Gå til innhold

Spontanabort-gravid igjen?

Siriannaa

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en spontanabort for litt over 4 uker siden, men blødde kun i 2-3 dager, var på privat ul der det var litt rester i livmoren som burde tømt seg. Jeg tok en test nå og den var positiv, men kan jo ver etter spontanaborten.. Men hvis jeg er gravid er det da farlig hvis det er rester igjen i livmoren?Ble litt stresset nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt negativ graviditetstest på et tidspunkt etter spontanaborten? 

Hvis du har rester, er det nok derfor du har HCG og ikke en ny graviditet, hvis du ikke sjekket at HCG ble negativ på et tidspunkt.

Anonymkode: bd934...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du hatt negativ graviditetstest på et tidspunkt etter spontanaborten? 

Hvis du har rester, er det nok derfor du har HCG og ikke en ny graviditet, hvis du ikke sjekket at HCG ble negativ på et tidspunkt.

Anonymkode: bd934...b88

Har ikke testet før nå, men mener jeg hadde eggløsning 14 dager etter spontanabort. Har ikke sjekket HCG nivået, da legen mente jeg ikke trengte det og ikke ville ha meg inn for kroppen ordner seg selv🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt på bei var du?

Trod det er fortsatt hormoner fra forrige graviditet.

Jeg hadde ventet i alle fall i to uker til for å forstå at neste mens ER forsinket.

Anonymkode: 46c58...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde litt rester i livmoren, og du fremdeles ikke har blødd dette ut, så er det nok det som gjør at du tester positivt nå dessverre. 

Mest sannsynlig kommer dette ut sammen med neste mens. Men hvis du ikke tester negativt etter det, så ville jeg krevd en ny ultralyd hvis jeg var deg.

Anonymkode: 99cba...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever noe av det samme nå. Var nylig på UL, og fikk beskjed om rester etter SA. Blodprøver tatt samtidig viser stigende HCG. Så aner ikke hva som skjer. Men deler bekymringene rundt rester, og ny graviditet med deg. 

Anonymkode: 41b44...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...