Gå til innhold

Eksperiment viser hvor forskjellig menn blir behandlet av damer kun basert på utseende

askjiir

Anbefalte innlegg

I denne videoen utføres det et eksperiment. To unge menn prøver seg på 100 damer ute på byen. Den ene regnes for å være en mindre pen mann og den andre regnes for å være en klassisk pen mann, ingen av dem har mye selvtillit og de er begge sosialt klønete i måten de går frem på. Forskjellen på måten de blir behandlet på er veldig stor, selv når den pene mannen blir avvist gjøres det på en vennlig måte og med et smil, det er tydelig at mange av damene er glad for oppmerksomheten og lyser opp i øyeblikket de ser han, mens noen av damene løper vekk fra den mindre pene mannen, kaller han fæle ting og behandler han veldig dårlig.

Ignorer "Chad" og "sub5" lingoen, som jeg vet samtlige her misliker og vil henge seg opp i stedet for å diskutere saken. Det er er resultatene her som teller. 

Endret av askjiir
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke bare kvinner. Pretty privelige er en greie dessverre. Leste en studie en gang at selv babyer reagerer negativt på uattraktive mennesker. 

Anonymkode: fc936...b4d

Det som er frustrerende er når damer benekter hvor viktig utseende er. Den mindre pene mannen har ikke sjans, det er en avsky reaksjon fra første milisekund, han har ikke rukket å vise personlighten sin, mens hos den andre mannen er det motsatt. Damene lyser opp fra første milisekund, selv om han er klein og sier "creepy" ting ler de og virker smigret for at han viser dem oppmerksomhet

Hun ene damen som svarer "no time for ugly people" er sikkert en som prøver å fremstå som empatisk og grei i andre situasjoner og skriver at utseende ikke er viktig på internett forum. 

Endret av askjiir
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (3 minutter siden):

Jeg vet. Det som er frustrerende er når folk benekter hvor viktig utseende er. Hun ene damen som svarer "no time for ugly people" er sikkert en som prøver å fremstå som empatisk og grei i andre situasjoner.

Neppe. Folk er forskjellige.

Anonymkode: 837bd...d6d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (2 minutter siden):

Jeg vet. Det som er frustrerende er når folk benekter hvor viktig utseende er. Hun ene damen som svarer "no time for ugly people" er sikkert en som prøver å fremstå som empatisk og grei i andre situasjoner.

Hehe, garantert Hun minner meg veldig om en tidligere venninne.

Men dette gjelder også like mye for kvinner som er mindre attraktive, bare så det er sagt.

Anonymkode: b9af9...677

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig reellt dette desverre. Men selv om det kanskje merkes ekstra i dating setting, så tror jeg dette er noe alle gjør i større eller mindre grad helt ubevisst, å behandle folk forskjellig etter utseende. 

Nå ser ikke jeg på meg som en uvanlig pen mann, men jeg har ikke vært uheldig der, og tror jeg har et utseende som gjør at jeg ser ut som en snill og tillitsfull mann, og merket flere ganger at jeg har kommet unna med ting mindre pene venner ikke ville gjort. Til og med snakket meg ut av trøbbel med politiet, i setting jeg vet at en ustelt mann med mindre godt utseende aldri ville gjort 

Anonymkode: cc55a...f43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette går jo begge veier. Prøv å være en mindre pen kvinne for en dag. Menn kan være ganske jævlige hvis du ikke er noe å se på

Anonymkode: 34298...a87

Ja jeg vet, men menn legger ikke skjul på at de fokuserer mye på utseende.

Endret av askjiir
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hva er det du prøver å si? At kvinner er mindre hyggelige mot menn som ikke har utseendet med seg. mens MENN derimot er superhyggelige og tar i mot alle kvinner med åpne armer uansett utseende? En riktig tjukk og rundt kvinne prøver seg på en kjekk mann og han er bare snill og grei og tar i mot og flørter tilbake?

Det er så utrolig idiotisk vinkling du driver med. Som om kvinner var alene om å gi pent utseende privilegier? Det er de jo ikke, menn er AKKURAT LIKE DAN! 

Som noen nevner over her gjelder "pretty privilegie" for alle. Mennesker (uansett kjønn) tas bedre i mot av alle dersom de er pene eller tiltrekkende av utseende. Det er sånn alle oppfører seg. Menn. Kvinner.

Så bare ro ned et par hakk i denne "haha, nå har jeg tatt kvinner på fersk gjerning" greia di. Som mann er du likedan.

Anonymkode: 885b0...7ad

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? Hva er det du prøver å si? At kvinner er mindre hyggelige mot menn som ikke har utseendet med seg. mens MENN derimot er superhyggelige og tar i mot alle kvinner med åpne armer uansett utseende? En riktig tjukk og rundt kvinne prøver seg på en kjekk mann og han er bare snill og grei og tar i mot og flørter tilbake?

Det er så utrolig idiotisk vinkling du driver med. Som om kvinner var alene om å gi pent utseende privilegier? Det er de jo ikke, menn er AKKURAT LIKE DAN! 

Som noen nevner over her gjelder "pretty privilegie" for alle. Mennesker (uansett kjønn) tas bedre i mot av alle dersom de er pene eller tiltrekkende av utseende. Det er sånn alle oppfører seg. Menn. Kvinner.

Så bare ro ned et par hakk i denne "haha, nå har jeg tatt kvinner på fersk gjerning" greia di. Som mann er du likedan.

Anonymkode: 885b0...7ad

Så bra du innrømmer det da. Det er altfor mange damer som benekter det og gir menn feil forventninger når de skal ut i verden, så blir noen menn bittre og føler seg lurt.

Endret av askjiir
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å se på den videoen, men hvem er den attraktive av de to på bildet? Jeg ser to ganske vanlige fyrer, en blid og en sur. 

Anonymkode: 3eeee...70e

• Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (23 minutter siden):

Det som er frustrerende er når damer benekter hvor viktig utseende er. Den mindre pene mannen har ikke sjans, det er en avsky reaksjon fry første milisekund, han har ikke rukket å vise personlighten sin, mens hos den andre mannen er det motsatt. Damene lyser opp fra første milisekund, selv om han er klein og sier "creepy" ting ler de og virker smigret for at han viser dem oppmerksomhet

Hun ene damen som svarer "no time for ugly people" er sikkert en som prøver å fremstå som empatisk og grei i andre situasjoner og skriver at utseende ikke er viktig på internett forum. 

Og det faller deg ikke inn at utvalget damer til «forsøket» er regisert?

En reklame for shampoo sa for noen år tilbake at shampooen var anbefalt av «10 av 10 kvinner». 10 av 10 kvinner som anbefalte shampooen - anbefalte den. En setning helt uten mening. Når folk gjør forsøk så tar de med seg fordommene sine inn i forsøket. Som igjen gjør det hele meningsløst.

Anonymkode: 67f1c...9d9

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, veldig sjelden jeg ser en mindre pen kvinne være sammen med en pen mann. Men det er ganske ofte motsatt!

• Liker 21
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

askjiir skrev (2 minutter siden):

Det er ingen unnskyldning. 

Menn og kvinner, altså mennesker, behandler mennesker ulikt ut fra utseende og fremtoning. Slik er det. 

Likevel stor forskjell på å erkjenne at kvinner, som mennesker vi også er, også behandler folk delvis etter utseende og å godta påstander om at det kun er utseende som betyr noe for oss. 

Den mindre pene mannen i eksperimentet kan uten særlig større utfordringer enn folk flest  få seg dame, om han er sjarmerende, snill, morsom, flink til noe og diverse andre egenskaper som kan medføre at en kvinne faller for menn til tross for mindre bra utseende. I motsetning til menn, som mer eller mindre aldri faller for kvinner tross uheldig utseende på kvinnen. 

Vi kvinner har aldri påstått at utseende ikke betyr noe for oss, men vi protesterer på at utseende betyr alt for oss. Det er mye mellom alt og ingenting. 

.

• Liker 16
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Det er ingen unnskyldning. 

Menn og kvinner, altså mennesker, behandler mennesker ulikt ut fra utseende og fremtoning. Slik er det. 

Likevel stor forskjell på å erkjenne at kvinner, som mennesker vi også er, også behandler folk delvis etter utseende og å godta påstander om at det kun er utseende som betyr noe for oss. 

Den mindre pene mannen i eksperimentet kan uten særlig større utfordringer enn folk flest  få seg dame, om han er sjarmerende, snill, morsom, flink til noe og diverse andre egenskaper som kan medføre at en kvinne faller for menn til tross for mindre bra utseende. I motsetning til menn, som mer eller mindre aldri faller for kvinner tross uheldig utseende på kvinnen. 

Vi kvinner har aldri påstått at utseende ikke betyr noe for oss, men vi protesterer på at utseende betyr alt for oss. Det er mye mellom alt og ingenting. 

.

Den mindre pene mannen har ikke sjans, det er en avsky reaksjon fry første milisekund, han har ikke rukket å vise personlighten sin, mens hos den andre mannen er det motsatt. Damene lyser opp fra første milisekund, selv om han er klein og sier "creepy" ting ler de og virker smigret for at han viser dem oppmerksomhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (7 minutter siden):

Og kvinner gjør det? Hvis de tydelig viser at de ikke er interessert så legger de jo ikke skjul på hva de føler. Man trenger ikke si til noen at de er uattraktive med ord heller, det er jo bare slemt. Synes også vi støtt og stadig får høre av menn at vi har så sinnssyke krav til menns utseende, så ville ikke akkurat kalt det for skjult eller hemmelig informasjon 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre min skaper, så lei jeg er!

På generelt nivå blir folk som er uheldige med utseendet, både menn og kvinner, behandlet dårligere. Det er massevis av forskning på det, det gjelder til og med på jobbintervjuer.

Når det er sagt: jeg har blitt sammen med menn som er mindre akttraktive enn meg, fordi jeg likte andre ting ved dem, og det antar jeg andre attraktive kvinner og menn gjør iblant også.

Det er ikke mer synd på en mann som er uattraktiv enn en kvinne som er uattraktiv.

Anonymkode: 7e66f...241

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og kvinner gjør det? Hvis de tydelig viser at de ikke er interessert så legger de jo ikke skjul på hva de føler. Man trenger ikke si til noen at de er uattraktive med ord heller, det er jo bare slemt. Synes også vi støtt og stadig får høre av menn at vi har så sinnssyke krav til menns utseende, så ville ikke akkurat kalt det for skjult eller hemmelig informasjon 

De gjør det på internett, sier uttalige ganger at utseende hos mannen ikke er viktig når virkeligheten er stikk motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

Den mindre pene mannen har ikke sjans, det er en avsky reaksjon fry første milisekund, han har ikke rukket å vise personlighten sin, mens hos den andre mannen er det motsatt. Damene lyser opp fra første milisekund, selv om han er klein og sier "creepy" ting ler de og virker smigret for at han viser dem oppmerksomhet

Korrekt, men så lever ikke de fleste med å vandre gatelangs. De fleste har arbeid/skole og miljøer hvor de treffer mennesker og får sjansen til å vise frem sin personlighet. Er man svært uheldig med utseende bør man som mann vise frem sin personlighet på gode måter i sosiale settinger. De færreste finner uansett sin partner på gata. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke mer synd på en mann som er uattraktiv enn en kvinne som er uattraktiv.

Anonymkode: 7e66f...241

Selvfølgelig er det mer synd på en mann som er uattraktiv når damer er langt mer kresne. Det er mye lettere for damer å finne noen. Hvorfor tror du det er en ensomhets epidemi hos unge menn?

Endret av askjiir
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...