AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Del Skrevet 28. oktober 2024 Vi er en familie som sliter en del. Spesielt etter minstemann kom. Da fikk eldste store reaksjoner følelsesmessig med mye utagering i form av "vold" mot oss foreldre, minste og dyra i hus. Også mot de i barnehagen. Barnet får oppfølging av bup og ppt nå, og vi får oppfølging av bup i tillegg med cos veiledning osv. Vi føler vi har prøvd det meste av tiltak, og vi ser heldigvis bedring på mange plan kontra hvordan det var i fjor, men føler ofte at vi fortsatt ikke strekker til. Vi har derfor med samtaler med en familiekontakt meldt oss selv til barnevernet i håp om litt mer hjelp. I utgangspunktet for en støttekontakt som kan ta med eldste på ting vi ikke alltid klarer å gjennomføre. Noen andre her som har meldt seg selv til bv? Hva slags hjelp fikk dere, og ble det noe bedring? Vil gjerne ha alle erfaringer Anonymkode: aeaeb...e30 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Del Skrevet 28. oktober 2024 Er dere ikke 2 i forholdet? Del dere opp du med eldste kona med baby. Hvordan kan det bli bedre for barnet å være med en fremmed. Anonymkode: 3a31b...49f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dere ikke 2 i forholdet? Del dere opp du med eldste kona med baby. Hvordan kan det bli bedre for barnet å være med en fremmed. Anonymkode: 3a31b...49f Det blir vel ikke en fremmed for barnet når barnet blir kjent med vedkommende Jeg tenker det høres veldig lurt ut TS om dere kan få litt avlastning. Det vil jo gjøre at dere har mer overskudd i hverdagen til å takle de utfordringene dere står i. Anonymkode: a88ae...cc4 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Del Skrevet 28. oktober 2024 Har ikke gjort det selv, men kjenner gjennom jobb til mange som har kontaktet barnevernet selv og bedt om hjelp til ulike problemstillinger. Det er ikke så uvanlig, men mange snakker ikke høyt om det - antagelig grunnet stigmaet som er knyttet til barnevern. Mange opplever godt samarbeid og god hjelp. Dersom det er barnets spesielle behov, diagnoser e.l. som skaper behovet for en støttekontakt, skal det egentlig gå gjennom andre kommunale instanser. Mange steder er det likevel raskere og lettere å få riktig hjelp gjennom barneverntjenesten (og de stedene jeg kjenner til betaler barnevernet støttekontaktene sine bedre enn helseinstansene gjør, noe som gjør det lettere å rekruttere). Anonymkode: 0ed30...da7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da fikk eldste store reaksjoner følelsesmessig med mye utagering i form av "vold" mot oss foreldre, minste og dyra i hus. Anonymkode: aeaeb...e30 Dyra ble omplassert? Anonymkode: 28d8f...293 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 28. oktober 2024 #6 Del Skrevet 28. oktober 2024 Mange får kjempegod hjelp av barnevernet. Jeg syns det står stor respekt av å be om hjelp. Håper det ordner seg for dere! 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dere ikke 2 i forholdet? Del dere opp du med eldste kona med baby. Hvordan kan det bli bedre for barnet å være med en fremmed. Anonymkode: 3a31b...49f Vi er to i forholdet, men trenger ekstra hjelp. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dyra ble omplassert? Anonymkode: 28d8f...293 Å hvorfor skulle dyra blitt omplassert? Det er ikke sånn at barnet slår etter de daglig. Det var en periode helt i starten. TS Anonymkode: aeaeb...e30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg applauderer alle som oppsøker hjelp når de innser at de ikke klarer å stå i alt selv. Lykke til TS ❤️ Anonymkode: af759...b27 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #9 Del Skrevet 28. oktober 2024 Får håpe dere ikke mister ungene. Med bv har en ikke råd til å være naiv. Anonymkode: 42843...a64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #10 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det blir vel ikke en fremmed for barnet når barnet blir kjent med vedkommende Jeg tenker det høres veldig lurt ut TS om dere kan få litt avlastning. Det vil jo gjøre at dere har mer overskudd i hverdagen til å takle de utfordringene dere står i. Anonymkode: a88ae...cc4 Blir gjerne flyktige relasjoner, mye sykefravær og er typisk studentjobber med dertil gjennomtrekk. Men for all del det er gjerne hyggelige folk. Men vår orket ikke stadig relasjonsbruddene, bytte av støttekontakter, når problemet hans er mangel på relasjoner Anonymkode: f8bf1...4db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #11 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Får håpe dere ikke mister ungene. Med bv har en ikke råd til å være naiv. Anonymkode: 42843...a64 Slutt med skremselspropaganda! Bare stå på, ts. Respekt av å be om hjelp. Anonymkode: c111f...1c7 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #12 Del Skrevet 29. oktober 2024 Håper dere får hjelp. Jeg kjenner kun en som meldte seg selv til barnevernet, (ønsket litt veiledning) det endte ikke så bra. Fikk ikke veiledning eller hjelpe i situasjonen men endte med omsorg overtagelse uten at andre hjelpetiltak var prøvd i forkant. Akkurat den historien er ganske trist. Kjenner også noen som har blitt meldt til barnevernet av andre og fått tilbud om ulike frivillige hjelpetiltak. Kjenner også noen som har fått et permanent hjelpetiltak som fungerer godt og er lite inngripende i familiens liv. (gjennom retten) Anonymkode: e61da...805 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Del Skrevet 29. oktober 2024 Kan slå begge veier. Det er ikke alltid barnevernet hjelper med det dere tenker dere ønsker hjelp til. De gjør egne vurderinger og kan foreslå tiltak som dere ikke har forutsett. Anonymkode: a6cc8...2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #14 Del Skrevet 29. oktober 2024 Med tanke på at disse reaksjonene kom når den eldste ble storebror/søster så ville jeg heller satset på at dere som foreldre fant på med ting med storebror og at minstemann fikk barnevakt. Det høres ut som om storebror/søster allerede føler seg utenfor stakkars, så hvorfor tenker man at det er han som skal ut med en annen mens minstemann skal være hjemme med dere foreldrene? Anonymkode: 33164...ad0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #15 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er dere ikke 2 i forholdet? Del dere opp du med eldste kona med baby. Hvordan kan det bli bedre for barnet å være med en fremmed. Anonymkode: 3a31b...49f for et lavpanna svar å komme med til noen som over lang tid har stått i dette og som har søkt hjelp, som om et så lettvindt svar kan bidra til en bedring? Anonymkode: e3edd...d88 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #16 Del Skrevet 29. oktober 2024 At en støttekontakt skal komme inn å redde situasjonen her er nok litt naiv tankegang... Jeg ville heller som nevnt over fokusert på å aktivisere eldstemann med utfordringer og opplevelser slik at hjemme situasjonen blir litt glemt. Dette vil gå seg til over tid er min erfaring. Anonymkode: 0d7dc...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #17 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er dere ikke 2 i forholdet? Del dere opp du med eldste kona med baby. Hvordan kan det bli bedre for barnet å være med en fremmed. Anonymkode: 3a31b...49f Ja, for det har ts og mannen sikkert ikke tenkt på 🙄 Når man tar steget og kontakter bv så har man jo forsøkt alt man kan først og ser at man trenger hjelp utenfra. Anonymkode: 5ca5d...d6a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #18 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Får håpe dere ikke mister ungene. Med bv har en ikke råd til å være naiv. Anonymkode: 42843...a64 Seriøst? Tulling. Anonymkode: 5ca5d...d6a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #19 Del Skrevet 29. oktober 2024 Meldte oss selv til barnevernet da jeg hadde to små og ble akutt psykisk syk (deprimert). Jeg var redd for at min psykiske sykdom skulle påvirke ungene i negativ retning, og følte meg som en elendig mor. Fikk da avlastning i form av barnehageplass og ekstra oppfølging av ansatte der. Det gikk mest på å trygge meg om at barna hadde det bra, og at de utviklet seg normalt. Det gikk helt fint, og samarbeidet med barnevernet opphørte etter et halvt år. Dette var på den tiden en barnehageplass var dyrt (over 5000,- pr unge) og ikke alle hadde plass der. Anonymkode: c3f7a...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #20 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Med tanke på at disse reaksjonene kom når den eldste ble storebror/søster så ville jeg heller satset på at dere som foreldre fant på med ting med storebror og at minstemann fikk barnevakt. Det høres ut som om storebror/søster allerede føler seg utenfor stakkars, så hvorfor tenker man at det er han som skal ut med en annen mens minstemann skal være hjemme med dere foreldrene? Anonymkode: 33164...ad0 seriøst? Hvem er dere som sitter og kommer med slike lette svar i en komplisert situasjon og tror at ikke foreldrene her har forsøkt alt de kan OG attpåtil ETTER at TS skriver at de får hjelp men trenger mer hjelp? Det må være fint å ha så troa på sine egne tanker og ferdigheter at man tillater seg en sånn ovenfra og ned holdning til andre som selv sier de sliter! Anonymkode: e3edd...d88 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå