Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilbakemeldingen inneholdt 3 skrivefeil og generelt dårlig språk fra læreren side. Bla. er det skrivet feil mht og/å. Vanlig? Ble ikke veldig imponert.

Anonymkode: 9242f...d79

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel nei?

Anonymkode: 56c9c...c49

  • Liker 3
Skrevet

Da retter du på læreren og sender tilbake.

Anonymkode: 43c2a...648

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet

Ikke overraskende. Det er ikke akkurat «kremen» som blir lærere.

Ikke kan de skrive, og ikke har de almennkunnskap.

Anonymkode: 3b361...082

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jenta her hadde spesped i norsk. Var fra Nederland. Mye feil læring. Så ppt måtte gå inn å forlange at de byttet. Samme spesped satt på foreldremøtte å sa at h er fredag fikk elever låne bøker, vi spurte hvorfor vårt barn ikke fikk låne, som svar var: barne deres kan ikke lese så da ser jeg ikke behovet for ho er med å låner bøker, ho får ikke noe nytte av det. Kan si vi eksploderte samme gjorde en som satt i foreldre gruppa , gikk da i 1 klasse. 

Så er desverre en del dårlige norsk lærere/sprspeder. En årsak til våres starter på privat skole 

Anonymkode: bcffc...4e2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det også en lærer med ganske heftige skrivefeil. Slike som lyser mot deg, ikke småpirk. Jeg synes jo det er spesielt når man skal lære barna rettskriving og språk. 

Anonymkode: 7a90f...6a3

  • Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tilbakemeldingen inneholdt 3 skrivefeil og generelt dårlig språk fra læreren side. Bla. er det skrivet feil mht og/å. Vanlig? Ble ikke veldig imponert.

Anonymkode: 9242f...d79

Det heter lærerens side, skrevet, m.h.t og bl.a., og tallet tre med bokstaver. Jeg foreslår at du starter språkrøykten med deg selv. 

Anonymkode: 4a257...b7e

  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jenta her hadde spesped i norsk. Var fra Nederland. Mye feil læring. Så ppt måtte gå inn å forlange at de byttet. Samme spesped satt på foreldremøtte å sa at h er fredag fikk elever låne bøker, vi spurte hvorfor vårt barn ikke fikk låne, som svar var: barne deres kan ikke lese så da ser jeg ikke behovet for ho er med å låner bøker, ho får ikke noe nytte av det. Kan si vi eksploderte samme gjorde en som satt i foreldre gruppa , gikk da i 1 klasse. 

Så er desverre en del dårlige norsk lærere/sprspeder. En årsak til våres starter på privat skole 

Anonymkode: bcffc...4e2

Alt er kanskje bedre enn at du lærer jenta norsk? 

Anonymkode: 294d5...9b7

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det heter lærerens side, skrevet, m.h.t og bl.a., og tallet tre med bokstaver. Jeg foreslår at du starter språkrøykten med deg selv. 

Anonymkode: 4a257...b7e

Hvorfor skal ts det? Er hun selv norsklærer av yrke? 

Anonymkode: 7a90f...6a3

  • Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke overraskende. Det er ikke akkurat «kremen» som blir lærere.

Ikke kan de skrive, og ikke har de almennkunnskap.

Anonymkode: 3b361...082

"Almennkunnskap"?

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tilbakemeldingen inneholdt 3 skrivefeil og generelt dårlig språk fra læreren side. Bla. er det skrivet feil mht og/å. Vanlig? Ble ikke veldig imponert.

Anonymkode: 9242f...d79

Du skal vel klage på læreren etter en slik tilbakemelding?

Anonymkode: 3b93d...6af

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal ts det? Er hun selv norsklærer av yrke? 

Anonymkode: 7a90f...6a3

Skal man først være et petimenter er det lurt å sjekke hvordan man selv framstår. 

Anonymkode: 4a257...b7e

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg er norsklærer. Det er faktisk en greie at man har større problemer med å se feil i tekster man selv har skrevet, enn i tekster skrevet av andre. Når jeg sitter og skriver en haug med tilbakemeldinger i intensivt rette-modus, så er det klart det skjer en glipp i ny og ne. Dette skjer spesielt når man er sliten eller stresset. Det kommer selvfølgelig litt an på hva slags type feil det er, men jeg tenker du ikke skal være så kritisk til læreren.

Anonymkode: 385d2...47e

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er norsklærer. Det er faktisk en greie at man har større problemer med å se feil i tekster man selv har skrevet, enn i tekster skrevet av andre. Når jeg sitter og skriver en haug med tilbakemeldinger i intensivt rette-modus, så er det klart det skjer en glipp i ny og ne. Dette skjer spesielt når man er sliten eller stresset. Det kommer selvfølgelig litt an på hva slags type feil det er, men jeg tenker du ikke skal være så kritisk til læreren.

Anonymkode: 385d2...47e

tøys, selvsagt skal man forvente at en som er satt til å rette andres oppgaver selv har kontroll. Hvis du er så trøtt bør du ikke rette andres oppgaver for da kan du gjøre feil der også. 

Anonymkode: 9a573...7fe

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tilbakemeldingen inneholdt 3 skrivefeil og generelt dårlig språk fra læreren side. Bla. er det skrivet feil mht og/å. Vanlig? Ble ikke veldig imponert.

Anonymkode: 9242f...d79

Var tilbakemeldingen på prøven negativ eller positiv?

Eller bare reagerte du på hvordan læreren formulerte seg?

Anonymkode: 4acfa...b9e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min norsk-videregåendelærer skrev «rompe» og «ann», som i: «Det går ann(an).» 

Ble ganske overrasket da ja.

Anonymkode: 374fc...05c

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal man først være et petimenter er det lurt å sjekke hvordan man selv framstår. 

Anonymkode: 4a257...b7e

Det er vel ikke å være petimeter når man forventer at læreren kan sitt eget fag 🙄

Anonymkode: cbbc1...8b6

  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

tøys, selvsagt skal man forvente at en som er satt til å rette andres oppgaver selv har kontroll. Hvis du er så trøtt bør du ikke rette andres oppgaver for da kan du gjøre feil der også. 

Anonymkode: 9a573...7fe

Neida, det er ikke nødvendigvis en sammenheng der. Alle funksjoner i hjernen skrur seg ikke av samtidig. Jeg kan utmerket godt se feil og mangler i elevenes oppgaver, samtidig som hodet mitt er for slitent til å klare å skrive 100% perfekt. Så lenge jeg får formidlet til eleven at det f.eks er mye særskrivingsfeil i teksten, så er det egentlig ganske irrelevant om jeg har skrevet "å" i stedet for "og" et sted.

Anonymkode: 385d2...47e

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, det er ikke nødvendigvis en sammenheng der. Alle funksjoner i hjernen skrur seg ikke av samtidig. Jeg kan utmerket godt se feil og mangler i elevenes oppgaver, samtidig som hodet mitt er for slitent til å klare å skrive 100% perfekt. Så lenge jeg får formidlet til eleven at det f.eks er mye særskrivingsfeil i teksten, så er det egentlig ganske irrelevant om jeg har skrevet "å" i stedet for "og" et sted.

Anonymkode: 385d2...47e

Så blåst i toppen er det ikke mulig å være. Hvis du er norsklærer så er det svært relevant at du uttrykker deg grammatisk korrekt. Er det mulig?😳 Jeg håper du tuller.

Anonymkode: c0456...3e2

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...