Gå til innhold

Hvor kan jeg parkere i/utenfor Oslo i over 2 døgn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har noen ting jeg skal gjøre i Oslo (ikke jobb), fra formiddag torsdag x dato til formiddag lørdag x dato. Det er mellom Frogner/Sentrum jeg skal, og skal sove på hotell de nettene.

Hvor kan jeg parkere bilen i 48 timer? Det går fint å parkere litt utenfor byen, men ikke for langt... Og det føles tryggere ut med parkering innendørs mtp hærverk... 

Tusen takk for svar!😀

Anonymkode: b05ed...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg har noen ting jeg skal gjøre i Oslo (ikke jobb), fra formiddag torsdag x dato til formiddag lørdag x dato. Det er mellom Frogner/Sentrum jeg skal, og skal sove på hotell de nettene.

Hvor kan jeg parkere bilen i 48 timer? Det går fint å parkere litt utenfor byen, men ikke for langt... Og det føles tryggere ut med parkering innendørs mtp hærverk... 

Tusen takk for svar!😀

Hvorfor spør du ikke på hotellet du skal bo? Mange hotell har i tillegg parkering eller avtale om parkering for sine gjester. 

Anonymkode: 94612...cdb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spør om, men det eneste fornuftige svaret på dette er følgende: Ikke ta bilen. Siden du sier at du vil parkere bilen i 48 timer, og kan parkere utenfor sentrum, regner jeg med at du ikke trenger bilen under oppholdet ditt, og heller ikke har en tilstand som gjør deg ute av stand til å ta andre transportmidler. 

Anonymkode: bfc4b...89b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tusen takk for svar!😀

Det er større sjanse for at du blir utsatt for vold enn at bilen din blir utsatt for hærverk fordi den er gateparkert. Spesielt på Frogner. Gateparkering er det klart billigste alternativet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (På 29.10.2024 den 11.21):

Det er større sjanse for at du blir utsatt for vold enn at bilen din blir utsatt for hærverk fordi den er gateparkert. Spesielt på Frogner. Gateparkering er det klart billigste alternativet.

Det er vel soneparkering og kun lov å parkere gatelangs for de som har beboerparkering. 

Anonymkode: afb2e...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner man ikke ledige plasser rundt i gatene ved vestkanttorvet? Det er en park.  Sjekk der er min anbefaling. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er vel soneparkering og kun lov å parkere gatelangs for de som har beboerparkering. 

Man kan fint betale for å parkere selv om det er beboerparkering, feks med Easypark-appen.

Anonymkode: eee97...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Oslo kommune sine plasser kan bil i Oslo appen benyttes, eller EasyPark..

Om en ikke betaler en fast månedsavgift til EasyPark legges det til en prosentandel på parkering. Det gjøres ikke i Bil i Oslo appen, som blir litt rimeligere enn EasyParka.

(Har en abonnement blir det samme pris.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes områder i oslo med god gateparkering hvor det ikke er beboerparkering. Sjekk kartet for betalt parkering i Oslo. Beboerparkerings soner.

Parkerte kun på gateparkering før jeg flyttet å fikk garasje, har aldri opplevd hærverk. Områder jeg har lest hvor biler har blitt tent på er vel mellom furuset til haugerud. Mortensrud til bøler. Grorud området. Men dette skjer jo ikke ofte.

Ville parkert i et område ikke langt fra t-bane nettet slik at du raskt kommer deg dit du skal. Godlia, Skullerud, Tveita, Hellerud, Lambertseter, Karlsrud, Munkelia, bergkrystallen. Eller på vestkanten i gatene med småhus bebyggelse. Typ linje 3 Kolsås, linje 2 Østerås. Eller oppe på sognsvann er det en gedigen parkeringsplass rett hed banen. Kjenner ikke til hvor lenge mann kan stå der, det må sjekkes.

Skal du stå i parkeringshus kan du likesågodt parkere sentralt.

Anonymkode: bf58d...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfartsparkeringen på Skullerud er gratis. Populær med nederlandske bobilturister om sommeren men naturlig nok ikke mange av dem der nå. 

Anonymkode: 49e87...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skjønner ikke folk som absolutt skal kommentere ting de ikke har peiling på…

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reign skrev (9 timer siden):

Skjønner ikke folk som absolutt skal kommentere ting de ikke har peiling på…

Skjønner ikke folk som absolutt må være nedlatende..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 16.22):

Skjønner ikke folk som absolutt må være nedlatende..

Hvorfor kommenterte du når du ikke vet sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (3 timer siden):

Hvorfor kommenterte du når du ikke vet sannheten?

Har det falt deg inn at jeg kommenterte fordi jeg trodde det var slik? Det er menneskelig å ta feil. Men du kan jo bare fortsette å være nedlatende, for jeg ser du ikke evner til annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har det falt deg inn at jeg kommenterte fordi jeg trodde det var slik? Det er menneskelig å ta feil. Men du kan jo bare fortsette å være nedlatende, for jeg ser du ikke evner til annet. 

Skal jeg være oppløftende da når du kommer med feilaktige påstander…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...