snakket om. Hun sendte meg melding når jeg var borte fra jobb grunnet brudd. Vi sender meldinger til hverandre inni mellom og vi har gode samtaler på jobb. Jeg vet at jeg ikke er en del av problemet. Jeg er en veldig stille og uproblematisk ansatt på jobben vår. Den kollega som gjør sin jobb og observerer fra sidelinjen etter å ha vurdert jobben/menneskene. Sånn er jeg bare akkurat nå🥹 ts Anonymkode: 360eb...363 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har henne overalt på sosiale medier. Vi snapper i blant når det er noe gøy å snappe om, noe som vi gjerne har snakket om. Hun sendte meg melding når jeg var borte fra jobb grunnet brudd. Vi sender meldinger til hverandre inni mellom og vi har gode samtaler på jobb. Jeg vet at jeg ikke er en del av problemet. Jeg er en veldig stille og uproblematisk ansatt på jobben vår. Den kollega som gjør sin jobb og observerer fra sidelinjen etter å ha vurdert jobben/menneskene. Sånn er jeg bare akkurat nå🥹 ts Anonymkode: 360eb...363 Da skal du selvfølgelig sende en melding 🙂 Det kommer til å bli tatt godt i mot at du bryr deg. Anonymkode: d7075...adb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. oktober 2024 #8 Del Skrevet 29. oktober 2024 Lest hele tråden, og dere er jo relativt nære, så bare send en melding, det blir helt sikkert satt pris på 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. oktober 2024 #9 Del Skrevet 29. oktober 2024 Som en av de som syntes var sårt at ingen kolleger brydde seg da jeg var langvarig sykemeldt - send den meldingen. Så lenge du ikke spør og graver om årsak og dere har et greit forhold ellers, vil de aller fleste bare sette pris på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #10 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har henne overalt på sosiale medier. Vi snapper i blant når det er noe gøy å snappe om, noe som vi gjerne har snakket om. Hun sendte meg melding når jeg var borte fra jobb grunnet brudd. Vi sender meldinger til hverandre inni mellom og vi har gode samtaler på jobb. Jeg vet at jeg ikke er en del av problemet. Jeg er en veldig stille og uproblematisk ansatt på jobben vår. Den kollega som gjør sin jobb og observerer fra sidelinjen etter å ha vurdert jobben/menneskene. Sånn er jeg bare akkurat nå🥹 ts Anonymkode: 360eb...363 Da synes jeg absolutt du skal melde henne! Fint og omtenksomt av deg! 💜 Anonymkode: 81fd5...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #11 Del Skrevet 29. oktober 2024 Som sykmeldt vil jeg ikke ha noe kontakt med jobben. Anonymkode: f9a3e...1ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 29. oktober 2024 #12 Del Skrevet 29. oktober 2024 Bare koselig å vite at noen bryr seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Del Skrevet 29. oktober 2024 Bare koselig. Har både fått slike meldinger selv og sendt dem til andre, og bare fått positiv respons på det. Men hold det nøytralt, du skal selvfølgelig ikke spørre og grave. «Tenker på deg og håper du har det bra etter forholdene. Ta vare på deg selv!» eventuelt «Si fra hvis du vil slå av en prat» dersom dere var sånne typer kolleger 🙂 Anonymkode: b69bc...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #14 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Som sykmeldt vil jeg ikke ha noe kontakt med jobben. Anonymkode: f9a3e...1ab Helt enig. Da jeg var langvarig sykmeldt var det få som tok kontakt og det satt jeg ikke pris på. I denne perioden orket jeg ikke at noen minnet meg om jobb selv om vi ellers var gode kollegaer - jeg trengte å ha mentalt fred og ro. Bare å tenke på jobb gjorde meg sykere og kjempestresset. Anonymkode: 04bd0...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå