Gå til innhold

Smertelindringen er for svak, kan jeg ta mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos tannlegen og vi prøver å redde en dø tann. Veldig smertefullt. 

I dag fikk etter behandling fikk jeg med følgende smertebehandling; 600 mg Ibux og 1000 mg Paracet. 3 x daglig de neste dagene. 

Problemet er at dette bare tar bort smertene i Max 3 timer. Dvs at jeg holder ikke ut smertene. Jeg har på min 4 dose nå, enda jeg bare skal ta 3 om dagen. Hva pokker gjør jeg? Bare ta sjansen på at dette vil gå bra? 

Anonymkode: 4577e...89c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har vært hos tannlegen og vi prøver å redde en dø tann. Veldig smertefullt. 

I dag fikk etter behandling fikk jeg med følgende smertebehandling; 600 mg Ibux og 1000 mg Paracet. 3 x daglig de neste dagene. 

Problemet er at dette bare tar bort smertene i Max 3 timer. Dvs at jeg holder ikke ut smertene. Jeg har på min 4 dose nå, enda jeg bare skal ta 3 om dagen. Hva pokker gjør jeg? Bare ta sjansen på at dette vil gå bra? 

Nå har tannlegen tatt kvelden. 
Derfor, uansett, hvilke råd du får i tråden så ringer su legevakten 116117 og ber om råd der. 
Mulig du må ha annen smertelindring i tillegg. 

Anonymkode: 9a718...31d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du ber ikke fremmede på nett dosere smertelindring.

De aller fleste leger velger et annet preparat når så store doser paracet ikke fungerer. Selv om det er reseptfritt legemiddel så er det ikke ufarlig, og store doser paracetamol kan være skadelig. 

Skal du overstige en leges dosering så ringer du tannlegevakta, eller legevakten. 

Hva du velger å gjøre for deg selv må du stå for, men ingen her inne kan hjelpe deg i dette spørsmålet. 

Om noe sier at de har fått høre noe annet av en lege så kan det ikke overføres til deg uansett.

Anonymkode: c2800...1c4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har tannlegen tatt kvelden. 
Derfor, uansett, hvilke råd du får i tråden så ringer su legevakten 116117 og ber om råd der. 
Mulig du må ha annen smertelindring i tillegg. 

Anonymkode: 9a718...31d

Legevakten vil ikke hjelpe siden det handler om tenner. Har ringt de i desperasjon 2 ganger i kveld. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legevakten vil ikke hjelpe siden det handler om tenner. Har ringt de i desperasjon 2 ganger i kveld. 

Da ringer du tannlegevakt. 

Anonymkode: c2800...1c4

Skrevet

Jeg hadde en tann som var sånn...holdt på i 8 dager..måtte tilbake og borre opp igjen og få sånn smertestillende greier nedi tannen. Nå venter jeg på å rotfylling 

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...