AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:43 #1 Del Skrevet mandag kl 18:43 Ungdommen min mistet praksisplassen sin. Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen at hn snakket for lite i matpausen. De hn jobbet sammen med hadde gitt en advarsel etter tre uker om at hn måtte delta mer i samtalen. Så gikk det tre uker til uten bedring i følge arbeidsplassen. Og da var det rett ut. Ungdommen min fortalte meg at de to voksne (35 år begge to) brukte ca 50 prosent av tiden på å snakke om partnerne sine og barna sine. De to voksne hadde også jobbet sammen i 12 år. Og min ungdom syns det var vanskelig å snakke på kommando. Faglig var det ikke noe å si på. Oppmøtet var 100 prosent. Hn satt ikke mobilen. Jeg syns dette var merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:47 #2 Del Skrevet mandag kl 18:47 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen Arbeidsgiver ga ut informasjon om en ansatt, til en tredjeperson? Det høres ulovlig ut. Anonymkode: 4d580...b10 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:48 #3 Del Skrevet mandag kl 18:48 Huff, så leit. Er det sykepleie? For det er vel argumentet at man må klare å være sosiale mtp pasienter og god kommunikasjon. Men jeg synes at man må ha takhøyde for at folk er forskjellige, og at den perfekte sykepleier(eller hva enn utdannelse han er på) ikke finnes og kommer aldri til å finnes. Jeg er selv sykepleier, og er også en person som ikke snakker så mye i matpausen. Fordi rommet er stappfullt i folk og om jeg snakker med nabomannen, vil ikke jeg at de resterende 15 personene skal sitte og lytte på hva vi snakker om. Det er jeg forferdelig ukomfortabel med, men jeg er da god i jobben min uansett. Jeg synes gutten din skal klage(hva sier rettleier?). Og uansett får han en sjanse til, forhåpentligvis er han ikke like uheldig🤞🏼 Anonymkode: 12f8e...0cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:50 #4 Del Skrevet mandag kl 18:50 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ungdommen min mistet praksisplassen sin. Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen at hn snakket for lite i matpausen. De hn jobbet sammen med hadde gitt en advarsel etter tre uker om at hn måtte delta mer i samtalen. Så gikk det tre uker til uten bedring i følge arbeidsplassen. Og da var det rett ut. Ungdommen min fortalte meg at de to voksne (35 år begge to) brukte ca 50 prosent av tiden på å snakke om partnerne sine og barna sine. De to voksne hadde også jobbet sammen i 12 år. Og min ungdom syns det var vanskelig å snakke på kommando. Faglig var det ikke noe å si på. Oppmøtet var 100 prosent. Hn satt ikke mobilen. Jeg syns dette var merkelig. Anonymkode: Hvorfor snakket han ikke mer da? Det må jo ha vært noe annet og. De han er hos skal fungere som bedrift selv om de har tatt på seg å være praksisplass, og mange unge er ikke helt klar for hvor hardt arbeidslivet kan være. Gutten burde varslet skolen og dere da han fikk en advarsel. Antagelig er det noe mer enn det han sier.. Kontakt skolen, kanskje har de mulighet til å finne en ny plass. Anonymkode: 5a949...5f9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet mandag kl 18:53 #5 Del Skrevet mandag kl 18:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Arbeidsgiver ga ut informasjon om en ansatt, til en tredjeperson? Det høres ulovlig ut. Anonymkode: 4d580...b10 Er man ansatt når man har praksisplass? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:55 #6 Del Skrevet mandag kl 18:55 De sa til meg nå i vår når jeg skulle ut i praksis i barnehage(jeg voksen student) det er greit, sitter heller ikke med telefon i pause, men det er jaggu ikke alle som maser like mye. Så det provoserer meg at utadvendte vil at alle skal være som de og ikke la oss litt innadvendte være tilstede å nyte sosiale settinger på vår måte, hva om jeg ikke VIL fortelle alt om meg selv? Anonymkode: b274f...b2e 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:55 #7 Del Skrevet mandag kl 18:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Arbeidsgiver ga ut informasjon om en ansatt, til en tredjeperson? Det høres ulovlig ut. Anonymkode: 4d580...b10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Arbeidsgiver ga ut informasjon om en ansatt, til en tredjeperson? Det høres ulovlig ut. Anonymkode: 4d580...b10 Vil tro dette er et barn på 17 år som går på vgs. Da er det ikke uvanlig (men ikke ønsket) at foreldre ringer praksisplassen som om det skulle vært en skole. Anonymkode: 5a949...5f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 18:56 #8 Del Skrevet mandag kl 18:56 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ungdommen min mistet praksisplassen sin. Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen at hn snakket for lite i matpausen. De hn jobbet sammen med hadde gitt en advarsel etter tre uker om at hn måtte delta mer i samtalen. Så gikk det tre uker til uten bedring i følge arbeidsplassen. Og da var det rett ut. Ungdommen min fortalte meg at de to voksne (35 år begge to) brukte ca 50 prosent av tiden på å snakke om partnerne sine og barna sine. De to voksne hadde også jobbet sammen i 12 år. Og min ungdom syns det var vanskelig å snakke på kommando. Faglig var det ikke noe å si på. Oppmøtet var 100 prosent. Hn satt ikke mobilen. Jeg syns dette var merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 Hæ? Det er det rareste. Er du sikker på at det var derfor? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet mandag kl 18:56 #9 Del Skrevet mandag kl 18:56 Sikker på at det var snakk om i pausene og ikke ellers...ar han ikke kommuniserer godt nok eller svare på spørsmål? Ikke hørt om noen som mister praksis plass pga de ikke snakker nok i pausen...om dette er "grunnlag" vil de nok bare ha han vekk og fant dårlig grun 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:59 #10 Del Skrevet mandag kl 18:59 Eh - er det ubetalt lunsjpause behøver jo han ikke delta i lunsjen en gang... Har selv ansatt en ung person som snakker veldig lite, også under lunsjen, men det har blitt litt bedre - noen unge trenger litt tid. Når kollegger er stort sett 10-40 år eldre er det ikke så lett. Om han ikke sitter på telefonen og er uinteressert, synes jeg dette høres direkte usaklig ut. Anonymkode: e3ef9...cdc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:05 #11 Del Skrevet mandag kl 19:05 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Arbeidsgiver ga ut informasjon om en ansatt, til en tredjeperson? Det høres ulovlig ut. Anonymkode: 4d580...b10 Hn er ikke ansatt, men utplassert fra skolen. Men det stemmer, det var læreren som sa dette videre til meg og eleven. Anonymkode: 05fd0...7b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #12 Del Skrevet mandag kl 19:09 Så rart. Er det betalt pause? Jeg liker ikke og snakke når jeg spiser , ofte gjør jeg ærender også. Når jeg var yngre satt jeg ofte med en bok. Aldri hørt om noe sånt. Selv når det er betalt . Er du sikker på at dette er sant? Anonymkode: 9a863...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:10 #13 Del Skrevet mandag kl 19:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hn er ikke ansatt, men utplassert fra skolen. Men det stemmer, det var læreren som sa dette videre til meg og eleven. Anonymkode: 05fd0...7b1 Hva sier læreren om dette da? Anonymkode: 9a863...fe9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet mandag kl 19:11 #14 Del Skrevet mandag kl 19:11 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ungdommen min mistet praksisplassen sin. Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen at hn snakket for lite i matpausen. De hn jobbet sammen med hadde gitt en advarsel etter tre uker om at hn måtte delta mer i samtalen. Så gikk det tre uker til uten bedring i følge arbeidsplassen. Og da var det rett ut. Ungdommen min fortalte meg at de to voksne (35 år begge to) brukte ca 50 prosent av tiden på å snakke om partnerne sine og barna sine. De to voksne hadde også jobbet sammen i 12 år. Og min ungdom syns det var vanskelig å snakke på kommando. Faglig var det ikke noe å si på. Oppmøtet var 100 prosent. Hn satt ikke mobilen. Jeg syns dette var merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 Her har ungdommen din jobbet for en leder som utøver elendig lederskap. For det er misbruk av makt og ganske usaklig å gi advarsel til ansatte pga passivitet sosialt i lunsjen. Tror ungdommen din skal være glad for at h*n kom seg ut derifra. Håper dere finner en ny praksisplass på et mye bedre sted å jobbe. Endret mandag kl 20:07 av Bombasi 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 19:11 #15 Del Skrevet mandag kl 19:11 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ungdommen min mistet praksisplassen sin. Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen at hn snakket for lite i matpausen. De hn jobbet sammen med hadde gitt en advarsel etter tre uker om at hn måtte delta mer i samtalen. Så gikk det tre uker til uten bedring i følge arbeidsplassen. Og da var det rett ut. Ungdommen min fortalte meg at de to voksne (35 år begge to) brukte ca 50 prosent av tiden på å snakke om partnerne sine og barna sine. De to voksne hadde også jobbet sammen i 12 år. Og min ungdom syns det var vanskelig å snakke på kommando. Faglig var det ikke noe å si på. Oppmøtet var 100 prosent. Hn satt ikke mobilen. Jeg syns dette var merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 Ja, det var en usaklig oppsigelse jeg ville ha klaget på. Hva sier skolen? Endret mandag kl 19:12 av Grüner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:30 #16 Del Skrevet mandag kl 19:30 Det er veldig snodig, men jeg tror ikke det er noen regler rundt dette når det er snakk om en utplassering fra skole. Hadde han vært student i praksis på studiet ville det ikke vært innafor. Anonymkode: 922cc...6ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:02 #17 Del Skrevet mandag kl 20:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huff, så leit. Er det sykepleie? For det er vel argumentet at man må klare å være sosiale mtp pasienter og god kommunikasjon. Men jeg synes at man må ha takhøyde for at folk er forskjellige, og at den perfekte sykepleier(eller hva enn utdannelse han er på) ikke finnes og kommer aldri til å finnes. Jeg er selv sykepleier, og er også en person som ikke snakker så mye i matpausen. Fordi rommet er stappfullt i folk og om jeg snakker med nabomannen, vil ikke jeg at de resterende 15 personene skal sitte og lytte på hva vi snakker om. Det er jeg forferdelig ukomfortabel med, men jeg er da god i jobben min uansett. Jeg synes gutten din skal klage(hva sier rettleier?). Og uansett får han en sjanse til, forhåpentligvis er han ikke like uheldig🤞🏼 Anonymkode: 12f8e...0cb Det er innenfor bygg og anlegg. Læreren syns også det var veldig merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:05 #18 Del Skrevet mandag kl 20:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor snakket han ikke mer da? Det må jo ha vært noe annet og. De han er hos skal fungere som bedrift selv om de har tatt på seg å være praksisplass, og mange unge er ikke helt klar for hvor hardt arbeidslivet kan være. Gutten burde varslet skolen og dere da han fikk en advarsel. Antagelig er det noe mer enn det han sier.. Kontakt skolen, kanskje har de mulighet til å finne en ny plass. Anonymkode: 5a949...5f9 Hn prøvde å snakke mer. Men det var tydeligvis ikke godt nok. Det er lærer som har hatt dialog med arbeidsplassen. Lærer forklarte at alt annet var på stell. Anonymkode: 05fd0...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:08 #19 Del Skrevet mandag kl 20:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): De sa til meg nå i vår når jeg skulle ut i praksis i barnehage(jeg voksen student) det er greit, sitter heller ikke med telefon i pause, men det er jaggu ikke alle som maser like mye. Så det provoserer meg at utadvendte vil at alle skal være som de og ikke la oss litt innadvendte være tilstede å nyte sosiale settinger på vår måte, hva om jeg ikke VIL fortelle alt om meg selv? Anonymkode: b274f...b2e Jeg blir også veldig provosert. Alle er ikke like utadvendte og skravlete. Men på denne arbeidsplassen skulle de tydeligvis bli underholdt i pausene. Anonymkode: 05fd0...7b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:09 #20 Del Skrevet mandag kl 20:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hn er ikke ansatt, men utplassert fra skolen. Men det stemmer, det var læreren som sa dette videre til meg og eleven. Anonymkode: 05fd0...7b1 Veldig merkelig at læreren ikke har tatt tak i dette tidligere? Anonymkode: 8b87d...26b 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå