AnonymBruker Skrevet 30. oktober #21 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ta en prat med henne om hvordan hun har det. "Er det noe du har lyst å prate om så er jeg der for deg". Overspisingen hennes er symptomet på at hun ikke har det bra, ikke problemets kjerne. Det er et symptom. Skal dere være involvert så bør du i hvert fall ikke begynne med "ser at du har lagt på deg, og det er ikke bra". Hvordan har hun det ellers? Har hun venner, er hun aktiv, deltar hun i organisert idrett? Anonymkode: 57aaf...580 Jeg tror du har helt rett og jeg har prøvd. Hun har venner, men vennegjengen hennes gikk i oppløsning for ett år siden og hun savner nok dem som gruppe (de er spredt for alle vinder pga videregående så hun ble ikke utestengt fra gruppa). Anonymkode: 25e99...12f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #22 Del Skrevet 30. oktober Om du er redd for å snakke med henne direkte om spisingen, så snakk med profesjonelle om hvordan du skal starte.. Jeg synes personlig du burde snakke om at du finner godteripapir osv, det handler ikke om at du skal være streng eller legge skam. Men om ikke du, som er hennes nærmeste, klarer å si noe.... Hvordan skal noen tørre å si noe? Har vi blitt så redde for å skape skam og ubehag at vi ikke tørr å prate om vanskelige ting som mat og kropp? Jeg har selv vært overvektig i mange år, fra tidlig tenårene. Overspiste, hadde en mor som gjorde mye annet enn å være...mor..Jeg har aldri vært interessert i idrett eller fysisk aktivitet.... Så da ble jeg feit da. Og jeg skulle virkelig ønske noen pratet med meg om matvanene mine, om alt godiset jeg spiste, hva det gjør med kroppen min, og hvorfor jeg kanskje regulerer følelsene mine med å spise 3 sjokoladeplater og litt smågodt. Jeg sliter fortsatt, over 40 år etterpå. Anonymkode: f4500...ddd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå