Gå til innhold

Kompleks PTSD, depresjon og angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har vært deprimert i en lang periode nå og har isolert meg, men nå kjenner jeg at jeg trenger å komme meg opp og på bena igjen litt etter litt. Jeg sliter også med mye angst, blant annet angst for å gå i butikk og være blandt mye folk samtidig, og har også diagnosen kompleks PTSD.

Har mye tankekaos og bare det å ta vare på hygienen er utrolig stressende. Jeg vil bare bli raskest mulig ferdig med alt og i dusjen skal man jo slappe av og ikke stresse. Husvask og alt som hører til det vil jeg også bare bli ferdig med raskest mulig og mens jeg holder på stresser jeg meg gjennom det. Lyder som kremting/hoste, mas og høylytte folk blir jeg også så jævla irritert og stresset av, noen ganger vil jeg bare be de holde kjeft. 

Har begynt å gå til psykolog pga dette men kjenner at jeg sliter med å komme meg opp av senga spesielt den dagen jeg har avtaler og da kommer angsten for at jeg må gå ut døra, må bestille taxi hver gang. 

De dagene jeg ligger hjemme så kan jeg plutselig få mye motivasjon og tenke at det og det skal jeg klare, men når den dagen kommer når jeg har avtaler så kommer den helvetes angsten, bare det å gå til legen blir jeg utrolig stresset av.

Har legetime om en ukes tid og har tenkt lenge på om jeg skal spørre om resept på antidepressiva og se om det kan hjelpe på både depresjonen, angsten og PTSDen og se om det får motivasjonen opp spesielt de dagene jeg skal noe sånn at det hjelper på med å komme meg på bena igjen og får meg til å slappe mer av.

Til de som tenker at man blir følelsesløs av antidepressiva, jeg vil heller være en person som driter i alle folkene, lyder osv rundt meg enn en som går rundt og stresser for alt.  

Jeg vet det er opp til legen hvilken medisin jeg burde begynne med, men jeg har lest litt om Paroksetin/Seroxat og lurer på om noen her kunne anbefalt den? Eller noen andre medisiner?

Takk på forhånd😊

Anonymkode: b7f4c...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...